Goedkeuring nieuwe topics

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
xtrasmal

Goedkeuring nieuwe topics

Bericht door xtrasmal » 23 nov 2011, 12:46

• Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: privé ivm ontwikkeling
    phpBB versie:
    3.0.9
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
    Nee
    Wat is het probleem?
Ik ben bezig met het instellen van een forum voor mensen die problemen hebben
thuis en die dan met anderen kunnen praten over hun problemen en zo advies krijgen.
Dit zin privé zaken en het is een serieus forum, daarom wil ik geen onzinnige berichten of
kwetsende topics zichtbaar hebben.
Daarom ben ik op zoek naar iets dat het posten van nieuwe topics mogelijk maakt, maar voordat
dit gebeurd wil ik deze door de moderator laten goedkeuren.

Bestaat er zoiets of kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voormekaar krijg?

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Goedkeuring nieuwe topics

Bericht door FreakyBlue » 23 nov 2011, 13:12

Dat kan je instellen via de permissies van phpBB.

Log in op het beheerderspaneel >> tab permissies >> link forumpermissies groepen >> selecteer een groep >> selecteer een forum >> klik geavanceerde permissies >> klik tab 'andere'

Zet daar 'Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring' op nee of nooit.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

xtrasmal

Bericht door xtrasmal » 24 nov 2011, 09:59

Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb het nu toegepast, maar ik vond het een beetje verwarrend dat je 'alle forums' kunt selecteren, maar vervolgens wel de keuze hebt op welke geavanceerde permissies je kan klikken.
Betekent dit dat ik voor elk nieuw forum, categorie of topic deze instellingen weer opnieuw moet toepassen?

Libby

Bericht door Libby » 24 nov 2011, 16:07

xtrasmal schreef:Betekent dit dat ik voor elk nieuw forum, categorie of topic deze instellingen weer opnieuw moet toepassen?
Volgens mij wel. Al kan je de permissie forumrollen aanpassen waarin je de gewenste opties verwerkt. Zo hoef je niet steeds als je een rol aan een groep toewijst voor een bepaalde forum, de geavanceerde opties bij die rol aan te passen. Dat kan namelijk veel werk zijn.

Bij het tabblad permissies staan aan de linkerkant de permissierollen. Hier kan je de forumrollen, moderatorrollen e.d. aanpassen, je kan hier zelfs rollen verwijderen of creëren (al ben ik zelf voorzichtig hiermee als het gaat om de beheerdersrollen), zodat die precies aan jouw wensen voldoen. Zo moet je de gewenste rol nog wel toewijzen aan de gewenste groep en voor het juiste forum maar dan hoef je niet steeds per groep en forum de geavanceerde permissies aan te passen. Je selecteert je aangepaste of zelf gecreerde rol.

Plaats reactie