Database verwijderd, kan dit nog hersteld worden?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Kees Jan

Database verwijderd, kan dit nog hersteld worden?

Bericht door Kees Jan » 04 okt 2006, 22:42

In een hele domme bui heb ik gisteren de database voor mijn forum verwijderd. Helaas heb ik geen kpietje gemaakt van de gegevens van de database. Kan ik die ergens uit een file vissen ofzo en zoja, als ik een nieuwe database aanmaak heb ik dan het forum terug, zoals dat er een minuut voor mijn domme bui uitzag? De hele forum-map staat nog wel op de ftp-server. Daar heb ik niets in verwijderd.

budofrank

Bericht door budofrank » 04 okt 2006, 23:02

Als je alleen je databse verwijderd hebt, ben je alles kwijt.
Of je provider moet elke nacht een back-up maken, dan kun je daar vragen of ze jou backup willen terug zetten.

Zoniet, dan zul je toch opnieuw moeten beginnen :?

Kees Jan

Bericht door Kees Jan » 04 okt 2006, 23:10

budofrank schreef:Als je alleen je databse verwijderd hebt, ben je alles kwijt.
Of je provider moet elke nacht een back-up maken, dan kun je daar vragen of ze jou backup willen terug zetten.

Zoniet, dan zul je toch opnieuw moeten beginnen :?
Dat had ik al gedaan en dat doen ze niet voor individuele domeinen. Helaas, dan zit er niets anders op, dan weer opnieuw te beginnen en beter opletten... Dank in ieder geval voor je snelle reactie.

budofrank

Bericht door budofrank » 04 okt 2006, 23:14

En maak dan in iedergeval zeer regelmatig een backup van je MySql en sla die lokaal op, dan kun je altijd terug :wink:

Gesloten