Template World of Warcraft aanpassen mogelijk?
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

-
Template World of Warcraft aanpassen mogelijk?
Hallo,
Ik heb PHPBB opnieuw geinstalleerd en nu wil ik toch een andere template installeren. Met de template die ik nu heb gevonden wil ik alleen een kleine aanpassing. De achtergrond waar het forum bovenop geplaatst is, wil ik veranderen. Ik wil er namelijk mijn eigen bewerkte achtergrond onder plaatsen. Eventueel een foto dat beeldvullend is. Is dat mogelijk?
Voor de duidelijkheid,.. ik bedoel dus de achtergrond waarop World of Warcraft staat afgebeeld.
Link waar ik de template heb geinstalleerd: http://www.dabk.nl/family-forum
Thanks!
Gr. Dave
Ik heb PHPBB opnieuw geinstalleerd en nu wil ik toch een andere template installeren. Met de template die ik nu heb gevonden wil ik alleen een kleine aanpassing. De achtergrond waar het forum bovenop geplaatst is, wil ik veranderen. Ik wil er namelijk mijn eigen bewerkte achtergrond onder plaatsen. Eventueel een foto dat beeldvullend is. Is dat mogelijk?
Voor de duidelijkheid,.. ik bedoel dus de achtergrond waarop World of Warcraft staat afgebeeld.
Link waar ik de template heb geinstalleerd: http://www.dabk.nl/family-forum
Thanks!
Gr. Dave
Re: Template World of Warcraft aanpassen mogelijk?
Ja dat is mogelijk, je moet daarvoor de CSS aanpassen van de style.
Da's misschien een beetje kort door de bocht, maar daar komt het wel op neer.
Je zult wijzigingen aan moeten brengen in
De huidige achtergrond van je forum bestaat uit twee afbeeldingen (origineel één plaatje die in tweeën geknipt is).
In stylesheet.css kun je de volgende twee stukken code vinden:
Je kunt er voor kiezen je nieuwe afbeelding op soortgelijke wijze in tweeën te knippen en in stylesheet de bestandsnamen te vervangen door de nieuwe. Voor het deel in de header
Volgens mij kun je het ook anders oplossen en één complete afbeelding gebruiken.
Vervang dan de vorige twee stukken code door:
en
Verder moet je dan zoeken naar
En dat vervangen door
De afbeelding moet geupload worden naar je server naar
Je zult wijzigingen aan moeten brengen in
/styles/WoW5thAniversary/theme/stylesheet.css
.De huidige achtergrond van je forum bestaat uit twee afbeeldingen (origineel één plaatje die in tweeën geknipt is).
In stylesheet.css kun je de volgende twee stukken code vinden:
Code: Selecteer alles
#pagebg {
z-index:-15;
LEFT: 0px;
POSITION:absolute;
TOP:250px;
width:100%;
height:684px;
background: url({T_THEME_PATH}/images/page-bg.jpg) center no-repeat;
}
#container { width: 100%; background: url("{T_THEME_PATH}/images/header-bg.jpg") top center no-repeat}
header-bg.jpg
en voor het onderste deel page-bg.jpg
.Volgens mij kun je het ook anders oplossen en één complete afbeelding gebruiken.
Vervang dan de vorige twee stukken code door:
#pagebg {
width:100%;
}
#container { width: 100%;}
body {
background: #0d0f0c;
color: #573325;
font-size: 10pt;
font-family: Verdana, Arial;
margin-bottom: 10px;
font-size: 10px;
}
body {
background: #0d0f0c url({T_THEME_PATH}/images/bck_image.jpg) no-repeat center;
color: #573325;
font-size: 10pt;
font-family: Verdana, Arial;
margin-bottom: 10px;
font-size: 10px;
}
bck_image.jpg
is dan de bestandsnaam van je afbeelding. Die kun je desgewenst aanpassen als je een andere naam wilt gebruiken.De afbeelding moet geupload worden naar je server naar
/styles/WoW5thAniversary/theme/images/
.HGN op phpbb.com
-
SUPER met hoofdletter S, zo'n antwoord. Ik ben helaas alleen niet zo PHP technisch aangelegd en ik zou niet weten waar ik de betreffende codes moet plaatsen of aanpassen.
Ik wil het wel heel graag,.. dus mijn vraag: doe ik dit in het beheerderspaneel in "stijl" en dan in "template etc.". Moet ik daar de betreffende codes opzoeken en aanpassen met de codes die je hebt beschreven?
Geldt dat trouwens ook voor de Mods die ik later wil installeren, dat ik het in beheerderpaneel kan aanpassen?
Gr, Dave
Ik wil het wel heel graag,.. dus mijn vraag: doe ik dit in het beheerderspaneel in "stijl" en dan in "template etc.". Moet ik daar de betreffende codes opzoeken en aanpassen met de codes die je hebt beschreven?
Geldt dat trouwens ook voor de Mods die ik later wil installeren, dat ik het in beheerderpaneel kan aanpassen?
Gr, Dave
Ter lering ende vermaeck, de gegeven codes zijn niet php maar CSS. CSS wordt gebruikt voor de opmaak van de webpagina's.desuperdave schreef:SUPER met hoofdletter S, zo'n antwoord. Ik ben helaas alleen niet zo PHP technisch aangelegd en ik zou niet weten waar ik de betreffende codes moet plaatsen of aanpassen.
Het kan aangepast worden via het beheerderspaneel, maar dat is niet de aanbevolen methode. Die mogelijkheid is alleen ingebouwd voor die forums waar de beheerder geen toegang heeft tot de bestanden op de server via FTP. Dit is vaak zo bij providers die gratis forums aanbieden, zonder dat je een eigen URL hebt.desuperdave schreef:Ik wil het wel heel graag,.. dus mijn vraag: doe ik dit in het beheerderspaneel in "stijl" en dan in "template etc.". Moet ik daar de betreffende codes opzoeken en aanpassen met de codes die je hebt beschreven?
Ik vermoed dat je wel FTP toegang hebt tot de server waar je de forum bestanden op hebt staan. Hoe heb jij je forum en de stijl geinstalleerd?
De normale methode is dan, om de bestanden lokaal op je PC aan te passen, met een text editor die geschikt is voor het opslaan als UTF8 zonder BOM (Byte Order Mark), zoals Notepad++ en ze vervolgens te uploaden naar de server.
Heb je inlog gegevens om via FTP bestanden te uploaden/downloaden naar de server en heb je een FTP client zoals FileZilla.
MOD's kun je op twee manieren installeren. Via een tool, AutoMOD, of door zelf handmatig de bestanden aan te passen en ze te uploaden naar de server.desuperdave schreef:Geldt dat trouwens ook voor de Mods die ik later wil installeren, dat ik het in beheerderpaneel kan aanpassen?
HGN op phpbb.com
-
Duidelijk en dus een serieuze poging waard. Ik heb meteen de beide progjes gedownload, want de mijne waren niet echt prettig in gebruik. Ik had o.a. 'LeechFTP'.
Ik heb een eigen domein bij Antagonist. Via dit bedrijf heb ik met 'Installatron' phpBB gëinstalleerd. Dit ging geheel vanzelf en stelde zelfs voor mij niets voor.
Toch knaagt er iets,.. Op mijn pc pas ik dus alles aan met Notepad++. Dat betekent dus dat de 'codes' in Notepad geplaatst zijn óf is het zo dat de gehele forum in Notepad is geplaatst? En werkt Notepad met beelden om te tonen wat je hebt aangepast?
Over Automod had ik al veel gelezen en geprobeerd. Het klinkt allemaal heel mooi, maar met eerdere pogingen liep ik toch elke keer stuk. Ik deed precies zoals het beschreven stond, maar in de voorbeelden stond het dan nét even anders afgebeeld, waardoor ik al stuk liep. Tijd geleden overigens!
Ik ga eerst stoeien met Notepad.
Gr, Dave
Ik heb een eigen domein bij Antagonist. Via dit bedrijf heb ik met 'Installatron' phpBB gëinstalleerd. Dit ging geheel vanzelf en stelde zelfs voor mij niets voor.
Toch knaagt er iets,.. Op mijn pc pas ik dus alles aan met Notepad++. Dat betekent dus dat de 'codes' in Notepad geplaatst zijn óf is het zo dat de gehele forum in Notepad is geplaatst? En werkt Notepad met beelden om te tonen wat je hebt aangepast?
Over Automod had ik al veel gelezen en geprobeerd. Het klinkt allemaal heel mooi, maar met eerdere pogingen liep ik toch elke keer stuk. Ik deed precies zoals het beschreven stond, maar in de voorbeelden stond het dan nét even anders afgebeeld, waardoor ik al stuk liep. Tijd geleden overigens!
Ik ga eerst stoeien met Notepad.
Gr, Dave
We komen nog wel eens problemen tegen met deze één-klik installaties, omdat de code die gebruikt wordt niet altijd de originele code van phpBB is, maar als het allemaal goed bij jou werkt, zou ik het zo houden.desuperdave schreef:Ik heb een eigen domein bij Antagonist. Via dit bedrijf heb ik met 'Installatron' phpBB gëinstalleerd. Dit ging geheel vanzelf en stelde zelfs voor mij niets voor.
De forumsoftware bestaat in totaal uit een kleine 1000 bestanden. Daar zitten de stijl bestanden (HTML en CSS) bij, afbeeldingen, php codes, e-mail templates. Afhankelijk van wat er gewijzigd moet worden, zal het juiste bestand geopend moeten worden. Notepad++ is een gewone text editor (net als Microsoft Notepad), alleen heeft het wat meer mogelijkheden. O.a. dus het opslaan in UTF8 formaat zonder BOM, maar het heeft bv. ook een optie om tekstbestanden met elkaar te vergelijken (ik gebruik daar zelf WinMerge voor).desuperdave schreef:Toch knaagt er iets,.. Op mijn pc pas ik dus alles aan met Notepad++. Dat betekent dus dat de 'codes' in Notepad geplaatst zijn óf is het zo dat de gehele forum in Notepad is geplaatst? En werkt Notepad met beelden om te tonen wat je hebt aangepast?
Behalve de afbeeldingen, kun je alle bestanden van phpBB met Notepad++ wijzigen, omdat het allemaal tekst bestanden zijn. Je krijgt echter geen grafische weergaven te zien. Je moet dus of goed de instructies volgen of goed weten wat je doet. Het belangrijkste van alles is dat je - voordat je wijzigingen gaat maken - eerst een kopie van het ongewijzigde bestand ergens opslaat als back-up. Mocht het helemaal misgaan met de wijzigingen, dan kun je altijd het origineel terug plaatsen.
Alle forums, topics, berichten, gebruikers en dergelijke raak je niet aan, als je de bestanden van phpBB aanpast. Die staan gescheiden van de bestanden in de database.
Als je mods wilt gaan installeren met AutoMOD en je loopt tegen onduidelijkheden of problemen aan, dan kun je natuurlijk gewoon weer een support topic openen.desuperdave schreef:Over Automod had ik al veel gelezen en geprobeerd. Het klinkt allemaal heel mooi, maar met eerdere pogingen liep ik toch elke keer stuk. Ik deed precies zoals het beschreven stond, maar in de voorbeelden stond het dan nét even anders afgebeeld, waardoor ik al stuk liep. Tijd geleden overigens!
Succes!!
HGN op phpbb.com