Verhuizen phpBB forum, ware Sisyphus arbeid

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gvozdenovic

Verhuizen phpBB forum, ware Sisyphus arbeid

Bericht door Gvozdenovic » 27 jul 2004, 21:32

Gegroet allen
Ik ben nu al twee dagen met tussenpozen aan het proberen om mijn forum te verhuizen van een Lycos webruimte naar mijn eigen webruimte. Tevergeefs.

De backup wil maar niet restoren, altijd maar opnieuw errors. Restoren moet via de ACP, via mijn versie phpMyAdmin kan dat blijkbaar niet.
De enige manier om de restore te doen slagen, lijkt het verwijderen van de error lines te zijn, uit de tables via MyAdmin. Maar je kan je gaan indenken dat dat een enorm werk is, en de errors blijven maar komen.

Ik vermoed omdat hij zaken aantreft die al aanwezig zijn en deze niet wil overschrijven? Ik ken bitter weinig van MySql.
Vraag is natuurlijk waarom die errors zich voordoen, de meeste phpBB gebruikers lijken die problemen helemaal niet te hebben.

Nieuw phpBB forum installeren op nieuwe webruimte, dan de data backup van het oude forum restoren. Zo moet het toch dacht ik? Of ben ik hier als groentje geweldige fouten aan het maken?

Whizzkid
Contacteer:

Bericht door Whizzkid » 27 jul 2004, 21:35

heheh hier kan ik je helaas niet mee helpen ... ik ben zelf ook heel erg n00b in MySQl en php :)
En heb zelf nog nooit een forum overgezet .. maar hoop dat het je gaat lukken :thumb: veel plezier ermee! :) :thumb:

gr33tz M@rtijn

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 27 jul 2004, 22:11

Whizzkid schreef:heheh hier kan ik je helaas niet mee helpen ... ik ben zelf ook heel erg n00b in MySQl en php :)
En heb zelf nog nooit een forum overgezet .. maar hoop dat het je gaat lukken :thumb: veel plezier ermee! :) :thumb:

gr33tz M@rtijn
dit voegt niks toe aan het topic.
ik denk niet dat je zo gewaardeerd gaat worden ;)
Guess who's back..

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 28 jul 2004, 02:30

Rico schreef:dit voegt niks toe aan het topic.
Als je dit soort opmerkingen eens aan een mod zou overlaten, je opmerking voegt zelf ook niets toe.

Ontopic: je backup probleem zou je eens kunnen proberen op te lossen met Database Backup Tool.
Deze is ook het proberen waard: phpBB Back Up.

Succes.

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 28 jul 2004, 08:31

headout schreef:
Als je dit soort opmerkingen eens aan een mod zou overlaten, je opmerking voegt zelf ook niets toe.
Tuurlijk wel.
Nu weet hij dat hij het de volgende keer niet meer moet doen.
Guess who's back..

Gvozdenovic

Bericht door Gvozdenovic » 28 jul 2004, 10:34

headout schreef:

Ontopic: je backup probleem zou je eens kunnen proberen op te lossen met Database Backup Tool.
Deze is ook het proberen waard: phpBB Back Up.

Succes.
Bedankt voor die ene nuttige tip ;)

Ik begin te denken dat het sneller zou gaan moest ik zelf alle posts van het oude forum overtypen :lol:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 28 jul 2004, 18:19

Rico schreef: Tuurlijk wel.
Nu weet hij dat hij het de volgende keer niet meer moet doen.
Daarvoor is een mod, en bij mijn weten staat er nog altijd geen "moderator" onder je naam. Kappen dus hiermee, je verziekt een onderwerp op deze manier.

@Gvozdenovic: hoe groot is je database op het moment eigenlijk? En waarom is het niet mogelijk een andere versie phpMyAdmin erop te zetten?

Gesloten