prive berichten worden niet uit de database verwijderd

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
J.P.
Contacteer:

prive berichten worden niet uit de database verwijderd

Bericht door J.P. » 11 sep 2005, 16:56

Ik ben even naar mijn datbase aan het kijken een het valt mij op dat de tabellen phpbb_privmsgs en phpbb_privmsgs_text nog alle prive berichten bevatten.
Is het niet zo dat als de mensen het prive bericht verwijderen, dat het dan ook uit de database verwijderd wordt?
Hoe kan het aangepast worden dat het wel wordt verwijderd uit de database.

Ik gebruik phpBB2 plus 1.52 based on phpBB

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 sep 2005, 17:18

Als je het verwijderd, wordt hij ook gewoon uit de database verwijderd ;)

J.P.
Contacteer:

Bericht door J.P. » 11 sep 2005, 17:20

paulus schreef:Als je het verwijderd, wordt hij ook gewoon uit de database verwijderd ;)
Dat is het probleem juist, ik zie mijn eigen berichten er ook tussen staan die ik allang op het forum had verwijderd maar nog steeds in de database staan. Er staan nog iets van 700 berichetn in en dat zijn voor mijn forum geen nieuwe prive berichten.

J.P.
Contacteer:

Bericht door J.P. » 11 sep 2005, 17:31

Ik zie dat er allemaal dubbele berichten tussen staan.
Als ik een bericht verwijder op het forum, dan gaat er 1 weg en de ander blijft staan.
Ik denk dat ik het beste alles handmatig verwijder uit de database maar moet ik het dan uit 2 tabellen verwijderen of zijn er nog meer wat er aan vast ziet.
De tabellen die ik weet zijn phpbb_privmsgs_text en phpbb_privmsgs.

Edit...
Ik zie nu dat de dubbele berichten de ene van mijzelf is en de ander van de persoon die het ontvangd. Als ik hem verwijder, gaat die weg en als die ander het verwijderd, gaat de tweede ook weg.

Ik heb alle berchten van het forum verwijderd en wil op deze manier met een schone lei beginnen.

Het probleem is dus opgelost, bedankt...

Gesloten