Iemand bekend met de reIMG image resizer?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
2strokedriver

Iemand bekend met de reIMG image resizer?

Bericht door 2strokedriver » 22 dec 2009, 20:23

• Modificatie & Versie: ReIMG Image Resizer versie 1.0.2
    Directe link naar de modificatie: http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=1696215
    Adres van je forum: http://www.bus-forum.nl
    Gebruikte stijl: fisubsilver2
    phpBB versie: 3.0.6
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? BB code bij quick reply

Wat is het probleem? Heb deze MOD geïnstalleerd maar krijg deze niet werkend
Hallo mensen,

Voor mijn forum was ik nog steeds op zoek naar een goede en leuke image resizer. Ik had er al eerder eentje gezien maar die blijkt niet te werken in combinatie met subsilver2 (gebaseerde) stijlen. Vanmiddag besloten de reIMG image resizer te installeren.

Na installatie doet deze resizer eigenlijk helmaal niks. De reeds geplaatste foto's op het forum blijven "onaangetast" en worden in hun volledige grootte getoond. Nieuw geplaatste foto's worden, na inschakelen van de "maak thumbnail" optie in de bijlage instellingen wel verkleind weergegeven maar bij aanklikken van de foto's worden deze gewoon in het scherm vergroot en niet in een zogenaamde litebox. Na het uitschakelen van de thumbnail optie worden geplaatste foto gewoon weer groot getoond.

In de aankondiging wordt er ook gesproken over SQL database wijzigingen maar daar is in de installatie instructie niets over terug te vinden.

Is er iemand die bekend is met deze MOD en wellicht een idee heeft wat er aan kan schorten bij de, door mij uitgevoerde, installatie? Ik wordt er gek van en geef de moed op.

Groeten,
Erik

Jeroen

Re: Iemand bekend met de reIMG image resizer?

Bericht door Jeroen » 22 dec 2009, 20:31

Je hebt ook na het doen van de bestandswijzigingen het installatie script uitgevoerd?
In jou geval dus http://www.bus-forum.nl/phpBB/install_reimg.php

Na de installatie heb je als het goed is ook nieuwe opties in het beheerderspaneel, speciaal voor die MOD. Dat gedeelte vind je onder: Beheerderspaneel -> Tabblad algemeen -> Instellingen berichten -> dan onderaan, daar kan je de instellingen doen.

Dus, heb je dat allebei al gedaan? :)
Jeroen

2strokedriver

Bericht door 2strokedriver » 22 dec 2009, 20:52

Ja, heb ik ook gedaan. Als ik wijzigingen in die betreffende instellingen aanbreng heeft dat ook geen enkel effect.

Groeten,
Erik

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 dec 2009, 20:55

Heb je ook de buffer van je forum geleegd, en de template en imageset vernieuwd?
Jeroen

Tazmanian
Contacteer:

Bericht door Tazmanian » 22 dec 2009, 21:22

Heb deze mod al een tijdje draaien en werkt perfect. Ook niet vergeten dat je in het ACP bij 'Instellingen berichten' moet instellen vanaf welke grootte de afbeeldingen moeten worden verkleind :idea:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 22 dec 2009, 21:23

Tazmanian schreef:Heb deze mod al een tijdje draaien en werkt perfect. Ook niet vergeten dat je in het ACP bij 'Instellingen berichten' moet instellen vanaf welke grootte de afbeeldingen moeten worden verkleind :idea:
Dat is volgens de topic starter al gedaan ;)
2strokedriver schreef:Ja, heb ik ook gedaan. Als ik wijzigingen in die betreffende instellingen aanbreng heeft dat ook geen enkel effect.
Jeroen

2strokedriver

Bericht door 2strokedriver » 22 dec 2009, 22:06

Ja de instellingen zijn al aangepast maar hebben gewoon geen effect..

Nu haal je de buffer en het vernieuwen van de templates aan. Daar wordt ik helemaal gek van! Ik bewerk de templatebestanden op serverniveau via FTP. Als ik dan de buffer leeg ben ik zo een heleboel wijzigingen kwijt die ik ooit doorgevoerd heb in de bestanden. Iedere keer moet ik bijvoorbeeld het pad naar de afbeeldingen van de forumheader weer opnieuw ingeven.

Als ik de template bestanden probeer te vernieuwen in het ACP krijg ik de foutmelding "Could not open ./../styles/fisubsilver2/template/topic_notify.txt"

Moedeloos wordt ik er van.

Groeten,
Erik

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 dec 2009, 23:09

Je dient wel alle uploads en aanpassingen die in de mod install staan voor de stijl subsilver2 ook op fisubsilver2 uit te voeren.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

2strokedriver

Bericht door 2strokedriver » 23 dec 2009, 08:29

Uiteraard heb ik de installatie volledig uitgevoerd en dus ook de templatebestanden van de fisubsilver2 stijl aangepast. Het is niet de eerste keer dat ik een MOD op het forum installeer maar wel de eerste keer dat ik er een probleem mee heb.

Verder heb ik ontdekt dat de MOD wel werkt bij foto's die vanaf een andere URL gelinkt worden. Daarbij werkt de MOD helemaal goed. Bij foto's die die direct op het forum, als bijlage, worden geupload werkt de MOD echter totaal niet. De wijziging in attachement.html is echter wel goed heb ik net gezien. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Groeten,
Erik

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 dec 2009, 18:44

Typisch bij mij werkt hij toch ook al een tijdje foutloos, moet wel zeggen dat wij amper met bijlages werken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

2strokedriver

Bericht door 2strokedriver » 23 dec 2009, 20:31

Heb inmiddels ontdekt dat deze MOD eigenlijk niet bedoeld is om ook de attachements te verkleinen. Dat kan de MOD wel als je de thumbnail optie voor bijlagen in- of uitschakelt (is me nog steeds niet helemaal duidelijk) en daarbij worden dan alleen de attachements verkleind die daarna geplaatst worden. De oudere attachements worden dus niet verkleind door deze MOD. Ik heb 'm dus al overboord gegooid en heb nu een MOD in ontwikkeling gevonden die wel doet wat ik graag wil.

Groeten,
Erik

Plaats reactie