Table 'drea_girl.phpbb_smilies' doesn't exist
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Table 'drea_girl.phpbb_smilies' doesn't exist
ik heb een klein probleempje als leden een topic willen lezen en hem dus openen krijgen ze dit
Algemene Fout
Couldn't obtain smilies data
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'drea_girl.phpbb_smilies' doesn't exist
SELECT * FROM phpbb_smilies
Line : 750
File : /home/dreambutterfly.nl/forum/phpBB2/includes/bbcode.php
wat valt hier aan te doen?
en ook als leden op f5 knop drukken worden ze uitgelogd hoe kan ik dit voorkomen?
Algemene Fout
Couldn't obtain smilies data
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'drea_girl.phpbb_smilies' doesn't exist
SELECT * FROM phpbb_smilies
Line : 750
File : /home/dreambutterfly.nl/forum/phpBB2/includes/bbcode.php
wat valt hier aan te doen?
en ook als leden op f5 knop drukken worden ze uitgelogd hoe kan ik dit voorkomen?
Je topic omhoog halen na 2 uur zonder reacties is erg snel, dit graag achterwege laten in het vervolg. 
En de foutmelding zegt het al, de tabel "phpbb_smilies" mist in je database. Hoe dit is gebeurd kan ik niet zeggen, misschien een probleem bij je host, misschien iets wat je zelf hebt gedaan. Als je die smilie tabel niet meer in een backup hebt kan je hem openiuw aanmaken met de volgende query in phpMyAdmin:

En de foutmelding zegt het al, de tabel "phpbb_smilies" mist in je database. Hoe dit is gebeurd kan ik niet zeggen, misschien een probleem bij je host, misschien iets wat je zelf hebt gedaan. Als je die smilie tabel niet meer in een backup hebt kan je hem openiuw aanmaken met de volgende query in phpMyAdmin:
Code: Selecteer alles
CREATE TABLE phpbb_smilies (
smilies_id smallint(5) unsigned NOT NULL auto_increment,
code varchar(50) default NULL,
smile_url varchar(100) default NULL,
emoticon varchar(75) default NULL,
PRIMARY KEY (smilies_id)
) TYPE=MyISAM;
mosymuis schreef:Je topic omhoog halen na 2 uur zonder reacties is erg snel, dit graag achterwege laten in het vervolg.
CREATE TABLE phpbb_smilies ( smilies_id smallint(5) unsigned NOT NULL auto_increment, code varchar(50) default NULL, smile_url varchar(100) default NULL, emoticon varchar(75) default NULL, PRIMARY KEY (smilies_id) ) TYPE=MyISAM;
waar moet ik dit nou neer zetten dat snap ik niet helemaal. en sorry dat ik zo snel deed vragen....
Okee, de regels die Moos poste zijn databasqueries, oftewel instructies voor je database.
Hopelijk heb je bij je database het programma phpmyadmin zitten, zo ja, dan moet je daar naartoe gaan, eventueel de desbetreffende database selecteren en dan klikken op SQL
Je krijgt dan een invulveld te zien. Plak daar de regels van Moos en submit het zaakje. Je krijgt dan vanzelf te zien of het goed is gegaan.
Als je geen phpmyadmin hebt moet je dat weer ff posten hier, dan verzinnen we wat anders.
Hopelijk heb je bij je database het programma phpmyadmin zitten, zo ja, dan moet je daar naartoe gaan, eventueel de desbetreffende database selecteren en dan klikken op SQL
Je krijgt dan een invulveld te zien. Plak daar de regels van Moos en submit het zaakje. Je krijgt dan vanzelf te zien of het goed is gegaan.
Als je geen phpmyadmin hebt moet je dat weer ff posten hier, dan verzinnen we wat anders.
misschien moet je dan eens overwegen om hem zelf te installeren op je host. grootte is ongeveer 6 MB, downloaden kan hier: http://www.phpmyadmin.net
Om de volgende vragen even voor te zijn:
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=13
http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=13
phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.
Fout
MySQL retourneerde:
#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
alles is goed maarja het wil dus niet echt :S
Fout
MySQL retourneerde:
#2002 - Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
alles is goed maarja het wil dus niet echt :S
-
- Contacteer:
Ik zie enkel "config.default", "config.footer.inc" en "config.header.inc".
Die eerste?
Die eerste?
Stap 3 - Configuratie
*open config.inc.php en wijzig de instelling om toegang te krijgen tot jouw database
''
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost'; // MySQL hostnaam
$cfg['Servers'][$i]['user'] = ''; // MySQL gebruikersnaam
$cfg['Servers'][$i]['password'] = ''; // MySQL wachtwoord
$cfg['Servers'][$i]['only_db'] = ''; // Database naam
''
wtf doe je??
een topic van 2 jaar geleden omhoog halen?
:thumb:
een topic van 2 jaar geleden omhoog halen?
:thumb:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: