Hey mensen ik draai zelf een iis webservertje. en probeer daar een forum op te bouwen. nu kom ik zover tot het instal scherm. hier moet ik ene lading gegevens over de database in tikken. ik heb mysql 3.* geinstalled maar kweet niet hoe het werkt en hoe ik nu een database moet maken.
en dan wat moet ik waar in vullen bij onderstaande gegevens nadat ik een dbase heb aan gemaakt
Database Server Hostname / DSN:
Jouw Database Naam:
Database Gebruikersnaam:
Database Wachtwoord:
Prefix voor tabellen in database:
khoop dat iemand het weet
Grtz Matthijsje
ik krijg het niet werkend
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
Database Server Hostname / DSN: <- waarschijnlijk moet localhost afdoende zijn.
Jouw Database Naam: <- ik neem aan dat je bij het configureren van je server wel ergens een mysql gedeelte heb geinstalleerd, hier in zou je op een een of andere manier een database in moeten kunnen maken die je een naam geeft deze kan hier ingevult worden (misschien iets van db_{naam} )
Database Gebruikersnaam: <- gebruikersnaam van de hierboven aangemaakte databse
Database Wachtwoord: <- wachtwoord voor de hierboven aangemaakte database
Prefix voor tabellen in database: dit weet ik niet (waarschijnlijk gewoon hpbb_)
dit is wat ik zo met mijn gezond verstand kan verzinnen misschien heb je er wat aan.
Jouw Database Naam: <- ik neem aan dat je bij het configureren van je server wel ergens een mysql gedeelte heb geinstalleerd, hier in zou je op een een of andere manier een database in moeten kunnen maken die je een naam geeft deze kan hier ingevult worden (misschien iets van db_{naam} )
Database Gebruikersnaam: <- gebruikersnaam van de hierboven aangemaakte databse
Database Wachtwoord: <- wachtwoord voor de hierboven aangemaakte database
Prefix voor tabellen in database: dit weet ik niet (waarschijnlijk gewoon hpbb_)
dit is wat ik zo met mijn gezond verstand kan verzinnen misschien heb je er wat aan.