Weergeven profiel
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Weergeven profiel
Beste phpBB'ers,
Ik wil graag dat wanneer je je eigen profiel bekijkt je niet naar de instellingen gaat, maar echt je profiel ziet (zoals je dat ook van andere gebruikers ziet). Er zou dan in het profiel een button moeten komen waarmee je je profiel aan kan passen. Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel/graag wil.
Heeft iemand een MOD waarmee dit gerealiseerd kan worden?
Ik wil graag dat wanneer je je eigen profiel bekijkt je niet naar de instellingen gaat, maar echt je profiel ziet (zoals je dat ook van andere gebruikers ziet). Er zou dan in het profiel een button moeten komen waarmee je je profiel aan kan passen. Ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel/graag wil.
Heeft iemand een MOD waarmee dit gerealiseerd kan worden?
Mischien komt deze mod: http://www.phpbbhacks.com/download/1827 in de buurt 

Open includes/page_header.php
Zoek naar:
Plaats erachter
In overall_header.tpl moet je dan de profiellink alleen voor geregistreerde gebruikers maken, en dan U_PROFILE vervangen door U_PROFILE_VIEW
Je kan nog steeds U_PROFILE gebruiken voor een link voor het bewerken van je profiel. Wees daarmee zo creaties als je wil zijn
Zoek naar:
Code: Selecteer alles
'U_PROFILE' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile'),
'U_PROFILE_VIEW' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile&u='.$userdata['user_id']),
Je kan nog steeds U_PROFILE gebruiken voor een link voor het bewerken van je profiel. Wees daarmee zo creaties als je wil zijn

... Maar ik modereer (nog) niet.
Het kan aan mij liggen, maar dit werkt niet...Bee schreef:Open includes/page_header.php
Zoek naar:Plaats erachterCode: Selecteer alles
'U_PROFILE' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile'),
In overall_header.tpl moet je dan de profiellink alleen voor geregistreerde gebruikers maken, en dan U_PROFILE vervangen door U_PROFILE_VIEWCode: Selecteer alles
'U_PROFILE_VIEW' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=editprofile&u='.$userdata['user_id']),

Ow, wacht, de modus niet aangepast. Even geduld.
'U_PROFILE_VIEW' => append_sid('profile.'.$phpEx.'?mode=viewprofile&u='.$userdata['user_id']),
Bedankt, het werkt prima! Echter loop ik tegen een probleem aan wanneer ik een link wil maken om het profiel te bewerken.
Onderstaande wil ik gebruiken:
Dit werkt helaas niet, terwijl Edit_profile (in lang_main.php) staat voor 'bewerk je profiel'. Ik begrijp dan ook niet waarom dit niet lukt?!
Tevens krijg ik deze link nu bij ieder profiel dat ik opvraag te zien, terwijl ik het natuurlijk alleen wil weergeven wanneer je je eigen profiel bekijkt!
Iemand?
Onderstaande wil ik gebruiken:
<a href="{U_PROFILE}" class="mainmenu">{L_EDIT_PROFILE}</a>
Tevens krijg ik deze link nu bij ieder profiel dat ik opvraag te zien, terwijl ik het natuurlijk alleen wil weergeven wanneer je je eigen profiel bekijkt!
Iemand?
Het is {L_PROFILE} die je moet hebben.
Voor het ander moet een switchje worden gemaakt, dat de user_id van de sessie gelijk moet staan aan de id van de gebruiker's profiel. Als ik op dit tijdstip dat soort dingen probeer te maken krijg je echter allerlei vage foutmeldingen, dus komt morgen wel
Voor het ander moet een switchje worden gemaakt, dat de user_id van de sessie gelijk moet staan aan de id van de gebruiker's profiel. Als ik op dit tijdstip dat soort dingen probeer te maken krijg je echter allerlei vage foutmeldingen, dus komt morgen wel

Dat weet ik, maar dan staat er 'Je profiel' en ik wil daar een tekst hebben à la 'Je profiel bewerken'. L_PROFILE aanpassen in de lang-file kan niet, want die verwijst ook weer naar de tekst in het hoofdmenu (daar moet wel 'Je profiel' staan).Bee schreef:Het is {L_PROFILE} die je moet hebben.
Zou je me hiermee (alsnog) kunnen helpen?Bee schreef:Voor het ander moet een switchje worden gemaakt, dat de user_id van de sessie gelijk moet staan aan de id van de gebruiker's profiel. Als ik op dit tijdstip dat soort dingen probeer te maken krijg je echter allerlei vage foutmeldingen, dus komt morgen wel.
- Ramon Fincken
- Contacteer:
Langnek, als de url van Raimon niet heeft geholpen of de tips van Bee, kun je me een PM sturen en dan heb je het dit weekend nog werkend!Raimon schreef:Mischien komt deze mod: http://www.phpbbhacks.com/download/1827 in de buurt
Rfn
update,
het is werkend

Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com