Hoe voeg ik smilies toe en hoe zet ik berichten standaard op

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Janke

Hoe voeg ik smilies toe en hoe zet ik berichten standaard op

Bericht door Janke » 24 nov 2013, 00:29

• http://onscaf.nl/

Vanaf het begin

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    nee niet na de insalatie en opbouw

Hoe kan ik meer smilies toevoegen heb een smilie pack gedwonload maar die kan ik niet uitpakken en weet ook niet hoe ik die in het forum kan zetten
    en de berichten staan nu overal op oplopend zodat je de laatse berichten onderaan krijgt
    We zouden dat graag standaard op aflopend hebben maar dat lukt ons niet
    is dit mogelijk en zo ja hoe doen we dat

Graag zouden we wat duidelijke uitleg hier over willen
    de beheerders van het gorum onscaf.nl

David
Contacteer:

Re: Hoe voeg ik smilies toe en hoe zet ik berichten standaar

Bericht door David » 24 nov 2013, 09:56

Welkom op phpbb.nl :)

Om bestanden uit te pakken, zou je gebruik kunnen maken van WinRaR. Als je dit programma hebt geïnstalleerd, klik je met de rechter muisknop op het bestand dat je hebt gedownload en dan krijg je een optie om je bestand uit te pakken. Daarna volg je onderstaande stappen:

Smilies toevoegen:

Je moet de smilies die je wilt toevoegen eerst uploaden naar de map root/images/smilies als je dat heb gedaan volg je onderstaande stappen...
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Berichten
  • Klik aan de linkerkant op: Smilies
  • Scroll naar onderen en klik op "Meerdere smilies toevoegen"
  • Stel de smilies die je wilt toevoegen in naar eigen voorkeur en klik op "bevestig"
Om de berichten volgorde te veranderen van oplopend naar aflopend, kun je onderstaande query uitvoeren in phpMyAdmin:

Maak voor de zekerheid een back-up van je database, alvorens je de query uitvoert.

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_post_sortby_dir = 'd';
    ALTER TABLE `phpbb_users` CHANGE `user_post_sortby_dir` `user_post_sortby_dir` VARCHAR( 1 ) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_bin NOT NULL DEFAULT 'd';
controleer even de prefix phpbb_ het kan zijn dat jouw database een andere prefix gebruikt. Dit kun je zien in je database of in het bestand config.php.

Lees ook: http://wiki.phpbb.nl/Sql_query_uitvoeren
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Janke

Bericht door Janke » 24 nov 2013, 12:57

Bedankt voor je uitgebreide uitleg
Ik heb winrar maar het uitpakken lukt me helaas niet
de bestandsexentie is pak heb ik ergens ene fout gemaakt?
maar ik heb zelf ook veel smilies op de pc zou ik die op dezelfde manier kunnen uploden??

En daan zit ik nog met de vraag kan ik ergens op het forum het zo instellen dat de berichten standaard afopend in plaats oplopend geplaatst worden??
GRoetjes Janke

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 nov 2013, 16:53

Janke schreef:Bedankt voor je uitgebreide uitleg
Ik heb winrar maar het uitpakken lukt me helaas niet
de bestandsexentie is pak heb ik ergens ene fout gemaakt?
maar ik heb zelf ook veel smilies op de pc zou ik die op dezelfde manier kunnen uploden??
Waar heb je de smilies gedownload, misschien is er ook een optie om een ZIP bestand te downloaden? Alhoewel je PAK volgens mij ook moet kunnen uitpakken met WinRaR, wat lukt er precies niet zie je de optie uitpakken niet of gebeurd er niks als je het bestand wilt uitpakken?

Als je al smilies op je computer hebt staan, dan kun je die inderdaad toevoegen op dezelfde manier als in mijn uitleg. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Janke schreef:En daan zit ik nog met de vraag kan ik ergens op het forum het zo instellen dat de berichten standaard afopend in plaats oplopend geplaatst worden??
GRoetjes Janke
Dat kan via het gebruikerspaneel, tabblad: Foruminstellingen en dan aan de linkerkant: Wijzig weergave-instellingen. Maar doet moet iedere gebruiker dus voor zichzelf instellen, de query die ik eerder gaf doet het in één keer voor alle gebruikers.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Janke

Bericht door Janke » 24 nov 2013, 23:53

Ik krijg een melding dat dat bestand niet met winrara kan worden uitgepakt
maar het is inmiddels wel gelukt om smilies die ik zelf had te uploaden en toe te voegen

De berichten standaard op aflopend zetten voor iedereen wat de bedoeling is durf ik nog niet zo goed
ben nog een beginneling

Gr janke

Janke

Bericht door Janke » 25 nov 2013, 00:09

Als ik inlog met admin waar kan ik dan de onderstaande dingen vinden
Maak voor de zekerheid een back-up van je database, alvorens je deje onderstaande query uitvoeren in phpMyAdmin?? welk tablet moet ik dan hebben?
moet ik dan deze code kopieren en ergens plakken?

Selecteer alles<http://www.phpbb.nl/forums/#>
UPDATE phpbb_users SET user_post_sortby_dir = 'd';
ALTER TABLE `phpbb_users` CHANGE `user_post_sortby_dir`
`user_post_sortby_dir` VARCHAR( 1 ) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_bin
NOT NULL DEFAULT 'd';
Maar waar presies? en weer welk tablet moet ik daar voor hebben?
en controleer even de prefix phpbb_ het kan zijn dat jouw database een
andere prefix gebruikt. Dit kun je zien in je database of in het
bestand config.php waar zie ik dat??

sorry voor mijn onnozele vragen maar ik ben ook een echte begineling en snap er dus niet veel van

Janke

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 25 nov 2013, 07:27

Hier staat het uitgelegd. Sql query uitvoeren

Om een backup te maken van je database kies in phpmyadmin niet voor het tabblad "SQL" maar voor "Export".
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten