Mchat update

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
CJIB

Mchat update

Bericht door CJIB » 26 jan 2012, 20:18

• Adres van je forum: http://www.trucksim.nl
    Event. modificaties op je forum:posting template/acid tech tiger/X-treme/en nog een paar + Mchat
    Wanneer ontstond het probleem?n.v.t
    phpBB versie:phpBB 3.0.10 Nederlands

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee wil nog wel wat aanpassen updaten.
    Wat is het probleem?
Ik heb Mchat version 1.3.1 27.08.2009 en wil deze eigenlijk ook graag updaten alleen weet ik niet of ik het zo kan doen door de bestanden te plaatsen (overschrijven) of moet ik de oude versie verwijderen en dan opnieuw beginnen.
Het betreft deze versie: link naar mod http://www.phpbb.com/customise/db/mod/m ... w_version/
En had ook nog de vraag hoe kan ik de taalbestanden in orde krijgen zodat het ook werkt.
ik heb nu namelijk 29 taal bestanden Frans Grieks enz. maar als ik die wil selecteren in gebruikers beheer dan krijg ik de melding dat ik de copyrights terug moet plaatsen of de mod van Mchat moet verwijderen.
Ik gebruik de Mchat al meer dan een jaar maar wil forum groter maken en dan moet ik dus ook andere talen installeren en dat heb ik dus gedaan alleen word het nu door de Mchat tegen gehouden hoe los ik dat op.

Alvast bedankt en groet.

David
Contacteer:

Re: Mchat update

Bericht door David » 26 jan 2012, 20:34

Download de nieuwe versie van Mchat, die map moet je uitpakken op je computer. Vervolgens openen en dan zie je een map constrib daar vind je de update instructies die zul je stap voor stap moeten volgen. Voor je begin een back-up maken.

Wat betreft de talen, je zult in alle talen de benodigde taal wijzigingen moeten doen en de taal bestanden moeten toevoegen. Je kan voor iedere taal de vertaling zoeken maar je kan ook gewoon het Engelse gebruiken.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 26 jan 2012, 22:27

Verplaatst naar modificaties.
- Ger

NL-Frame

Bericht door NL-Frame » 26 jan 2012, 23:25

Ik heb PHPBB 3.0.10, en heb een vraag over het tabblad .MODS. Word dat direct weergegeven of moet ik dat instellen via ModuleBeheer? Want ik wil namelijk ook de mChat er in zetten.

Alvast bedankt.

PS. Als ik de mChat heb kan ik dan mijn Eigen stijl houden (dat de chat en forum stijlen over een komen).

CJIB

Bericht door CJIB » 27 jan 2012, 05:36

Dat zit gewoon in je beheerders afdeling dus daar waar je heel je forum beheerd en het werkt super verder.
Je kan de kleuren idd wel aanpassen standaard is wit maar als je naar de directe link gaat en dan bij tabblad fax kijkt staat een link voor donkere achter grond plus waar je zelf dingen kunt veranderen.

NL-Frame

Bericht door NL-Frame » 27 jan 2012, 07:57

CJIB schreef:Dat zit gewoon in je beheerders afdeling dus daar waar je heel je forum beheerd en het werkt super verder.
Je kan de kleuren idd wel aanpassen standaard is wit maar als je naar de directe link gaat en dan bij tabblad fax kijkt staat een link voor donkere achter grond plus waar je zelf dingen kunt veranderen.
Oke alleen ik heb de volgende tabbladen: Algemeen, Forums, Berichten, Gebruikers en Groepen, Premissies, Stijlen, Onderhoud en Systeem.

Dus ik heb het Tabblad er niet bij zitten. (Kan dat aan de Premissie liggen?) Is er verder nog een mannier om het Tabblad Inteschakelen?

Alvast bedenkt.

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 jan 2012, 10:11

Heb jij het install_mchat bestand dan wel gedraaid? Normaal gezien wordt er nadat je die hebt gedraaid een Beheerdersmodule aangemaakt. Zo niet, dan moet je kijken of je hem met de hand kan aanmaken!

NL-Frame

Bericht door NL-Frame » 27 jan 2012, 16:50

David schreef:Heb jij het install_mchat bestand dan wel gedraaid? Normaal gezien wordt er nadat je die hebt gedraaid een Beheerdersmodule aangemaakt. Zo niet, dan moet je kijken of je hem met de hand kan aanmaken!
Hoe bedoel je dat het tabblad .MODS automatisch weergegeven word als er een MOD in zit?
En mChat moet ik toch gewoon "Drag and Drop"in FileZilla?

(Ik heb ook een free domain via byethost.com maar ik denk dat dat niks uit maakt (?) en om nieuwe bestanden te toevoegen gerbruik ik FileZilla, ik heb de nieuwste versie van phpBB.)

Ik zal het nog is proberen jullie horen wel weer.

David
Contacteer:

Bericht door David » 27 jan 2012, 18:51

Mchat installeren is niet alleen bestanden in via filezilla uploaden, je zult ook alle wijzigingen moeten doen, en daarna een installatie bestand moeten draaien. IK denk dat je beter eens even volgend wiki artikel doorneemt: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren Misschien geeft dat meer duidelijkheid.

CJIB

Bericht door CJIB » 28 jan 2012, 23:04

oke ik zie wel alle bestanden in contrib map staan daar heb je idd ook allemaal update bestanden zoals deze update_mchat_132_133.xml alleen als ik dat kladblok bestand open dan krijg ik een vreemde web site die niet duidelijk is zijn daar ook andere web bestanden voor te vinden zoals dit bijvoorbeeld http://www.phpbb.com/customise/db/view-install/id_54586
Heb nu al een tijdje geprobeerd zoiets voor die updates te vinden omdat dat toch wel makkelijker werkt dan het kladblok bestand heb de inhoud van de update bestand in een spoiler gezet en gek genoeg staat het nu onder elkaar
Spoiler: bekijk
http://opensource.org/licenses/gpl-license.php GNU General Public License v2
mChat 1.3.2 to 1.3.3
Updates mod to 1.3.2 from 1.3.3

Rich McGirr
RMcGirr83
http://rmcgirr83.org

1.3.3

easy
600
3.0.7-PL1

2010-11-05
1.3.3

fix install issue

Main Install File

// BEGIN mChat Mod
global $cache;
if (!function_exists('mchat_cache'))
{
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_mchat.' . $phpEx);
}

$mchat_custom_page = false;
if (($config_mchat = $cache->get('_mchat_config')) === false)
{
mchat_cache();
}
if(!empty($config['mchat_enable']))
{
$config_mchat = $cache->get('_mchat_config');
$mchat_custom_page = $config_mchat['custom_page'];
unset($config_mchat);
}
// END mChat Mod
// BEGIN mChat Mod
if(!empty($config['mchat_version']))
{
global $cache;
if (!function_exists('mchat_cache'))
{
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_mchat.' . $phpEx);
}

$mchat_custom_page = false;
if (($config_mchat = $cache->get('_mchat_config')) === false)
{
mchat_cache();
}
if(!empty($config['mchat_enable']))
{
$config_mchat = $cache->get('_mchat_config');
$mchat_custom_page = $config_mchat['custom_page'];
unset($config_mchat);
}
}
// END mChat Mod

mchat_install.php
1. Browse to the mchat_install.php file, this will update your database.
2. Delete the mchat_install.php file from the root of your forum.
***NOTE if installing via Automod, please ignore step 3
3. Upload files to your forum.
4. Enjoy the Mod!!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 jan 2012, 07:19

Dat .xml bestand moet je openen met je browser zoals bijvoorbeeld Internet Explorer, dat leest een stuk eenvoudiger. ;)
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

CJIB

Bericht door CJIB » 29 jan 2012, 11:46

oke dat is wel even heel dom van mij geweest idd ik moet als je die bestanden wilt openen wel eerst de map ff uitpakken zodat hij de modx.prosilver.en.xsl ook kan vinden anders word het geopend als kladblok en niet als xml.
Bedankt in elk geval voor het antwoord daar door begon er een lampje te branden pff (is al een tijdje geleden dat ik een mod heb geïnstalleerd).

NL-Frame

Bericht door NL-Frame » 29 jan 2012, 19:33

David schreef:Mchat installeren is niet alleen bestanden in via filezilla uploaden, je zult ook alle wijzigingen moeten doen, en daarna een installatie bestand moeten draaien. IK denk dat je beter eens even volgend wiki artikel doorneemt: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren Misschien geeft dat meer duidelijkheid.
Zal ik doen alleen ik ben pas 4 à 5 dagen bezig (met het hele forum). Dus ja ik heb er niet echt veel kaas van gegeten.

Plaats reactie