Comicbook portal
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Comicbook portal
Hey mensen,
ik ben een ontzettende noob en ben al blij dat ik mijn phpBB2 aan het lopen heb gekregen!
Nu zit ik echter met het volgende, het forum werkt, maar je heb ook van die portal mods/stijlen,
zoals ik al aangegeven heb vind ik het behoorlijk moeilijk om zoeiets in elkaar te zetten, is er een makkelijke manier om dit toch nog voor elkaar te krijgen en kan dit ook met de comicbook stijl??
http://www.miiso.nl
hier moet ie komen te staan,
een tutorial in het nederlands en een beetje hulp zou egg geweldig zijn!
ik ben een ontzettende noob en ben al blij dat ik mijn phpBB2 aan het lopen heb gekregen!
Nu zit ik echter met het volgende, het forum werkt, maar je heb ook van die portal mods/stijlen,
zoals ik al aangegeven heb vind ik het behoorlijk moeilijk om zoeiets in elkaar te zetten, is er een makkelijke manier om dit toch nog voor elkaar te krijgen en kan dit ook met de comicbook stijl??
http://www.miiso.nl
hier moet ie komen te staan,
een tutorial in het nederlands en een beetje hulp zou egg geweldig zijn!
Leuke template, kende ik nog niet :thumb:
Volgens mij moet dit gewoon lukken met ezPortal van Smartor, de NL-versie staat hier bij de downloads.
Wat betreft de tutorial, er zit een NL-install.txt bij en als je die stap voor stap volgt dan gaat het helemaal goed komen.
Even opletten dat overal waar "templates/subSilver/overall_header.tpl" staat, je de wijzigingen ook in "templates/comicbook/overall_header.tpl" invoert.
Volgens mij moet dit gewoon lukken met ezPortal van Smartor, de NL-versie staat hier bij de downloads.
Wat betreft de tutorial, er zit een NL-install.txt bij en als je die stap voor stap volgt dan gaat het helemaal goed komen.
Even opletten dat overal waar "templates/subSilver/overall_header.tpl" staat, je de wijzigingen ook in "templates/comicbook/overall_header.tpl" invoert.
gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
op zich is het veranderen niet zo'n probleem ware het niet dat ik het volgende te zien krijg als ik de bloel wil editten
ff ander maniertje zoeken dan maar,
kan ik ook de files veranderen die in de phpBB2 download zelf zitten en deze dan later uploaden??
hier komt het wel goed te staan en als ik de file zelf open staat alles achter elkaar zonder de spatie's en enters????
bijna niet te doen dus,er_ip, PAGE_LOGIN);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management
//
// session id check
if (!empty($HTTP_POST_VARS['sid']) || !empty($HTTP_GET_VARS['sid']))
{
$sid = (!empty($HTTP_POST_VARS['sid'])) ? $HTTP_POST_VARS['sid'] : $HTTP_GET_VARS['sid'];
}
else
{
$sid = '';
}
if( isset($HTTP_POST_VARS['login']) || isset($HTTP_GET_VARS['login']) || isset($HTTP_POST_VARS['logout']) || isset($HTTP_GET_VARS['logout']) )
{
if( ( isset($HTTP_POST_VARS['login']) || isset($HTTP_GET_VARS['login']) ) && !$userdata['session_logged_in'] )
{
$username = isset($HTTP_POST_VARS['username']) ? $HTTP_POST_VARS['username'] : '';
$password = isset($HTTP_POST_VARS['password']) ? $HTTP_POST_VARS['password'] : '';
ff ander maniertje zoeken dan maar,
kan ik ook de files veranderen die in de phpBB2 download zelf zitten en deze dan later uploaden??
hier komt het wel goed te staan en als ik de file zelf open staat alles achter elkaar zonder de spatie's en enters????
het aan het draaien krijgen heb ik al geprobeerd, lijkt me beter als ik morgen is een reserve forum maak waar ik de mods kan testen en dan kan ik het later op de juiste manier toepassen op mijn huidige forum!!Spikey schreef:Probeer eerst de portal zelf even draaiende te krijgen, pas daarna blokken toevoegen.
De meeste blokken zijn trouwens ook gewoon tekstbestanden met aanwijzingen om bestanden te editten/wijzigen.
dat ik hier niet eerder aan gedacht heb!!

Dat is inderdaad een goed idee, dat heb ik ook al gedaan.. Toen ik mijn forum voor het eerst online had ging ik ook aanpassen en ja hoor.. helemaal overhoopMiiso schreef:het aan het draaien krijgen heb ik al geprobeerd, lijkt me beter als ik morgen is een reserve forum maak waar ik de mods kan testen en dan kan ik het later op de juiste manier toepassen op mijn huidige forum!!Spikey schreef:Probeer eerst de portal zelf even draaiende te krijgen, pas daarna blokken toevoegen.
De meeste blokken zijn trouwens ook gewoon tekstbestanden met aanwijzingen om bestanden te editten/wijzigen.
dat ik hier niet eerder aan gedacht heb!!

[http://www.mafkeez.com]
Alle mafkezen op naar mafkeez.com!!
Alle mafkezen op naar mafkeez.com!!
Jah dat is altijd zo,
ik zal op mijn server is een plekkie vrij maken voor een testforum daar ben ik nog niet aan toe gekomen, zal vanavond staan denk ik!
Ik wil ook is proberen om een eigen template te maken, want tot eergister had ik niet gehoord van php/mysql en fora's en nu kan ik er al geen genoeg van krijgen.
met de nodige hulp kom ik wel ergens denk ik........
vandaag eerst alle comic-links online gooien, zodat de site weer wat meer gevuld is! :thumb:
ik zal op mijn server is een plekkie vrij maken voor een testforum daar ben ik nog niet aan toe gekomen, zal vanavond staan denk ik!
Ik wil ook is proberen om een eigen template te maken, want tot eergister had ik niet gehoord van php/mysql en fora's en nu kan ik er al geen genoeg van krijgen.
met de nodige hulp kom ik wel ergens denk ik........
vandaag eerst alle comic-links online gooien, zodat de site weer wat meer gevuld is! :thumb:
goed ik heb dus een poging gedaan om een test portal online te krijgen!!
http://www.miiso.nl/test/phpBB2/portal.php
het was niet zo moeilijk, maar ik durf het niet aan om dat met het huidige forum te doen! het is mooi maja, als me iets mis gaat ondanks dat ik een backup heb, nah ik durf dit niet aan!!
http://www.miiso.nl/test/phpBB2/portal.php
het was niet zo moeilijk, maar ik durf het niet aan om dat met het huidige forum te doen! het is mooi maja, als me iets mis gaat ondanks dat ik een backup heb, nah ik durf dit niet aan!!
oke goed,
ik ben dus een twijfelaar en dat heb je waarschijnlijk al gemerkt,
ik heb dan toch de portalmod geinstalled op het forum!!
http://www.miiso.nl voor het resultaat!
Hoe krijg ik nu andere colommen in beeld, zoals de laatste 5 topics en hoe kan je bijvoorbeeld de links toevoegen linksonderin het scherm!??
Hier kom ik nog niet uit en als iemand me op weg helpen kan zou dat mooi zijn!! :thumb:
ik ben dus een twijfelaar en dat heb je waarschijnlijk al gemerkt,
ik heb dan toch de portalmod geinstalled op het forum!!
http://www.miiso.nl voor het resultaat!
Hoe krijg ik nu andere colommen in beeld, zoals de laatste 5 topics en hoe kan je bijvoorbeeld de links toevoegen linksonderin het scherm!??
Hier kom ik nog niet uit en als iemand me op weg helpen kan zou dat mooi zijn!! :thumb:
in je overall header.tpl staat een van de eerste tabellen ingesteld op een breedte van 75%, die kun je naar eigen wens aanpassen.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !