Invoegen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Joey66

Invoegen

Bericht door Joey66 » 20 jan 2008, 16:52

Hallo, ik heb een forum aangemaakt voor een website. Maar nu zou ik mijn forum graag in die website willen invoegen. Is hier een script voor, liefst PHP???

Alvast bedankt,
Joey.

Coen

Re: Invoegen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 16:54

Wat bedoel je met invoegen? En dit bericht is wel heel erg beperkt. Graag zou ik wat meer informatie zien, om je beter te kunnen helpen.

Er is namelijk niet één manier om te realiseren wat jij wilt. Graag hoor ik het van je! :)

Joey66

Bericht door Joey66 » 20 jan 2008, 16:55

Ik heb dus een website en een forum van phpbb2.

Als je van de website naar het forum gaat die ook op mijn server staat zijn je menutjes enzo weg
ik zou hem graag gewoon in dezelfde pagina als de home kunnen plaatsen.
Maar het liefst zonder In-Line Frame 8-)
is hier dan een script voor????????? Liefst PHP

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 17:08

Dit ligt helemaal aan jouw opbouw. Je hebt 'een website', maar dat is tegenwoordig een erg relatief begrip.

Omdat ik nu niet meer informatie heb, kan ik je slechts een beetje in de goede richting sturen;

phpBB werkt met een header en een footer bestand, wellicht is het een mogelijkheid om in styles/.../template/overall_header.html je menu en logo etc te verwerken. Dit is waarschijnlijk het meest praktisch.

Als je meer informatie wilt, of op een andere manier je forum wilt integreren, dan zie ik in elk geval graag een linkje naar de website in kwestie verschijnen! :)

Joey66

Bericht door Joey66 » 20 jan 2008, 17:33

http://www.puberkeet.co.nr daar wil ik hem in hebben!!!

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 17:35

Joey66 schreef:http://www.puberkeet.co.nr daar wil ik hem in hebben!!!
Je werkt nu met frames, phpBB is er bekend en/of berucht om, dat het niet goed werkt in frames.

Om dit goed te kunnen realiseren, zul je óf je werkwijze moeten aanpassen, of genoegen nemen met een beperkt functionerend forum.

Joey66

Bericht door Joey66 » 20 jan 2008, 17:39

is niet met frames !!! is 1 pagina. het is met tabbelen opgemaakt ;)

Coen

Bericht door Coen » 20 jan 2008, 17:44

Joey66 schreef:is niet met frames !!! is 1 pagina. het is met tabbelen opgemaakt ;)
Maar het is wel een website met tabellen ín een frameset. Maargoed, als je het zo wilt.

Je zult dus de bestanden van phpBB aan moeten passen, zoals ik al zei;
Coen schreef:phpBB werkt met een header en een footer bestand, wellicht is het een mogelijkheid om in styles/.../template/overall_header.html je menu en logo etc te verwerken. Dit is waarschijnlijk het meest praktisch.
Dit gaat geen mooi effect geven, ben ik bang. phpBB is te breed om een kleine ruimte te kunnen functioneren, als dat jij nu gaat proberen. Ik heb een phpBB geprobeerd te draaien in een iets grotere ruimte als waar hij bij jou in zou moeten gaan draaien en dat is niet echt een succes.

Ik denk dat je het beste phpBB als basis kunt gaan nemen, daar een portal (als bijvoorbeeld phpBB3Portal) op installeren en van daaruit verder gaan bouwen. De manier zoals ik eerder beschreef, werkt wel maar zal geen optimaal resultaat opleveren, met ook nog eens een berg extra werk erbij, wat je anders niet zult hebben.

Gesloten