Graag hulp bij installatie phpbb mChat

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
SatusNovus

Graag hulp bij installatie phpbb mChat

Bericht door SatusNovus » 11 aug 2012, 16:41

Ik wil graag phpbb mChat installeren op mijn forum maar ik loop tegen iets aan waar ik geen oplossing voor kan vinden. De zipfile van mChat heb ik uitgepakt op mijn computer en deze moet ik nu op mijn server zetten maar ik weet niet op welke plek. Moet dit in de map 'forum' die op mijn server staat of in een andere map?

In een read me bestandje zag ik dat ik onderstaande bestanden dan moet plaatsen op mijn server:
File copy
Copy: root/mchat.php
To: mchat.php
Copy: root/mchat_install.php
To: mchat_install.php
Copy: root/umil/*.*
To: umil/*.*
Copy: root/mchat/*.*
To: mchat/*.*
Copy: root/language/*.*
To: language/*.*
Copy: root/includes/*.*
To: includes/*.*
Copy: root/adm/*.*
To: adm/*.*
Copy: root/styles/prosilver/*.*
To: styles/prosilver/*.*
Waar copy voor staat heb ik nu volgens mij dus op mijn computer staan (uit de zipfile), deze bestandjes moeten dus nu van mijn computer naar de server. Misschien denk ik er te makkelijk over of had ik gehoopt dat het makkelijk zou zijn, in één mapje plaatsen is natuurlijk ideaal maar dat zal wel niet :) Alvast bedankt voor de hulp en moeite.

David
Contacteer:

Re: Graag hulp bij installatie phpbb mChat

Bericht door David » 11 aug 2012, 17:39

Als het goed is zit er in de map Mchat op jouw computer een map root, de inhoud van die map moet je uploaden naar de root van je forum, dat is waar ook je config.php staat.

In principe is het simpel je kopieert alles in 1x van A naar B even wachten en alles is geupload
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 11 aug 2012, 20:57

Bedankt voor je reactie, ik heb nu in de map forum de map 'mChat' aangemaakt met daarin alle bestanden die bij de gecomprimeerde zipfile onder root stonden. Ik neem aan dat het nu een kwestie is van het stappenplan van de developer volgen? Misschien een stomme vraag maar hoe gaat zoiets dan met verwijzingen en locaties, als ik ergens een foutje heb gemaakt dan werkt het niet of zou zelfs mijn forum dan niet meer werken?

David
Contacteer:

Bericht door David » 11 aug 2012, 21:24

Als ik je goed begrijp, klopt het niet wat je nu hebt gedaan ;)

Je hebt op je computer de map Mchat staan, daarin zit een map root. De inhoud van de map kopieer je naar de map forum die in je FTP staat. Je hoeft dus geen nieuwe mappen aan te maken ;)

Je kunt de wijzigingen in jouw bestanden het beste doen met notepad++ Het is niet alleen een makkelijk programma, het zorgt er ook voor dat de codering van je bestanden in takt blijft. Maak vooraf wel even een back-up van alle bestanden en ook van je database mocht het mis gaan wat mogelijk zou kunnen zijn, dan heb je een red middel!

Op zich is het principe simpel... de uitleg in de install.xml "betreft wijzigingen" begint met de naam van het bestand wat je moet wijzigingen. Bij Mchat is dat adm/style/acp_users.html. Je haalt dat bestand van je FTP naar je computer, vervolgens open je het met notepad++. Als 2de staat er in de code die je moet zoeken.

Code: Selecteer alles

<!-- INCLUDE permission_mask.html -->
Met de zoek functie die notepad++ heeft, is dat vaak zo gevonden ;) Daarna moet je een code toevoegen en/of wijzigen. Altijd goed lezen en opletten wat je doet dan zou het in principe goed moeten gaan!

In dit geval staat er add after, dus je voegt de code achter de code die je moest zoeken. Zo dus:

Code: Selecteer alles

<!-- INCLUDE permission_mask.html -->

<!-- ELSEIF S_MCHAT -->
<!-- INCLUDE acp_users_mchat.html -->
Je slaat het bestand dan op, en zo ga je bestand voor bestand verder. Ik zou pas alles weer uploaden als je alle edits hebt gedaan.

Heb je dit wiki artikel ook al gelezen: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren ?

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is ;) Anders horen we het wel
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie