probleem met super moderator mod
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- Supportforum.nl
- Contacteer:
probleem met super moderator mod
Wanneer ik deze geinstalld heb en ik ga naar gebruikersmanagement, tik een naam en klik op 'zoeken' komt boven de pagina die dan verschijnt de melding te staan :
Warning: OpenDir: Invalid argument (errno 22) in c:\phpdev\www\public\includes\functions_selects.php on line 31
Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in c:\phpdev\www\public\includes\functions_selects.php on line 34
Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in c:\phpdev\www\public\includes\functions_selects.php on line 45
daaronder nog wel het gewone scherm. Als ik dan iets verander aan een van de profielen is de betreffende gebruiker gelijk gebanned... heeft iemand enig idee hoe dit kan ?
ook heb ik geen manier om iemand supermoderator te maken, dat moet ik echt via phpmyadmin doen, in het dropdownmenu in gebruikersbeheer is ook dit niet mogelijk...
Warning: OpenDir: Invalid argument (errno 22) in c:\phpdev\www\public\includes\functions_selects.php on line 31
Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in c:\phpdev\www\public\includes\functions_selects.php on line 34
Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in c:\phpdev\www\public\includes\functions_selects.php on line 45
daaronder nog wel het gewone scherm. Als ik dan iets verander aan een van de profielen is de betreffende gebruiker gelijk gebanned... heeft iemand enig idee hoe dit kan ?
ook heb ik geen manier om iemand supermoderator te maken, dat moet ik echt via phpmyadmin doen, in het dropdownmenu in gebruikersbeheer is ook dit niet mogelijk...
-- = http://www.supportforum.nl = --
--------------------8<-----(Hierlangs afknippen)-------------
Zou me verbazen dat ze je verplichten om dat via phpmyadmin aan te passen. Volgens mij heb je ergens een stap overgeslagen en werkt daarom je mod niet zoals het hoort...
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
- Supportforum.nl
- Contacteer:
nou, volgens mij klopt de mod gewoon niet helemaal... want ik heb het even een aantal keren nagelopen en ik ben zeker geen stap vergeten in de mod... daar ligt het niet aan
Mod klopt niet...hebben meer mensen last van dat ze iets wijzigen en dat de user meteen gebanned word...
Je kan iemand wel SM maken om in je admin panel te gaan dan onderaan bij ranks..
Zodat ik weet staat SM er dan bij..Anders bij iemand in zijn profiel gaan en een speciale rank toewijzen...(Als de rank bestaat natuurlijk
)
Je kan iemand wel SM maken om in je admin panel te gaan dan onderaan bij ranks..

[+] Isento at DeviantArt
- Supportforum.nl
- Contacteer:
maar is er ook al iets vrijgegeven hoe je het in orde kan maken dan?
Daarvoor nog niet....Moet je gewoon elke keer daarna de ban weghalen van de user..
Van die andere code fout weet ik helaas niks en ik denk dat het ook niet veel met deze mod te maken heeft

Van die andere code fout weet ik helaas niks en ik denk dat het ook niet veel met deze mod te maken heeft

[+] Isento at DeviantArt
- John_de_Vries
- Contacteer:
Ik heb ook problemen zat met installeren en krijg dezelfde foutmelding
als de jouwe, zie http://www.phpbb.nl/phpBB/viewtopic.php?p=3739#3739
Helaas heb ik een zuipweekend achter de rug
en heb verders geen tijd en fut gehad om verder te gaan.
Daar er mensen zijn die geen problemen hebben vraag ik me af of er geen andere mods die ik geinstalleerd heb conflicten geven (op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je allemaal gewijzigd en toegevoegd heb)
Afin ik zal van de week eens een schoon forum aanmaken en de superMod als eerste doen.
Hoe hebben jullie deze instructie verwerkt?
Moet je nu alleen deze 3 regels te veranderen?
als de jouwe, zie http://www.phpbb.nl/phpBB/viewtopic.php?p=3739#3739
Helaas heb ik een zuipweekend achter de rug

Daar er mensen zijn die geen problemen hebben vraag ik me af of er geen andere mods die ik geinstalleerd heb conflicten geven (op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je allemaal gewijzigd en toegevoegd heb)
Afin ik zal van de week eens een schoon forum aanmaken en de superMod als eerste doen.
Hoe hebben jullie deze instructie verwerkt?
Moet je nu alleen deze 3 regels te veranderen?
Code: Selecteer alles
/phpBB2/admin/admin_ug_auth.php
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
//
// Update user level to user for appropriate users
//
#
#-----[ AFTER, REPLACE ]--------------------------------
#
switch ( SQL_LAYER )
{
case 'postgresql':
$sql = "SELECT u.user_id
FROM " . USERS_TABLE . " u, " . USER_GROUP_TABLE . " ug, " . AUTH_ACCESS_TABLE . " aa
WHERE ug.user_id = u.user_id
AND aa.group_id = ug.group_id
AND u.user_level NOT IN (" . USER . ", " . ADMIN . ", " . LESS_ADMIN . ")
GROUP BY u.user_id
HAVING SUM(aa.auth_mod) = 0
UNION (
SELECT u.user_id
FROM " . USERS_TABLE . " u
WHERE NOT EXISTS (
SELECT aa.auth_mod
FROM " . USER_GROUP_TABLE . " ug, " . AUTH_ACCESS_TABLE . " aa
WHERE ug.user_id = u.user_id
AND aa.group_id = ug.group_id
)
GROUP BY u.user_id
)";
break;
case 'oracle':
$sql = "SELECT u.user_id
FROM " . USERS_TABLE . " u, " . USER_GROUP_TABLE . " ug, " . AUTH_ACCESS_TABLE . " aa
WHERE ug.user_id = u.user_id(+)
AND aa.group_id = ug.group_id(+)
GROUP BY u.user_id
HAVING SUM(aa.auth_mod) = 0";
break;
default:
$sql = "SELECT u.user_id
FROM ( ( " . USERS_TABLE . " u
LEFT JOIN " . USER_GROUP_TABLE . " ug ON ug.user_id = u.user_id )
LEFT JOIN " . AUTH_ACCESS_TABLE . " aa ON aa.group_id = ug.group_id )
WHERE u.user_level NOT IN (" . USER . ", " . ADMIN . ", " . LESS_ADMIN . ")
GROUP BY u.user_id
HAVING SUM(aa.auth_mod) = 0";
break;
}
#
Kan het aan liggen....als je bijv. SubForum mod hebt moet je bij elke mod die je wilt installen iets veranderen...John_de_Vries schreef: Daar er mensen zijn die geen problemen hebben vraag ik me af of er geen andere mods die ik geinstalleerd heb conflicten geven (op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je allemaal gewijzigd en toegevoegd heb)
[+] Isento at DeviantArt
- John_de_Vries
- Contacteer:
Re: probleem met super moderator mod
Ik ben een beetje aan het prutsen geweest en kreeg die waarschuwing weg door alles van admin/admin_users.php te kopieren naarSupportforum.nl schreef:Wanneer ik deze geinstalld heb en ik ga naar gebruikersmanagement, tik een naam en klik op 'zoeken' komt boven de pagina die dan verschijnt de melding te staan :
super_mod/admin_users.php.
Alleen nu heb je dan wel dat je het wachtwoord ook kunt veranderen in het paneel maar dat moet er ook uit te halen zijn.
Nog iets, ik kon wel via manegement een categorie toevoegen maar geen forum, dit heb ik ook opgelost door alles uit een file van de admin-map over te zetten in een super_mod file.
Ik ben het even kwijt (sufgezocht) maar laat het nog weten.
- Supportforum.nl
- Contacteer:
hmmm... maar dat ww gedeelte maakt in feite niks uit. in principe zou ik alle bestanden uit de admin directory sowieso wel over kunnen zetten naar de supermod dir, tenminste de bestanden die daar dan instaan. het eventuele overbodige zou ik er via de tpl bestanden wel weer uit kunnen halen.
tnx!! ik ga es ff verder stoeien
tnx!! ik ga es ff verder stoeien
- Supportforum.nl
- Contacteer:
zo gezegd zo gedaan... draait als een trein nu!! nogmaals bedankt voor de tip!!
- John_de_Vries
- Contacteer:
Fijn dat het gelukt is.
Ik heb trouwens ook het verander wachtwoordprobleem weg
want die is tenslotte niet voor de supermod.
ps Denk je dat er toch fouten in de orginele MOD zitten?
Ik heb trouwens ook het verander wachtwoordprobleem weg
want die is tenslotte niet voor de supermod.
kopieer admin/admin_users.php
naar super_mod/ admin_users.php
open supermod/admin_users.php
zoek
$template->set_filenames(array(
"body" => "admin/user_edit_body.tpl")
);
wijzig in
$template->set_filenames(array(
"body" => "less_admin/user_edit_body.tpl")
);
- Supportforum.nl
- Contacteer:
enige probleempje wat ik nu nog heb is dat ik de supermod benoeming niet in mn dropdownmenu heb staan zodat ik mensen via phpmyadmin op het juiste userlevel moet zetten, maar dit is niet erg.
en ja ik denk wel dat er fouten zitten idd in de originele mod... ik ben namelijk niet de enige die dit probleem heeft en door het toepassen van dit truukje lukt het toch aardig. alles werkt nu namelijk
en ja ik denk wel dat er fouten zitten idd in de originele mod... ik ben namelijk niet de enige die dit probleem heeft en door het toepassen van dit truukje lukt het toch aardig. alles werkt nu namelijk
- John_de_Vries
- Contacteer:
Dit euvel was me ook al opgevallen ja.Supportforum.nl schreef:enige probleempje wat ik nu nog heb is dat ik de supermod benoeming niet in mn dropdownmenu heb staan zodat ik mensen via phpmyadmin op het juiste userlevel moet zetten, maar dit is niet erg.
Ik ben gaan zoeken en kwam het volgende tegen, dit is overigens het enige foutje in de /phpBB2/admin/admin_ug_auth.php
Het volgende is de originele tekst uit txt-file gatekeep2
#
#-----[ FIND ]-------------------------------------------
#
$s_user_type = ( $is_admin ) ? '<select name="userlevel"><option value="admin" selected="selected">' . $lang['Auth_Admin'] . '</option><option value="user">' . $lang['Auth_User'] . '</option></select>' : '<select name="userlevel"><option value="admin">' . $lang['Auth_Admin'] . '</option><option value="user" selected="selected">' . $lang['Auth_User'] . '</option></select>';
#
#-----[ REPLACE WITH ]-------------------------------------------
#
$s_user_type = '<select name="userlevel">';
$s_user_type .= ($is_admin) ? '<option value="admin" selected=\"selected\">' . $lang['Auth_Admin'] . '</option>' : '<option value="admin">' . $lang['Auth_Admin'] . '</option>';
$s_user_type .= ($is_super) ? '<option value="supermod" selected=\"selected\">Super Moderator</option>' : '<option value="supermod">Super Moderator</option>';
$s_user_type .= ($is_user) ? '<option value="user" selected=\"selected\">' . $lang['Auth_User'] . '</option>' : '<option value="user">' . $lang['Auth_User'] . '</option>';
$s_user_type .= '</select>';
Deze heb ik veranderd zoals hieronder.
$s_user_type .= ($is_admin) ? '<option value="admin" selected=\"selected\">' . $lang['Auth_Admin'] . '</option>' : '<option value="admin">' . $lang['Auth_Admin'] . '</option>';
$s_user_type .= ($is_super) ? '<option value="supermod" selected=\"selected\">' . $lang['Super_Moderator'] . '</option>' : '<option value="supermod">Super Moderator</option>';
$s_user_type .= ($is_user) ? '<option value="user" selected=\"selected\">' . $lang['Auth_User'] . '</option>' : '<option value="user">' . $lang['Auth_User'] . '</option>';
Test het even mee als je wilt.

John
- Supportforum.nl
- Contacteer:
neej, hij zet alles wat ik als super moderator instel op beheerder...
- John_de_Vries
- Contacteer:
Jaaaah daar ben ik weer
Ik kreeg een leeg veld tussen beheerder en gebruiker bij permissies.
Ik heb iets over het hoofd gezien.
Ik heb in language/language_dutch/language_admin.php na
$lang['Auth_Admin'] = 'Beheerder';
$lang['Auth_SupMod'] = 'SuperModerator';
toegevoegd
En de code in admin/admin_ug_auth.php in
Sorry voor het doordrammen maar ik wil hem ook perfect hebben,
opzich best een handige mod.
Had je nu wel je dropdownmenu of nog niet?
Bij mij werkt de supermoderator toewijzing en dus permissie nu wel goed
en ik zie alle 3 de permissies in de dropdown.
John

Ik kreeg een leeg veld tussen beheerder en gebruiker bij permissies.
Ik heb iets over het hoofd gezien.
Ik heb in language/language_dutch/language_admin.php na
$lang['Auth_Admin'] = 'Beheerder';
$lang['Auth_SupMod'] = 'SuperModerator';
toegevoegd
En de code in admin/admin_ug_auth.php in
$s_user_type .= ($is_super) ? '<option value="supermod" selected=\"selected\">' . $lang['Auth_SupMod'] . '</option>' : '<option value="supermod">' . $lang['Auth_SupMod'] . '</option>';
opzich best een handige mod.
Had je nu wel je dropdownmenu of nog niet?
Bij mij werkt de supermoderator toewijzing en dus permissie nu wel goed
en ik zie alle 3 de permissies in de dropdown.
John
- Supportforum.nl
- Contacteer:
ik zie nu ook alle 3 permissies in het dropdown, alleen wanneer ik iemand supermoderator maakt blijft hij nog steeds zijn huidige status behouden, hij verandert daar niets aan
- John_de_Vries
- Contacteer:
- Supportforum.nl
- Contacteer:
tja, in feite is het voor mij niet zon erg groot probleem aangezien ik met phpmyadmin wel het e.e.a. recht kan zetten... maarja, voor de onervaren gebruiker is het wat minder