Automatisch Inloggen werkt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Lennerd
Contacteer:

Automatisch Inloggen werkt niet

Bericht door Lennerd » 08 nov 2006, 02:49

Support Template
  • Wat is het probleem?
    Wanneer ik, of iemand anders inlog op het forum, lukt dit wel, maar het lijkt alsof het forum niet onthoudt dat de persoon automatisch wil inloggen.
    De dag na het laatste bezoek wil je nog is op het forum gaan en dan zegt het forum dat je uitgelogd bent. als je dan op een topic, of onderdeel van het forum klikt sta je plots wel weer ingelogd.
    Wanneer ontstond het probleem?
    vanaf het begin
    Adres van je forum: http://forum.e-30.be
    Modifications op je forum:
    kleuraanpassingen van subSilver
    Huidige stijl:
    subSilver
    phpBB versie:
    versie 2.0.21
    Waar is je forum gehost:
    one.com
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    niet sinds het ontstaan van het probleem - enkel via phpmyadmin de sql's terug gezet, na gefaalde backup.
Overige opmerkingen:
Ik open deze topic omdat met de andere resultaten die ik hier reeds gevonden had ik geen oplossing vond die werkte.
mijn host ondersteund zowel php 4 als php 5, maar het probleem bestaat bij beiden. ook heb ik de cookies reeds verwijdert op mijn pc, omdat ik in het begin niet wist dat iedereen die op mijn forum komt, dit probleem heeft.

verder wens ik jullie alvast te bedanken voor eventuele uitleg!
Laatst gewijzigd door Lennerd op 08 nov 2006, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 08 nov 2006, 14:53

Blijkbaar heb ik de oplossing weten te vinden voor dit probleem, nl een kleine fout in de mysql gedeeltes van het forum.

Ingelogd op de MyPHPAdmin van mijn host. Daar open je phpbb_users (indien jij forum ofzo hebt gebruikt wordt dat forum_users). Daar heb je een lijn met volgende waardes:

Veld Type Attributen Null Standaardwaarde
user_session_time int(11) Nee 0

Die standaardwaarde wijzigen in 1 en het forum blijft automatisch inloggen als je dit aangevinkt hebt.

Ik ga dit uiteraard nog ff uitvoerig testen en indien het niet blijkt te werken vraag ik jullie hulp weer :-)

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 08 nov 2006, 21:00

Blijkbaar werkt het dus toch niet. Ben bijna ten einde raad, des te meer omdat iedereen op het forum met dit probleem kampt.

heb de autocookie mod al gedraaid, forum opnieuw geinstalleerd, alle mogelijke instelling gedubbelchecked en allemaal zonder resultaat. Ook mijn cookies en tijdelijke bestanden van uit I.E. verwijdert, tig keer al, maar zonder resultaat

weet iemand wat het kan zijn aub? (sorry dat ik door mijn testen deze topic binnen de 24u naar boven heb gebracht)

turncoat

Bericht door turncoat » 08 nov 2006, 21:01

ik had het probleem ook
ik hoefde gwn paar bestanden opnieuw uploaden(na installeren van een mod)

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 08 nov 2006, 21:04

Heb je ook je cache verwijderd?

Kijk anders eventjes dit onderwerp cookies en phpBB -> http://www.phpbbservice.nl/viewtopic.php?t=543
Zodra je die cookie mod uitvoerd moet je je cahce en cookies volledig legen, eerst je browser afsluiten.

Dit probleem heeft niks met bestanden etc te maken maar alleen met de juiste cookie instellingen :thumb:

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 08 nov 2006, 21:04

buiten de autocookie mod is er geen enkele mod geinstalleerd bij mij op het board.

welke bestanden heb jij opnieuw moeten plaatsen? (dan kan ik dat ook nog eens testen)

bedankt in elk geval!

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 08 nov 2006, 21:05

Raimon schreef:Heb je ook je cache verwijderd?

Kijk anders eventjes dit onderwerp cookies en phpBB -> http://www.phpbbservice.nl/viewtopic.php?t=543
Zodra je die cookie mod uitvoerd moet je je cahce en cookies volledig legen, eerst je browser afsluiten.

Dit probleem heeft niks met bestanden etc te maken maar alleen met de juiste cookie instellingen :thumb:
heb die topic gevolgd, maar dus zonder resultaat :(

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 08 nov 2006, 21:06

Kan je me nu zeggen hoe jou cookies nu staan?

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 08 nov 2006, 21:11

Tuurlijk:

Cookie domein: .e-30.be
Cookie naam: e-30_forum
Cookie pad: /forum
Cookie secure [ https ]: uitgeschakeld
Sessie lengte [ seconds ]: 3600

Dat is wat die autocookie er zelf heeft in gezet.

misschien nog handig om weten, als ik op mijn forum kom (dus ook anderen) dan zijn we altijd uitgelogd. Klik ik op eender welk subdeel, dan logt hij zijn eigen weer in (zo lijkt het tenminste).

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 15 nov 2006, 09:29

Dit probleem blijft dus spijtig genoeg bestaan :(

Lennerd
Contacteer:

Bericht door Lennerd » 16 nov 2006, 12:34

ok, heb zitten verder zoeken en het probleem gevonden.

Blijkbaar ging het fout tussen de cookies op de pc en het forum.

Ik werkte met forum.domein.be als webalias naar domein.be/forum.

Toen ik de cookie instellingen ging aanpassen op het forum, verloor ik alles. Raakte niet meer ingelogd, kreeg witte pagina's etc. Toen begon het bij mij te dagen. Eens proberen via domein.be/forum . Cookies uit IE gehaald en serieus zitten testen. Toen bleek hij het inloggen te onthouden.

Dan maar de webalias aangepast naar een redirect en terug zitten testen. Ok works fine.

Dan al mijn leden dit ook laten testen en het doet het.

Stom eigenlijk dat de cookies van je pc en het forum in combinatie met een webalias zoveel problemen kan geven.

maar ik ben blij dat het opgelost is.

Hier mag van mij dus een slotje op :-)

@ iedereen: tnx voor mee te zitten zoeken naar wat het probleem kon zijn en welke eventuele oplossingen konden helpen!

Gesloten