Hallo,
Hoe krijg je met de phpBB3 forumsoftware woorden in de URL's?
Dit worden ook wel zoekmachine vriendelijke URL's, Google vriendelijke URL's of SEF url's genoemd.
De huidige URL's (basisinstallatie van phpBB3) zijn dynamisch.
Voorbeeld: phpbb.nl/forums/posting.php?mode=post&f=40
wijzigen in: phpbb.nl/forums/zoekmachine-vriendelijke-urls
Zoekmachine Vriendelijke URL's
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Zoekmachine Vriendelijke URL's
Tips om Hoog op Google te komen
Re: Zoekmachine Vriendelijke URL's
Verplaatst naar MOD support.
Ik weet niet wat phpBB SEO MOD doet? Heb wel eens vernomen dat die dat soort dingen kan.
In basis is phpBB 3 al zoekmachine vriendelijk al zou je dat niet zeggen maar het is echt zo
Over het algemeen worden pagina's goed in Google geindexeerd!
In basis is phpBB 3 al zoekmachine vriendelijk al zou je dat niet zeggen maar het is echt zo

@brandsrus
Jammergenoeg is de phpBB SEO mod niet gemakkelijk te installeren voor een persoon zonder programmeerkennis. Je moet toch echt wel weten wat je doet en hoe je het moet doen.
Ik mis een goede Nederlandstalige tutorial op dit forum waarin stapsgewijs staat beschreven hoe beginners de SEO mod kunnen installeren: http://downloads.phpbb-seo.com/phpbb-seo-url-10/
Heeft iemand ervaring mee?
phpBB 3 is pas volledig zoekmachine vriendelijk als deze 100% geoptimaliseerd is voor zoekmachines qua techniek. Het feit is dat zoekmachines het thema van een pagina gemakkelijker kunnen vaststellen indien er woorden in de URL voorkomen i.p.v. getallen en letters.
Vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een methode om de URL's te converteren in zoekmachine vriendelijke URL's die non-dynamisch zijn en woorden bevatten.
Jammergenoeg is de phpBB SEO mod niet gemakkelijk te installeren voor een persoon zonder programmeerkennis. Je moet toch echt wel weten wat je doet en hoe je het moet doen.
Ik mis een goede Nederlandstalige tutorial op dit forum waarin stapsgewijs staat beschreven hoe beginners de SEO mod kunnen installeren: http://downloads.phpbb-seo.com/phpbb-seo-url-10/
Heeft iemand ervaring mee?
phpBB 3 is pas volledig zoekmachine vriendelijk als deze 100% geoptimaliseerd is voor zoekmachines qua techniek. Het feit is dat zoekmachines het thema van een pagina gemakkelijker kunnen vaststellen indien er woorden in de URL voorkomen i.p.v. getallen en letters.
Vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een methode om de URL's te converteren in zoekmachine vriendelijke URL's die non-dynamisch zijn en woorden bevatten.
Tips om Hoog op Google te komen