Hulp nodig bij styles
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Hulp nodig bij styles
Beste,
Ik ben bezig met mijn eigen systeem en wil daar phpbb inbouwen. Nu heb ik phpbb geïnstalleerd, een thema erop geplaatst en nu wil ik deze bewerken en ervoor zorgen dat ik de header en footer kan bewerken. Ik heb gezocht op google en ze zeiden dat ik de overall_header.php moet aanpassen, maar 9/10 keer staat er niets in en als er wel wat instaat en ik bewerk het, dan gebeurd er niets..
Iemand enig idee?
Rick
Ik ben bezig met mijn eigen systeem en wil daar phpbb inbouwen. Nu heb ik phpbb geïnstalleerd, een thema erop geplaatst en nu wil ik deze bewerken en ervoor zorgen dat ik de header en footer kan bewerken. Ik heb gezocht op google en ze zeiden dat ik de overall_header.php moet aanpassen, maar 9/10 keer staat er niets in en als er wel wat instaat en ik bewerk het, dan gebeurd er niets..
Iemand enig idee?
Rick
Laatst gewijzigd door David op 28 feb 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Stijlen
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Stijlen
Re: Hulp nodig bij styles
Welkom op phpbb.nl
Om je te helpen, hebben wij iets meer informatie nodig!
Welke stijl gebruik je?
Wat wil je precies aanpassen?
Hoe wijzig jij de stijl bestanden?
Heb je na de wijzigingen je stijl mappen vernieuwd? Dit kan via je beheerderspaneel >> Tabblad: stijlen >> Aan de linkerkant: Templates >> Bij jouw stijl klik je dan op vernieuwen
Misschien kun je ons ook link naar je website geven?

Welke stijl gebruik je?
Heb je na de wijzigingen je stijl mappen vernieuwd? Dit kan via je beheerderspaneel >> Tabblad: stijlen >> Aan de linkerkant: Templates >> Bij jouw stijl klik je dan op vernieuwen
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Dat vernieuwen heeft inderdaad geholpen! Heel erg bedankt, klein dingetje, maar weet nog niet veel over phpbb.David schreef:Welkom op phpbb.nl![]()
Welke stijl gebruik je?
Bedankt voor de snelle reactie!
EDIT:
Nog klein vraagje, is het telkens weer nodig om opnieuw op vernieuwen te drukken om een thema wijziging te zien?
Als je iets in de template bestanden (HTML) van een stijl veranderd, moet je de templates van die stijl vernieuwen.
Als je iets in de thema bestanden (CSS) van een stijl veranderd, moet je het thema van die stijl vernieuwen.
Als je iets bij de afbeeldingen veranderd (imageset.cfg), moet je de afbeeldingenset van die stijl vernieuwen.
Als je iets in de thema bestanden (CSS) van een stijl veranderd, moet je het thema van die stijl vernieuwen.
Als je iets bij de afbeeldingen veranderd (imageset.cfg), moet je de afbeeldingenset van die stijl vernieuwen.
HGN op phpbb.com
Daar ben ik nu achter dankzij David, maar kan ik dit ook uitzetten? Want het is nogal irritant al moet ik telkens op vernieuwen klikken.Pola schreef:Als je iets in de template bestanden (HTML) van een stijl veranderd, moet je de templates van die stijl vernieuwen.
Sorry, bedoel je vernieuwen in je browser?
Je browser slaat namelijk informatie op over pagina's die je bezocht hebt, zodat bij een volgend bezoek de pagina sneller geladen wordt. Afhankelijk van je browser denk ik dat je dat wel uit kunt schakelen, zodat de pagina bij elk bezoek opnieuw volledig geladen wordt.
Als je het toch hebt over vernieuwen in het beheerderspaneel, dan kun je instellen dat de stijl elke keeer opnieuw geladen wordt. Dat is echter alleen bedoeld wanneer je stijl wijzigingen aan het testen bent, omdat ook dat de laadtijd van de pagina's verhoogd.
Je browser slaat namelijk informatie op over pagina's die je bezocht hebt, zodat bij een volgend bezoek de pagina sneller geladen wordt. Afhankelijk van je browser denk ik dat je dat wel uit kunt schakelen, zodat de pagina bij elk bezoek opnieuw volledig geladen wordt.
Als je het toch hebt over vernieuwen in het beheerderspaneel, dan kun je instellen dat de stijl elke keeer opnieuw geladen wordt. Dat is echter alleen bedoeld wanneer je stijl wijzigingen aan het testen bent, omdat ook dat de laadtijd van de pagina's verhoogd.
HGN op phpbb.com
Ja ik wil dit dus tijdelijk uitzetten, omdat ik nu alles aan het veranderen ben naar mijn eigen style. Moet dat dan echt in de browser zelf of kan het niet in het beheerderspaneel?Pola schreef:Sorry, bedoel je vernieuwen in je browser?
Dat zijn twee verschillende zaken:
Je kunt dat als volgt (tijdelijk) uitschakelen:
Naast de phpBB software hebben internet browsers ook ingebouwd dat bepaalde zaken van webpagina's op de PC van de bezoekers opgeslagen worden, zodat de laadtijd van de pagina's versneld wordt. De gegevens hoeven dan niet van internet gehaald worden, maar vanaf de eigen PC.
Voor het forum geldt dit met name voor wijzigingen in de CSS bestanden en voor gewijzigde afbeeldingen. Als je CSS bestanden wijzigt of afbeeldingen wijzigt terwijl ze exact dezelfde naam houden, dan moet je je internet browser een harde refresh geven (<CTRL><F5>). Hoe en of je dat kunt uitschakelen, hangt af van de browser die je gebruikt.
- Vernieuwen in phpBB beheerderspaneel
- Vernieuwen in je browser
Je kunt dat als volgt (tijdelijk) uitschakelen:
- Beheerderpaneel
- Instellingen serverprestatie
- Hercompileer oude stijlcomponenten: ==> Ja
Naast de phpBB software hebben internet browsers ook ingebouwd dat bepaalde zaken van webpagina's op de PC van de bezoekers opgeslagen worden, zodat de laadtijd van de pagina's versneld wordt. De gegevens hoeven dan niet van internet gehaald worden, maar vanaf de eigen PC.
Voor het forum geldt dit met name voor wijzigingen in de CSS bestanden en voor gewijzigde afbeeldingen. Als je CSS bestanden wijzigt of afbeeldingen wijzigt terwijl ze exact dezelfde naam houden, dan moet je je internet browser een harde refresh geven (<CTRL><F5>). Hoe en of je dat kunt uitschakelen, hangt af van de browser die je gebruikt.
HGN op phpbb.com
Hij doet het hartstikke bedankt! Ik zet het ook direct weer uit nadat ik klaar ben met mijn eigen style toevoegen. Ik had veel eerder over moeten gaan op phpbbPola schreef:Dat zijn twee verschillende zaken:De stijl componenten worden door de phpBB software opgeslagen in cache op de server waar je forum op draait, zodat de pagina's sneller laden. Alle informatie hoeft dan niet uit de stijl bestanden gelezen te worden, maar wordt gelezen uit cache.
- Vernieuwen in phpBB beheerderspaneel
- Vernieuwen in je browser
Je kunt dat als volgt (tijdelijk) uitschakelen:Als je klaar bent met het wijzigen van je stijl, kun je deze setting het beste weer op Nee zetten.
- Beheerderpaneel
- Instellingen serverprestatie
- Hercompileer oude stijlcomponenten: ==> Ja

Is er trouwens een lijst met zulke {S_USERNAME} dingen? Ik wil een avatar op de pagina hebben 

Volgens mij zoek je zoiets als: https://wiki.phpbb.com/Global_Template_VariablesItsRD schreef:Is er trouwens een lijst met zulke {S_USERNAME} dingen? Ik wil een avatar op de pagina hebben
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
yes, die zocht ik, heel erg bedanktDavid schreef:Volgens mij zoek je zoiets als: https://wiki.phpbb.com/Global_Template_VariablesItsRD schreef:Is er trouwens een lijst met zulke {S_USERNAME} dingen? Ik wil een avatar op de pagina hebben

Nog één vraagje

Er is geen globale template variabele beschikbaar voor de avatar van de ingelogde gebruiker. Hiervoor moet je aanpassingen in de php code maken.
Volgens mij lukt het met de volgende eenvoudige aanpassingen:
Open includes/functions.php
Zoek
Plaats op een lege regel ervoor
Zoek
Plaats op een lege regel erna
Je kunt nu overal
Volgens mij lukt het met de volgende eenvoudige aanpassingen:
Open includes/functions.php
Zoek
Code: Selecteer alles
// The following assigns all _common_ variables that may be used at any point in a template.
if (!function_exists('display_forums'))
{
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_display.' . $phpEx);
}
'U_FEED' => generate_board_url() . "/feed.$phpEx",
'U_MY_AVATAR_IMG' => get_user_avatar($user->data['user_avatar'], $user->data['user_avatar_type'], $user->data['user_avatar_width'], $user->data['user_avatar_height']),
{U_MY_AVATAR_IMG}
gebruiken om de eigen avatar van de ingelogde gebruiker te laten zien.HGN op phpbb.com
Wouw jullie zijn geweldig
Heel erg bedankt, ik had veel eerder moeten beginnen me phpbb