Smartor's ezPortal
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- Menace2Society
Smartor's ezPortal
Weer een domme vraag, maar wat is after add en before add?
Vergeef mij, heb vannacht nog niet geslapen...
Vergeef mij, heb vannacht nog niet geslapen...
- Menace2Society
- Menace2Society
Ik heb nog wel een zinnige vraag, en dat is hoe ik de verschillende items nu aan kan passen van de portal? Instellen van een poll bijvoorbeeld?
En een andere template, bv BlueMan1, gaat dat werken of krijg ik dan te maken met teveel fouten
Ik heb de instructies opgevolgd en heb nu dit:
http://members.lycos.nl/arnhemdegekste3 ... portal.php
En een andere template, bv BlueMan1, gaat dat werken of krijg ik dan te maken met teveel fouten
Ik heb de instructies opgevolgd en heb nu dit:
http://members.lycos.nl/arnhemdegekste3 ... portal.php
Je kan bovenaan aan het bestand portal.php de waardes aanpassen, zodat daar de forum ID's staan met de polls daarin.
Verder is het wel degelijk mogelijk om met de stijl BlueMan1 te gaan werken, maar dan moet je wel zelf de code van portal_body.tpl aanpassen.
Verder is het wel degelijk mogelijk om met de stijl BlueMan1 te gaan werken, maar dan moet je wel zelf de code van portal_body.tpl aanpassen.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
- Menace2Society
Als ik in plaats van Silverblue de aanpassingen doe op Blueman is dat voldoende?En waar vind ik die portal_body ?
En er zat ok een mod bij van nieuwsfeed, is dat dat ik simpel nieuwsik kan voegen en dat daarop gereageerd kan worden?
En hoe verander ik bv de links? Of haal ik dat gedeelte compleet eruit?
En er zat ok een mod bij van nieuwsfeed, is dat dat ik simpel nieuwsik kan voegen en dat daarop gereageerd kan worden?
Het belangrijkste verschil is dat je het bestand portal_body.tpl naloopt en veranderd aan de nieuwe template. Dit kan nog een heel werk zijn.Menace2Society schreef:Als ik in plaats van Silverblue de aanpassingen doe op Blueman is dat voldoende?
Die newsfeed heb je helemaal niet nodig en dat is ook slechts voor Amerikanen, want daarmee heb je namelijk altijd recent (amerikaans!) nieuws. Standaard zit er al een optie in de portal om alle topics die in een bepaald forum worden gepost op de portal neer te zetten als nieuws.
Zie voor wat instellingen hiervoor ergens bovenaan portal.php (openen in Kladblok of iets soortgelijks).
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
- Menace2Society
Dit heb je bovaan portal, maar wat vul ik nu in om nieuws uit een bepaald forum en een poll op de site te krijgen? Ik heb al wat geprobeerd, maar zonder succes!// Welkom tekst: pas op dat we in een .php bestand zijn, dus gebruik \' in plaats van ' en gebruik \\ in plaats van \ (HTML aan)
$CFG['welcome_text'] = 'Welkom op <b>Mijn Forum</b><br /><br />Bedankt voor het gebruik van ezPortal,<br /><br />Veel plezier! ^_^';
// Hoeveelheid nieuws op portal
$CFG['number_of_news'] = '5';
// Lengte van nieuws
$CFG['news_length'] = '200';
// Nieuws bron forum ID: scheid met comma voor meerdere forums, bijv. '1,2,5'
$CFG['news_forum'] = '1';
// Poll bron forum ID: scheid met comma voor meerdere forums, bijv. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '3';
//
// BEEINDIG configuratie
// --------------------------------------------------------

- Menace2Society
Dit heb je bovaan portal, maar wat vul ik nu in om nieuws uit een bepaald forum en een poll op de site te krijgen? Ik heb al wat geprobeerd, maar zonder succes!Menace2Society schreef:// Welkom tekst: pas op dat we in een .php bestand zijn, dus gebruik \' in plaats van ' en gebruik \\ in plaats van \ (HTML aan)
$CFG['welcome_text'] = 'Welkom op <b>Mijn Forum</b><br /><br />Bedankt voor het gebruik van ezPortal,<br /><br />Veel plezier! ^_^';
// Hoeveelheid nieuws op portal
$CFG['number_of_news'] = '5';
// Lengte van nieuws
$CFG['news_length'] = '200';
// Nieuws bron forum ID: scheid met comma voor meerdere forums, bijv. '1,2,5'
$CFG['news_forum'] = '1';
// Poll bron forum ID: scheid met comma voor meerdere forums, bijv. '3,8,14'
$CFG['poll_forum'] = '3';
//
// BEEINDIG configuratie
// --------------------------------------------------------

En zoals jullie misschien gezien hebben heb ik die blueman geprobeerd erop te zetten. Probleem is aleen dat ik wat kopjes mis! Weet iemand hoe ik die terug kan krijgen?