Nieuwe domeinnaam voor bestaand gratis forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
eilleen333

Nieuwe domeinnaam voor bestaand gratis forum

Bericht door eilleen333 » 30 aug 2013, 10:04

Ik heb al een tijdje het bovenstaande gratis forum. Echter wilde ik hem reclame vrij maken, met meer datalimiet omdat het forum er net een paar dagen uit lag. Ook wilde ik graag een andere domeinnaam.
Ik heb de volgende domeinnaam geregistreerd: http://www.chrisirwinforum.nl
Is het mogelijk om het oude gratis forum door de linken naar de nieuwe domeinnaam?
Dus als nieuwe mensen zoeken op chrisirwinforum, komen ze op het forum. Wanneer oude leden de irwinpaardentrainers link gebruiken komen ze op hetzelfde forum.
Zodat alle tot nu toe geplaatste berichten bewaard blijven, maar nieuwe mensen het forum makkelijker kunnen vinden via een makkelijkere link.

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, en dat dit mogelijk is.

Ger
Contacteer:

Re: Nieuwe domeinnaam voor bestaand gratis forum

Bericht door Ger » 30 aug 2013, 10:17

Het direct doorsturen zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan (aangezien je niet bij de bestanden kunt), maar misschien is er een alternatief. Kun je in het beheerderspaneel van je oude forum bij het tabblad onderhoud -> backup?
In dat geval kun je een backup maken van je oude forum en die vervolgens in je nieuwe forum inladen.

Vervolgens kun je in je oude forum alle bestaande forums verbergen en een nieuw doorlinkforum aanmaken waarin je verwijst naar je nieuwe forum.

eilleen333

Bericht door eilleen333 » 30 aug 2013, 14:20

Bedankt voor je reactie.
Ik kan op mijn gratis forum onder het tapblad onderhoud alleen niets vinden over een back up. Ik zie alleen moderator log enzo staan.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 30 aug 2013, 14:50

In dat geval heeft Eigenforum.be de mogelijkheid voor backups uitgeschakeld. Misschien kun via een contactformulier vragen om een backup?

Gesloten