Reset userpassword(s)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ballie
Contacteer:

Reset userpassword(s)

Bericht door Ballie » 02 apr 2012, 17:16

• Adres van je forum: http://broodnodig.shanai.nl
    Event. modificaties op je forum: Index SEO
    Wanneer ontstond het probleem? NVT
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope
    Wat is het probleem?Lost userpasswords
Een enkele keer krijg ik een mailtje van een gebruiker om het password te resetten. Dan zijn ze én het password, én de gebruikersnaam vergeten. Het gaat dan ook meestal om hele verse leden, en om leden die langere tijd niet actief zijn geweest.

Nu vind ik het niet erg om de gebruiker in de database op te zoeken, (zolang ik maar iets heb waarmee ik ze op kán zoeken), en om er dan een ander password in te zetten, zodat ze weer in kunnen loggen. Maar ik wil graag zeker weten dat ze daarna verplicht zijn om een nieuw password in te stellen.

Wat ik dus zoek is een mogelijkheid om als admin het userpassword te resetten, waarna er een mailtje naar de gebruiker gaat met een link naar een password-scherm. Hier zouden ze dan een vers password moeten ingeven waarna ze verder kunnen.

Ik heb al een aantal zoektermen ingeklopt, maar kan zo 1-2-3 niets vinden dat daar op lijkt. Binnen het ACP kan ik in elk geval niets vinden waar ik zoiets zou moeten kunnen doen...

Dus... Bestaat er zoiets voor phpBB? Zo ja? Waar kan ik dat dan vinden?

David
Contacteer:

Re: Reset userpassword(s)

Bericht door David » 02 apr 2012, 18:08

Ik ben nu al een redelijke tijd voor je aan het zoeken geweest, maar ik kan niks vinden wat 100% aansluit op jouw vraag. Zo ben ik erachter gekomen dat je wel alle leden kunt dwingen hun wachtwoord te wijzigingen, zie: beheerderspaneel, TAB: Algemeen, Aan de linkerkant: Beveiligingsinstellingen, dan is er een optie Forceer wachtwoordwijziging: daarmee kun je alle leden verplichten hun wachtwoord te wijzigen naar een x aantal dagen.

Verder vond ik een topic in area51 Require Password Change On Login als ik het goed begrijp wordt daar gevraagd naar de functie die jij nu zoekt. Daaruit breng ik op dat die functie nu dus nog niet bestaat.

Een modificatie heb ik ook nog niet gevonden, ken niet alle modificaties natuurlijk dus kan er ook naast zitten. Ik heb wel iets anders gevonden wat jouw misschien werk kan schelen...

http://www.phpbb.com/customise/db/mod/c ... ord_reset/

Mensen die hun wachtwoord zijn vergeten en geen gebruikersnaam weten, zouden zelf een nieuw WW kunnen aanvragen op bijvoorbeeld alleen hun E-mail adres, dat scheelt jouw in principe werk. Maar goed men is dan nog niet verplicht een wachtwoord te vernieuwen. Maar het is misschien een veiligere optie dan dat je zelf WW moet wijzigen!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Ballie
Contacteer:

Re: Reset userpassword(s)

Bericht door Ballie » 02 dec 2012, 09:31

Excuus dat ik niet eerder van me heb laten horen. Ik heb blijkbaar geen melding van een reactie gehad, en eerlijk gezegd was ik inmiddels vergeten dat ik deze vraag had gesteld. Het is dat ik nu tegen een ander probleem aanloop dat ik dit onderwerp weer tegenkom.

In elk geval heb ik inmiddels enkele andere oplossingen bedacht. Wanneer de mensen echt geen idee meer hebben van de gegevens. (Ze weten vaak ook niet meer met welk Email adres ze hebben geregistreerd).
  1. Ik kan een testbericht uitsturen met de "Mass Email" functie in het administrator panel van het forum. Indien het Email adres nog in gebruik is, krijgen zij het mailtje ook en kunnen zij die gegevens doorgeven.
    Enig nadeel is dat iedereen dan dat testmailtje krijgt.

2. Men moet maar een nieuw account aanmaken. Na enige tijd is hun oude account zo lang inactief, dat het door mij verwijderd wordt. Ik ga nl alle accounts verwijderen die langer dan een jaar niet actief zijn geweest. Evenals alle accounts die meer dan 6 maanden oud zijn en nooit meer hebben ingelogd.
In elk geval wel heel hartelijk dank voor je moeite...

Gesloten