Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
webbey
-
Contacteer:
Bericht
door webbey » 09 jun 2006, 17:32
Hey,
Ik weet niet of dit hier past, toch maar hier plaatsen
Bestaat er een soort van tutorial over hoe je phpbb in je site kan integreren. Ik zou willen gebruikmaken van de database van phpbb om een usersgedeelte op een site te hebben (als ze inloggen met hun gegevens van phpbb dat ze dan dingen kunnen toevoegen/bewerken)
Is er hier iets voor (ik weet dat er voor SMF een speciaal bestandje in de root van het forum is (ssi.php)...
Grtz
Wouter
-
rafifaisal
-
Contacteer:
Bericht
door rafifaisal » 09 jun 2006, 20:53
Zou inderdaad interessant zijn.
Een soort van portal maar dat er dan bepaalde posts of delen van de site door de users kunnen bewerkt worden via de forum.
-
BetaDevil
Bericht
door BetaDevil » 10 jun 2006, 07:31
Er is ergens op internet een tutorial voor, ik weet alleen niet meer op welke site

-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 10 jun 2006, 10:14
er bestaan verscheidene mogelijkheden.De handigste vind ik nog steeds
blank template mod installeren , dan kan je snel pagina's toevoegen om zo je site te maken.
-
webbey
-
Contacteer:
Bericht
door webbey » 10 jun 2006, 15:13
nja,
ik wil gewoon het inlogsysteem gebruiken op mijn site. Die heeft zijn eigen layout dusja... 't is trouwens zo dat groot deel van pagina's al gemaakt en gescript is en nu wil ik gewoon het inlogsysteem van phpbb integreren zodat men zich maar 1x moet inschrijven
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 10 jun 2006, 16:10
verwijs dan gewoon naar je inlog pagina van je forum en verander de stijl op het forum naar je site stijl.
-
webbey
-
Contacteer:
Bericht
door webbey » 10 jun 2006, 16:42
dat is inderdaad te doen maar...
ff situatie schetsen. Op dit moment werk ik met een losstaand inlogsysteem om de bezoekers de mogelijkheid te geven zaken toe te voegen aan de site (verslagen, zichzelf voor onderdeel van kalender inschrijven). Ik wil nu de logingegevens van phpbb koppelen aan de site. Dat wil zeggen, iemand kan op de site inloggen met zijn phpbb gegevens om zo enkele dingen toe te voegen aan de site. Ik wil dus de phpbb userdatabase gebruiken voor de site. Bij SMF gaat dit zeer eenvoudig via 1 code.
Ik zou aan de site dan ook zaken zoals wie is online willen toevoegen (en dan toont hij wie online is op site en/of forum)
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 11 jun 2006, 16:16
Je kunt gewoon gegevens uit de db halen zonder probleem. zelf een login maken lijkt me heel onveilig. maar indien je het forum login wenst te behouden kan je gewoon login.php kopieren. niet de effectiefste manier maar wel de handigste.
en een code om te zien of je gebruikers online zijn is ook makkelijk :