Weergeven profiel

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Langnek

Weergeven profiel

Bericht door Langnek » 27 feb 2006, 17:23

Beste phpBB'ers,

Ik wil graag dat wanneer je je eigen profiel bekijkt je niet naar de instellingen gaat, maar echt je profiel ziet (zoals je dat ook van andere gebruikers ziet). Er zou dan in het profiel een button moeten komen waarmee je je profiel aan kan passen. Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel/graag wil.

Heeft iemand een MOD waarmee dit gerealiseerd kan worden?

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 27 feb 2006, 17:30

Mischien komt deze mod: http://www.phpbbhacks.com/download/1827 in de buurt :)

Bee

Bericht door Bee » 27 feb 2006, 17:31

Open includes/page_header.php
Zoek naar:

Code: Selecteer alles

'U_PROFILE' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile'),
Plaats erachter

'U_PROFILE_VIEW' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile&u='.$userdata['user_id']),
In overall_header.tpl moet je dan de profiellink alleen voor geregistreerde gebruikers maken, en dan U_PROFILE vervangen door U_PROFILE_VIEW

Je kan nog steeds U_PROFILE gebruiken voor een link voor het bewerken van je profiel. Wees daarmee zo creaties als je wil zijn ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Langnek

Bericht door Langnek » 28 feb 2006, 20:22

Bee schreef:Open includes/page_header.php
Zoek naar:

'U_PROFILE' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile'),
Plaats erachter

'U_PROFILE_VIEW' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile&u='.$userdata['user_id']),
In overall_header.tpl moet je dan de profiellink alleen voor geregistreerde gebruikers maken, en dan U_PROFILE vervangen door U_PROFILE_VIEW

Je kan nog steeds U_PROFILE gebruiken voor een link voor het bewerken van je profiel. Wees daarmee zo creaties als je wil zijn ;)
Het kan aan mij liggen, maar dit werkt niet... :(

Bee

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 20:40

Ow, wacht, de modus niet aangepast. Even geduld.

'U_PROFILE_VIEW' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=viewprofile&u='.$userdata['user_id']),

Langnek

Bericht door Langnek » 28 feb 2006, 21:07

Bedankt, het werkt prima! Echter loop ik tegen een probleem aan wanneer ik een link wil maken om het profiel te bewerken.

Onderstaande wil ik gebruiken:

<a href="{U_PROFILE}" class="mainmenu">{L_EDIT_PROFILE}</a>
Dit werkt helaas niet, terwijl Edit_profile (in lang_main.php) staat voor 'bewerk je profiel'. Ik begrijp dan ook niet waarom dit niet lukt?!

Tevens krijg ik deze link nu bij ieder profiel dat ik opvraag te zien, terwijl ik het natuurlijk alleen wil weergeven wanneer je je eigen profiel bekijkt!

Iemand?

Bee

Bericht door Bee » 28 feb 2006, 22:24

Het is {L_PROFILE} die je moet hebben.

Voor het ander moet een switchje worden gemaakt, dat de user_id van de sessie gelijk moet staan aan de id van de gebruiker's profiel. Als ik op dit tijdstip dat soort dingen probeer te maken krijg je echter allerlei vage foutmeldingen, dus komt morgen wel :wink:

Langnek

Bericht door Langnek » 02 mar 2006, 12:39

Bee schreef:Het is {L_PROFILE} die je moet hebben.
Dat weet ik, maar dan staat er 'Je profiel' en ik wil daar een tekst hebben à la 'Je profiel bewerken'. L_PROFILE aanpassen in de lang-file kan niet, want die verwijst ook weer naar de tekst in het hoofdmenu (daar moet wel 'Je profiel' staan).
Bee schreef:Voor het ander moet een switchje worden gemaakt, dat de user_id van de sessie gelijk moet staan aan de id van de gebruiker's profiel. Als ik op dit tijdstip dat soort dingen probeer te maken krijg je echter allerlei vage foutmeldingen, dus komt morgen wel.
Zou je me hiermee (alsnog) kunnen helpen?

Bee

Bericht door Bee » 02 mar 2006, 14:07

In het kort houdt het in dat de user_id van de userdata hetzelfde moet zijn als de user_id van het profiel. Ik zal er later vandaag als ik weer thuis ben (dat hangt af van de NS) naar kijken.

Langnek

Bericht door Langnek » 04 mar 2006, 21:03

Bee schreef:In het kort houdt het in dat de user_id van de userdata hetzelfde moet zijn als de user_id van het profiel. Ik zal er later vandaag als ik weer thuis ben (dat hangt af van de NS) naar kijken.
Toevallig al tijd gehad? :oops:

Langnek

Bericht door Langnek » 14 mar 2006, 09:54

Iemand?

Langnek

Bericht door Langnek » 17 mar 2006, 14:48

*schop*

Ramon Fincken
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 17 mar 2006, 16:00

Raimon schreef:Mischien komt deze mod: http://www.phpbbhacks.com/download/1827 in de buurt :)
Langnek, als de url van Raimon niet heeft geholpen of de tips van Bee, kun je me een PM sturen en dan heb je het dit weekend nog werkend!

Rfn

update,
het is werkend :)
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten