geen Bbcode

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Verbum

geen Bbcode

Bericht door Verbum » 21 nov 2014, 00:27

• Adres van je forum: http://forum.verbumdomini.nl
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?na installatie
    phpBB versie:3012

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
:

op een nieuw forum (verbumdomini.nl) krijg ik het niet zo ver dat er ook met bold, underlined etc gewerkt kan worden.
Ook de quote-functie werkt niet.
Help?
Laatst gewijzigd door David op 21 nov 2014, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.1 Support naar 3.0 Support

David
Contacteer:

Re: geen Bbcode

Bericht door David » 21 nov 2014, 10:15

Welkom op phpbb.nl :)

Misschien zou je iets duidelijker kunnen omschrijven wat er niet werkt?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Verbum

Bericht door Verbum » 21 nov 2014, 10:57

David schreef:Welkom op phpbb.nl :)

Misschien zou je iets duidelijker kunnen omschrijven wat er niet werkt?
Heel simpel: BBcode staat overal aan maar teksten vet maken etc werkt niet.
Ook de quote functie is niet aanwezig.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 21 nov 2014, 11:01

Zijn de knoppen wel aanwezig boven een "nieuw bericht" ?

Ps, wat voor jouw heel simpel is, is dat voor iemand achter zijn eigen pc vaak niet.
Hoe duidelijker jouw uitleg hoe sneller en beter je geholpen kan worden.

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 nov 2014, 11:08

De quote knop is niet aanwezig omdat je waarschijnlijk de Nederlandse afbeeldingsset niet hebt toegevoegd aan je aangepaste stijl. Ik zie dat je alleen de map styles/dualcore/imageset/en hebt maar niet de map styles/dualcore/imageset/nl. Dit is simpel op te lossen door de map en uit de map styles/dualcore/imageset naar je computer te kopieeren en dan de map en hernoemen naar nl om hem vervolgens weer te uploaden naar styles/dualcore/imageset

Werken de BBcodes in andere stijlen wel, bijvoorbeeld Prosilver?

Verbum

Bericht door Verbum » 21 nov 2014, 14:37

David schreef:De quote knop is niet aanwezig omdat je waarschijnlijk de Nederlandse afbeeldingsset niet hebt toegevoegd aan je aangepaste stijl. Ik zie dat je alleen de map styles/dualcore/imageset/en hebt maar niet de map styles/dualcore/imageset/nl. Dit is simpel op te lossen door de map en uit de map styles/dualcore/imageset naar je computer te kopieeren en dan de map en hernoemen naar nl om hem vervolgens weer te uploaden naar styles/dualcore/imageset

Nee, er staan nu wel weer de mogelijkheid om te quoten overigens maar de quote wordt las [ quote] (zonder spatie) weergegeven dus niet vertaald o.i.d.
Ik heb de layout op prosilver gezet en de overige zaken aangepast zoals jij aangaf.
Let wel: ik ben een nitwit op dit gebied 8-)

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 21 nov 2014, 15:29

Kun je hier ook even een screen print van je probleem plaatsen, of een test account op je forum activeren, want ik heb het idee dat we erg langs elkaar heen zitten te schrijven. ;)

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 nov 2014, 16:19

Verbum schreef:
David schreef:De quote knop is niet aanwezig omdat je waarschijnlijk de Nederlandse afbeeldingsset niet hebt toegevoegd aan je aangepaste stijl. Ik zie dat je alleen de map styles/dualcore/imageset/en hebt maar niet de map styles/dualcore/imageset/nl. Dit is simpel op te lossen door de map en uit de map styles/dualcore/imageset naar je computer te kopieeren en dan de map en hernoemen naar nl om hem vervolgens weer te uploaden naar styles/dualcore/imageset

Nee, er staan nu wel weer de mogelijkheid om te quoten overigens maar de quote wordt las [ quote] (zonder spatie) weergegeven dus niet vertaald o.i.d.
Logische aangezien ik je de Engelse knoppen heb laten gebruiken voor de Nederlandse. Dus dat is niet fout, je zou zelf Nederlandse knoppen moeten zoeken of maken.
Verbum schreef:Ik heb de layout op prosilver gezet en de overige zaken aangepast zoals jij aangaf.
wat was het resultaat in Prosilver, werken de BBcodes daar zoals het hoort?

Verbum

Bericht door Verbum » 21 nov 2014, 16:30

David schreef:
Verbum schreef:

Logische aangezien ik je de Engelse knoppen heb laten gebruiken voor de Nederlandse. Dus dat is niet fout, je zou zelf Nederlandse knoppen moeten zoeken of maken.
Verbum schreef:Ik heb de layout op prosilver gezet en de overige zaken aangepast zoals jij aangaf.
wat was het resultaat in Prosilver, werken de BBcodes daar zoals het hoort?
Nee, die werken dus niet. Er zal ergens een foutje zitten maar deze nitwit heeft geen idee waar.

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 nov 2014, 16:41

Misschien dat de optie 'schakel BBcode uit' aangevinkt. Als je een nieuw bericht plaatst met de volledige bewerker, dan staan er onderaan een aantal opties die je aan/uit kan vinken. Als dat niet het geval is, zou je dan meer uitleg kunnen geven.

Zie je de knoppen wel? Als je er opklikt komen ze dan in je tekstvak? Wat zie je als je het bericht verzend?

Verbum

Bericht door Verbum » 21 nov 2014, 20:37

Door een andere layout te kiezen is een deeltje opgelost.
Met enig zoekwerk zag ik dat de permissies verkeerd stonden.
Dank voor alle tips.

Gesloten