knippen en plakken van database in phpMyAdmin

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
henk

knippen en plakken van database in phpMyAdmin

Bericht door henk » 30 apr 2003, 23:14

In de (prima) tutorial over het overzetten van naar een andere host, gaat het o.a. over het overzetten van een database.
2.In het geval van grotere omvang van de DB-backup zal bovenstaande methode niet altijd werken en zul je het bestand in kleinere delen moeten opsplitsen. Open hiervoor het DB-backup bestand op jouw pc met een teksteditor en selecteer een stuk tekst
Dit wil bij mij maar niet lukken. Nadat ik het eerste gedeelte heb geknipt en geplakt, mislukt het 2e steeds.

Heeft iemand suggesties? Misschien knip ik verkeerd? Wat zijn de regels daarvoor?

groeten,

henk

Spikey

Bericht door Spikey » 01 mei 2003, 00:29

Hier zijn geen regels voor, dit is het standaard Windows kopieeren en plakken. Je hoeft het dus niet te knippen.

Hoe ik het doe:
- ik ga met de cursor voor de eerste letter staan en houd dan de shift-toets ingedrukt en loop dan met de pijltjes-toets naar beneden waardoor je een stuk tekst selecteert (de tekst krijgt een andere kleur).
- daarna druk ik gelijktijdig de toetsen "Ctrl" en "C" in, waardoor de geselecteerde tekst gekopieerd wordt.
- dan je cursor in het query-vakje van phpMyAdmin zetten en gelijktijdig de toetsen "Ctrl" en "V" indrukken, waardoor de geselecteerde tekst geplakt wordt.
- de query runnen en wachten op bevestiging zoals in tutorial staat en daarna de stappen herhalen voor het volgende stuk tekst.

Het knippen sla ik dus over, want hiermee verwijder je de geselecteerde tekst uit het origineel.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

henk

Bericht door henk » 14 mei 2003, 14:27

Mea culpa voor de trage reactie.

Ik weet nu in ieder geval dat het gewoon simpel knippen/kopieren en plakken is. daar ging het me om. Dank je!

Nu ben ik dat dus aan het doen, maar er treden steeds fouten op. Bijv. 'er is een quote niet afgesloten' of 'error in SQL syntax'

Hoe moet ik die fouten er oooooit uithalen?

(en hoe kunnen deze eigenlijk ontstaan?!)

henk

Bericht door henk » 14 mei 2003, 15:36

Het probleem kwam doordat je toch niet willekeurig tekst kunt kopieren en plakken. Voor iedere query moet het INSERT INTO verhaal staan met daarachter de VALUES. De komma aan het einde van de regel moet ook weggelaten worden.

Wat een ellende zeg. Het is gekkenwerk om zo een forum te herstellen. Bareuh.

Spikey

Bericht door Spikey » 14 mei 2003, 16:17

Ik dacht dat iedereen wel een geheel blokje tekst zou pakken........ maar nee hoor, er zijn er die gewoon middenin een regel of blok ophouden met selecteren/kopieeren :wink:

En nu je weet hoe het werkt, valt het overzetten toch reuze mee, is een fluitje van een cent.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

henk

Bericht door henk » 16 mei 2003, 15:02

Spikey schreef:Ik dacht dat iedereen wel een geheel blokje tekst zou pakken........ maar nee hoor, er zijn er die gewoon middenin een regel of blok ophouden met selecteren/kopieeren :wink:
Denken moet je aan paarden overlaten, was het toch? ;-)
(want groter hoofd en meer tijd, red.)
Tsja, het mag duidelijk zijn dat ik geen flauw idee had wat ik aan het doen was :)

En nu je weet hoe het werkt, valt het overzetten toch reuze mee, is een fluitje van een cent.
Bij mij duurt het enorm lang. 25 MB posts en ik voeg er ongeveer 2 MB per keer in. Dat duurt dan een uur ofzo (per keer).
Het zal wel aan mijn laptopje liggen. Is een vrij gedateerd ding.

Hoe lang duurt het bij jullie?

Gesloten