Gemeld bericht uitschakelen voor gebruikers.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
OmkePom
Contacteer:

Gemeld bericht uitschakelen voor gebruikers.

Bericht door OmkePom » 22 jun 2012, 14:56

Adres van je forum: http://www.film-test.nl
Event. modificaties op je forum: Meerdere waaronder Ajax Chat en Reimg
Wanneer ontstond het probleem? nvt
phpBB versie: phpBB 3.10 Style aangepaste ProFormell

Wat is het probleem? Gemelde berichten zien ja/nee.

Gebruikers kunnen een bericht melden, deze instelling staat goed ingesteld op mijn forum. Maar eenmaal gemeld zien gebruikers het bericht gewoon normaal (dus kans dat hij door gebruiker dubbel wordt gemeld), terwijl iemand van Het Team, hem gemeld ziet. (*oranje")

ik wil eigenlijk dat een gebruiker een gemeld bericht niet meer kan zien, en dat hij pas naar afhandeling van bericht weer zichtbaar wordt voor de "normale" geregistreerde gebruikers.

Is dit in te stellen dmv permissies zo ja welke en hoe?

BVD :geek:

Ps,
Voor de duidelijkheid, Het Team moet de melding natuurlijk wel blijven zien.
Afbeelding

David
Contacteer:

Re: Gemeld bericht uitschakelen voor gebruikers.

Bericht door David » 22 jun 2012, 15:47

Als ik me niet vergis dan kunnen berichten niet 2x worden gemeld, als het bericht reeds gemeld is en iemand anders wil het bericht weer melden, dan krijgt die persoon een berichtje te zien dat het bericht reeds is gemeld ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 22 jun 2012, 18:14

David schreef:Als ik me niet vergis dan kunnen berichten niet 2x worden gemeld, als het bericht reeds gemeld is en iemand anders wil het bericht weer melden, dan krijgt die persoon een berichtje te zien dat het bericht reeds is gemeld ;)
Oké dat is duidelijk, maar hij ziet hem dus wel.

Kan je het zo instellen dat een gemeld bericht verborgen is, "totdat hij behandelt is", voor gebruikers?
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 23 jun 2012, 00:45

In theorie is het wel mogelijk de code aan te passen zodat alleen moderators de gemelde topics nog zien. Het heeft echter wel veel haken en ogen en zal - volgens mij - redelijk wat moeite kosten om dit echt goed voor elkaar te krijgen.

Je moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat voor de gebruikers die het bericht nog niet gelezen hebben, het topic verdwijnt uit hun actieve lijst (met ongelezen topics), en nadat de melding is afgehandeld (en het bericht is niet verwijderd) zal het voor die gebruikers weer in de actieve lijst moeten komen staan (als ongelezen bericht).
Naast het "onzichtbaar" maken van een bericht in een topic, moet je ook als het het laatste bericht in een topic of een forum is, er voor zorgen dat het daar niet meer als laatste bericht getoond wordt. En dat moet weer hersteld worden als het na de afhandeling van de melding nog steeds het laatste bericht van een topic/forum is.

Als dit allemaal in orde is gemaakt, zit je nog met de situatie dat een eerste bericht van een topic gemeld wordt, terwijl er al reacties in het topic staan. Wil je dan het openingsbericht onzichtbaar maken, maar wel alle reacties in het topic tonen? Of moet dat beschouwd worden als een uitzonderingssituatie waarbij het hele topic onzichtbaar wordt?
Iets soortelijks treedt op als het een bericht ergens in het midden van een topic is. Laat je dan het bericht "verdwijnen", maar alles wat erna volgt - mogelijk reacties op het gemelde bericht - moet wel blijven staan?

Los van de technische kant, weet je zeker dat je gemelde berichten onzichtbaar wilt maken? Er bestaat dan de mogelijkheid dat leden daar misbruik van gaan maken en door berichten te melden ze (in ieder geval) tijdelijk van het forum laten verdwijnen.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 23 jun 2012, 09:36

Je hebt helemaal gelijk, van die kant had ik het nog niet bekeken.
Natuurlijk wil ik niet dat gebruikers alles in het forum onzichtbaar kunnen zetten.

Denk dat het zo maar moet blijven, dubbel melden kan al niet.
Misschien is het ook maar beter zo, knappe koppen hebben het niet voor niks zo geregeld :geek:

THK again ;)
Afbeelding

Plaats reactie