Vragen wat betreft een database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
pipo
Contacteer:

Vragen wat betreft een database

Bericht door pipo » 28 apr 2003, 22:13

Ik wil thuis een phpBB forum installeren op de server. Ik heb op de server een Apache server draaien met PHP. Nu heb ik problemen met de installatie en weet ik niet wat ik er mee aan moet.
Ik moet dus een database hebben, hiervoor wil ik een Acces database gebruiken.

Hier heb ik de volgende vragen over:

- Wat moet ik precies allemaal instellen voor de localhost van de database (ODBC)
-Wat precies allemaal in te vullen bij hostname / DSN
- Hoe en waar precies gebruikersnaam en ww instellen voor de database
-Moet ik verder nog wat aan de database doen, gebruik een kale database hiervoor nl

Alvast bedankt,

een newbie :D

DeMolT

Bericht door DeMolT » 29 apr 2003, 08:33

heb je myphpadmin en mysql wel geinstalleerd? :wink:

FlorisD
Contacteer:

Re: Vragen wat betreft een database

Bericht door FlorisD » 29 apr 2003, 08:52

pipo schreef:Ik wil thuis een phpBB forum installeren op de server. Ik heb op de server een Apache server draaien met PHP. Nu heb ik problemen met de installatie en weet ik niet wat ik er mee aan moet.
Ik moet dus een database hebben, hiervoor wil ik een Acces database gebruiken.

Hier heb ik de volgende vragen over:

- Wat moet ik precies allemaal instellen voor de localhost van de database (ODBC)
-Wat precies allemaal in te vullen bij hostname / DSN
- Hoe en waar precies gebruikersnaam en ww instellen voor de database
-Moet ik verder nog wat aan de database doen, gebruik een kale database hiervoor nl

Alvast bedankt,

een newbie :D
Als database ga ik ervan uit dat je MySQL 4.x (of 3.x) gebruikt. Je moet als locatie "localhost" opgeven en de gebruikersnaam is standaard "root". Wachtwoord kan je leeg laten.
De prefix kan je zo laten staan. (dus op "phpbb_")

Je kan gewoon een kale database gebruiken. PhpBB vult hem automatisch tijdens de installatie.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

pipo
Contacteer:

database installeren

Bericht door pipo » 29 apr 2003, 10:04

Ja ik zou het niet weten waar een standaard acces database op draait, wat me wel opvalt is als ik MySQL gebruik ipv ODBC dat er minder foutmeldingen komen. Met ODBC had ik ongelovelijk veel parse errors

pipo
Contacteer:

database installeren

Bericht door pipo » 29 apr 2003, 10:05

DeMolT schreef:heb je myphpadmin en mysql wel geinstalleerd? :wink:
Denk het niet, hoe doe ik dat?

DeMolT

Bericht door DeMolT » 29 apr 2003, 11:00

die moet je ff downloaden klik HIER voor de nieuwste versie van phpmyadmin daarmee kun je een db aanmaken. Werkt het niet moet je eerst je mysql geval aanzetten onder mysql/bin/winmysqladmin.exe

pipo
Contacteer:

database installeren

Bericht door pipo » 29 apr 2003, 11:10

Geweldig, ik zit hier nu op mijn werk, ik ga het meteen proberen zodra ik thuis ben. Mocht het niet lukken dan trek ik wel weer ff aan de bel en als het lukt meld ik het ook nog wel ff :wink:

DeMolT

Bericht door DeMolT » 29 apr 2003, 11:11

wel doen :wink:

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 29 apr 2003, 11:13

Als je btw ook nog geen MySQL zelf hebt, kan je die downloaden vanaf http://www.mysql.com

DeMolT

Bericht door DeMolT » 29 apr 2003, 11:14

yup en als je apache nog nie hebt download die hier http://www.apache.org :roll: J/K

pipo
Contacteer:

database instellen

Bericht door pipo » 29 apr 2003, 17:20

Zijn er vrijwilligers die ff mijn pc willen remoten (WinVNC) om het goed in te stellen??? Kom er niet uit :oops:

pipo
Contacteer:

forum instellen

Bericht door pipo » 29 apr 2003, 20:45

Ik heb hem eindelijk aan de gang! Maar één probleempje er nog bij. Als ik hem nu op de server gezet, als ik de server remote dan en hem dan open via de remote dan doet ie het perfect, maar zodra ik via een ander station de pagina opent doet ie het wel (opstartscherm) maar als ik dan wil inloggen of wat voor actie dan ook kan hij de page niet vinden. Ik heb wel schrijfrechten in die map op de server

Wat kan dit zijn???

Mijn dank is groot :D

bandforum.tk

Bericht door bandforum.tk » 29 apr 2003, 20:58

heb je toevallig een router??? :?

pipo
Contacteer:

router

Bericht door pipo » 29 apr 2003, 21:02

yeps

http://145.53.177.134

maar weet niet of je er vanaf internet op kan komen hoor, is mij nog niet gelukt, iemand suggesties daarvoor?

FlorisD
Contacteer:

Re: router

Bericht door FlorisD » 30 apr 2003, 08:06

pipo schreef:yeps

http://145.53.177.134

maar weet niet of je er vanaf internet op kan komen hoor, is mij nog niet gelukt, iemand suggesties daarvoor?
Ik kan er gewoon op komen, maar aangezien ik geen account heb, kan ik het inloggen niet testen. Het (enige) topic wat er staat kan ik wel lezen.

pipo
Contacteer:

asfd

Bericht door pipo » 30 apr 2003, 12:02

Heel mooi dat je er op kan komen: heb in de router poort 80 opengegooid. Het aanmelden wil wel voor internetgebruikers maar zodra ze willen aanmelden kan hij de pagina niet vinden. Zouden hiervoor nog meer poorten open moeten?

DeMolT

Bericht door DeMolT » 30 apr 2003, 12:11

:? normaal niet d8 ik.... werkt dit ook niet http:\\je-ip:80 ?

pipo
Contacteer:

kjln

Bericht door pipo » 01 mei 2003, 18:46

Hij is dus zichtbaar vanaf internet, dat vind ik heel leuk maar zodra mensen willen inloggen gaat het mis, dan word de pagina niet gevonden.

Ik heb nu alleen poort 80 openstaan in de router, is dit genoeg of ligt dit ergens anders aan?

FlorisD
Contacteer:

Re: kjln

Bericht door FlorisD » 01 mei 2003, 19:02

pipo schreef:Hij is dus zichtbaar vanaf internet, dat vind ik heel leuk maar zodra mensen willen inloggen gaat het mis, dan word de pagina niet gevonden.

Ik heb nu alleen poort 80 openstaan in de router, is dit genoeg of ligt dit ergens anders aan?
Alleen poort 80 is genoeg. Dat is de enige poort waardoor standaard internetverkeer verloopt.

Staan de locatie-instellingen wel goed in het PhpBB-adminpaneel?

pipo
Contacteer:

forum

Bericht door pipo » 05 mei 2003, 21:37

Nou weet het niet helemaal zeker, het forum was aanvankelijk bedoeld voor het intranet maar vond het wel leuk het ook openbaar te maken voor het internet. Maar bij de installatie heb ik als hostnaam opgegeven "http://ddpserver" en op internet wil dat natuurlijk niet. Nu kan ik als host wel het ip van mijn internet neerzetten maar dat heeft misschien wel gevolgen voor de snelheid van het forum locaal.

Gesloten