Titel en metatagbeschrijving goed weergeven in Google

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SatusNovus

Titel en metatagbeschrijving goed weergeven in Google

Bericht door SatusNovus » 02 dec 2014, 20:31

• Adres van je forum: http://goo.gl/tn5vf2
    Event. modificaties op je forum: Niet van toepassing op de vraagstelling
    Wanneer ontstond het probleem? Vanaf het begin is dit niet goed weergegeven in Google
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Niet van toepassing
    Wat is het probleem?
Ik wil de titel en metatagbeschrijving aanpassen zodat deze in zoekresultaten van Google ook mooi leesbaar zijn en relevant is voor iemand die in Google zoekt. Voorbeeld, type in Google beursig en bij de url naar het forum staat een titel en metatagbeschrijving die ik niet wil. Bij de zoekresultaten staat ook het hoofddomein met wel de juiste beschrijving voor de titel en daaronder de metatagbeschrijving. In de overall_header heb ik exact hetzelfde gezet als in Wordpress op het hoofddomein maar het subdomein /forum laat dus wat anders zien. Wat doe ik verkeerd want bijvoorbeeld dit forum heeft wel een keurige titel en metatagbeschrijving.
Laatst gewijzigd door David op 02 dec 2014, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.1 Support naar 3.0 Support

El torro
Contacteer:

Re: Titel en metatagbeschrijving goed weergeven in Google

Bericht door El torro » 02 dec 2014, 23:21

In de overall_header heb ik exact hetzelfde gezet als in Wordpress op het hoofddomein maar het subdomein /forum laat dus wat anders zien.
Ik zie jouw metatags helemaal niet staan in de bron?
Verder staat je forun in een directory niet op een subforum?
Althans daar link je toch naar??

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 03 dec 2014, 08:19

De metatags staan in de overall header en bijvoorbeeld met Firefox zie je in de bron vrijwel gelijk de metatags staan. Het is inderdaad een directory of zoals ik zei een subdomein waar het forum staat maar niet in een subforum.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 03 dec 2014, 14:38

Ik weet wel wat het is, ik zit hier op een notebook te kijken en die pakt jouw Artodia: Mobile and SEO stijl
Google kiest die vermoedelijk ook, Is namelijk probleem met die stijl
Je kan dat in Googles " webmasterhulp" wel controleren
In die stijl staan er geen metatags, dus laat Google die ook niet zien
(of Google uberhaupt je metatags laat zien is weer een andere vraag, maar nu zijn ze er dus gewoon niet voor Google)

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 04 dec 2014, 00:01

Bedankt ik heb alvast het mobiele thema ook gewijzigd met de titel en metatagbeschrijvingen. Handmatig Google laten indexeren en nu afwachten of en wanneer het in Google zichtbaar is.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 04 dec 2014, 07:16

Het heeft alleen geen zin, het is eigenlijk zelfs slecht op elke pagina dezelfde titel of beschrijving te geven;
ttps://www.karelgeenen.nl/termen/title-tag/

Vergelijk het met een boek, daar heeft elk hoofdstuk ook een andere titel,
Je zal in googlewebmasterhulp nu ook waarschuwingen gaan krijgen over gebruik van dubbele titels.

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 04 dec 2014, 21:18

Hmm daar heb ik niet aan gedacht maar of het ook voor topics zal zijn lijkt mij sterk. Ik denk dat de onderwerpen gewoon leesbaar zijn in Google. Ik zie enkele topics inderdaad nu anders in Google. Dat is toch een minpunt van phpbb denk ik want ik zou niet een andere oplossing weten.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 04 dec 2014, 22:16

Er zijn wel SEO mods voor phpbb, maar of die nu allemaal zo goed werken, ik ga er vanuit dat mijn forum wordt gevonden op bepaalde termen uit de berichten.
En op dat moment toont Google toch de metatag beschrijving niet.
Jij gaat specifiek op beursig zoeken, maar in de praktijk doet niemand dat.

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 04 dec 2014, 22:26

Dat valt nog tegen hoeveel mensen dat doen ;) maar het was maar een voorbeeld. Stel iemand zoekt op "forum aandelen" dan moet het een logische en aantrekkelijke beschrijving hebben in Google.

De title tag overschreef dus nu alle titels/onderwerpen en inderdaad onderwerpen krijgen in Google ook de opgegeven titel en dat wil ik niet. Resultaat was wel duidelijk in Google voor de voorpagina:

Beursig | Aandelen - Beurs - Beleggen - Forum - Informatie
beursig.nl/forum/
Beursig is de plek voor beleggers uit Nederland en België, uniek beursforum over aandelen, beleggen en beleggingsproducten. Voor beginners tot ...

Ik heb de title tag nu weer verwijderd en teug gezet naar variabel voor elke pagina. In het beheerderspaneel heb ik bij foruminstellingen het volgende ingevuld:

Sitenaam: Beursig | Aandelen - Beurs - Beleggen - Forum - Informatie

Sitebeschrijving: Beursig is de plek voor beleggers uit Nederland en België, uniek beursforum over aandelen, beleggen en beleggingsproducten. Voor beginners tot ...

Ik hoop en ga er vanuit dat dit nu alleen voor de voorpagina van het forum is en dat de andere pagina's in Google gewoon de bijbehorende titel/omschrijving krijgen. Nu maar even handmatig indienen voor indexering bij Google :)

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 04 dec 2014, 23:00

Google komt langs als hun zin hebben, niet als jij dat wilt, teveel handmatige aanvragen kunnen ook weleens het tegenovergestelde effect hebben :!:

Vergeet ook de andere zaken voor je SEO
Site bekendheid, snelheid, de fouten uit je code halen enz enz.

Maar we gaan nu wel of topic, want dat heeft weinig meer met phpbb te maken.

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 04 dec 2014, 23:17

Via webmastertools van Google kun je heel simpel een verzoek tot nieuwe indexering doen. Vaak is het binnen een dag aangepast. Negatief effect verwacht ik dan niet want ze geven zelf de functie. Morgen eens zien of het gelukt is.

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 18 dec 2014, 00:12

Maar even weer naar boven halen want het is er niet beter op geworden. Zoek maar eens op Google naar "Nyrstar forum" of " Ageas forum". Hoe de beschrijvingen nu zijn is helemaal niks, kan iemand advies geven door in mijn bron te kijken? Als iemand een goede mod weet lees ik het ook graag.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 18 dec 2014, 07:25

Begin eens te lezen wat Google zelf schrijft:
https://support.google.com/webmasters/answer/35624?rd=1

Naar mijn weten is er geen mod die van elke pagina afzonderlijk een titel en beschrijving maakt,
Daarom adviseer ik gewoon om geen mod te nemen en phpbb en google hun werk te laten doen.

Gesloten