Probleem met nieuw veld in profiel

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Maxx

Probleem met nieuw veld in profiel

Bericht door Maxx » 13 jul 2003, 01:18

Hoi,

Ik ben bezig met het opzetten van een forum en ben de forumsoftware een beetje aan het aanpassen om wat extra informatie in het profiel te zetten. Zie voorbeeld van hoe het nu is:

http://members.lycos.co.uk/maxxxmuis/ph ... rofile&u=2

Nu wil ik echter 2 dingen met dit veld:

1) Het mag maximaal maar 3000 chars groot worden
2) Er moet gebruik kunnen worden gemaakt van BB en/of HTML-codes

Kan iemand me vertellen wat ik dan moet aanpassen? Ik weet dat het mogelijk is omdat de signature ook van deze twee opties gebruik maakt, maar met mijn luttele kennis van phpBB en php in het algemeen kan ik er niet achter komen wat ik moet veranderen.

Alvast bedankt,
Maxx

mosymuis
Contacteer:

Re: Probleem met nieuw veld in profiel

Bericht door mosymuis » 13 jul 2003, 04:10

Maxx schreef:1) Het mag maximaal maar 3000 chars groot worden
Je gebruikt toch al ...maxlength="3000">, werkt dat niet? Snijdt je database bijvoorbeeld tekst af? In dat geval moet je het database veld in phpbb_users van varchar(255) veranderen in text. :)

Maxx schreef:2) Er moet gebruik kunnen worden gemaakt van BB en/of HTML-codes
Pfft ik weet niet prcies hoe dat zou moeten, ik weet wel dat je iets moet doen aan de hand van dit stukje code in includes/usercp_register.php (regel 358 tot 371 in de originele file).

Code: Selecteer alles

if ( $signature != '' )
	{
		if ( strlen($signature) > $board_config['max_sig_chars'] )
		{
			$error = TRUE;
			$error_msg .= ( ( isset($error_msg) ) ? '<br />' : '' ) . $lang['Signature_too_long'];
		}

if ( $signature_bbcode_uid == '' )
		{
			$signature_bbcode_uid = ( $allowbbcode ) ? make_bbcode_uid() : '';
		}
		$signature = prepare_message($signature, $allowhtml, $allowbbcode, $allowsmilies, $signature_bbcode_uid);
	}
zo en nu welterusten.

Maxx

Re: Probleem met nieuw veld in profiel

Bericht door Maxx » 13 jul 2003, 10:58

mosymuis schreef:Je gebruikt toch al ...maxlength="3000">, werkt dat niet? Snijdt je database bijvoorbeeld tekst af? In dat geval moet je het database veld in phpbb_users van varchar(255) veranderen in text. :)
Dat ...maxlength="3000"> werkt dus helaas niet, want ik kan in dat veld langere teksten typen, die hij ook weergeeft. Het database veld had ik al op text gezet.
mosymuis schreef:Pfft ik weet niet prcies hoe dat zou moeten, ik weet wel dat je iets moet doen aan de hand van dit stukje code in includes/usercp_register.php (regel 358 tot 371 in de originele file).
Ik ben daar nu een beetje mee aan het klooien, zoek gewoon in elk bestand de relevante signature-velden op en pas dat aan voor mijn extra-veld. Hoop dat het lukt.

Bedankt voor je snelle reactie, mosymuis!

Maxx

Bericht door Maxx » 13 jul 2003, 14:13

Okee, ik heb inmiddels aardig wat aangepast en ik ben een eind op weg. Ik kan in de configuratie instellen hoeveel characters de gebruiker mag intypen en volgens mij moet de BB en HTML code ook werken.

Alleen heb ik nu een probleem waardoor ik niet daadwerkelijk kan testen of ik het goed heb gedaan. Als ik een profiel wil bekijken krijg ik namelijk de volgende melding:

Fatal error: Cannot redeclare load_bbcode_template() (previously declared in /data/members/free/tripod/uk/m/a/x/maxxxmuis/htdocs/phpBB2/includes/bbcode.php:45) in /data/members/free/tripod/uk/m/a/x/maxxxmuis/htdocs/phpBB2/includes/bbcode.php on line 43
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik heb de include\bbcode.php en de templates\subsilver\bbcode.tpl aangepast voor een spoiler-mod, maar hierna werkte alles nog en in de aangegeven regels heb ik niets veranderd.

Hieronder een gedeelte uit de bbcode.php (vanaf regel 43):

function load_bbcode_template()
{
	global $template;
	$tpl_filename = $template->make_filename('bbcode.tpl');
	$tpl = fread(fopen($tpl_filename, 'r'), filesize($tpl_filename));

// replace \ with \\ and then ' with \'.
	$tpl = str_replace('\\', '\\\\', $tpl);
	$tpl  = str_replace('\'', '\\\'', $tpl);

// strip newlines.
	$tpl  = str_replace("\n", '', $tpl);

// Turn template blocks into PHP assignment statements for the values of $bbcode_tpls..
	$tpl = preg_replace('#<!-- BEGIN (.*?) -->(.*?)<!-- END (.*?) -->#', "\n" . '$bbcode_tpls[\'\\1\'] = \'\\2\';', $tpl);

$bbcode_tpls = array();

eval($tpl);

return $bbcode_tpls;
}
Kan iemand me hierbij helpen?

Maxx

Bericht door Maxx » 13 jul 2003, 14:26

Ik heb gevonden waar het hem in zat ... alleen heb ik nu weer een ander probleem :roll:

Ik ga gewoon ff verder *beep*.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 13 jul 2003, 14:37

Veel suc6 man, ik vind het iig erg origineel om zo'n veld in elkaar te boksen. :)

Maxx

Bericht door Maxx » 13 jul 2003, 16:16

mosymuis schreef:Veel suc6 man, ik vind het iig erg origineel om zo'n veld in elkaar te boksen. :)
Niet heel erg origineel hoor, http://www.bokt.nl heeft het ook.

En mij lukt het niet, ik ga mijn oude back up weer terug zetten. Ik heb inmiddels te veel lopen klooien om het weer terug te veranderen. Eens kijken of ik wat meer info over een dergelijke aanpassing ergens kan vinden.

superjoost

Bericht door superjoost » 16 jul 2003, 16:29

ik heb 't er ook ingebouwd.. ik heb de "real name-mod" gebruikt..
daarna alle templates aangepast. In de language file het een en ander neergezet..

ook heb ik de picture in profile mod gebruikt.. dan kunnen de users ook een fotootje uppen van een motor.
zie:

http://www.kreidler.generalwebhosting.n ... rofile&u=2

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 jul 2003, 16:50

:thumb: ziet er kewl uit

Maxx

Bericht door Maxx » 16 jul 2003, 17:56

superjoost schreef:ik heb 't er ook ingebouwd.. ik heb de "real name-mod" gebruikt..
daarna alle templates aangepast. In de language file het een en ander neergezet..
Netjes, Superjoost. Maar maakt dat veld ook gebruik van BBcodes?

Maxx

Bericht door Maxx » 16 jul 2003, 18:06

Ik ben trouwnes ook al behoorlijk bezig geweest, maar kom een probleem tegen die ik niet kan oplossen. Ik hoop dat hier iemand zit die me verder kan helpen.

Ik gebruik http://www.shannado.nl/forumorg/extra_p ... _field.zip om een extra veld in het profiel toe te voegen waar je gebruik kan maken van bbcodes. Het lijkt te werken totdat je gegevens in je profiel gaat wijzigen, dan is dit extra veld namelijk ineens leeg!

Mijn testsite staat op: http://members.lycos.co.uk/maxxxmuis/phpBB2/index.php
Gebruikersnaam: test
Wachtwoord: test

Weet iemand waar dit aan ligt?

Groet,
Maxx

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 jul 2003, 18:17

Maxx schreef:Weet iemand waar dit aan ligt?
Het is op zich heel simpel, dat veld moet bij het laden de info uit de database halen en dat alvast invullen voor de gebruiker. Nu zie ik in dat veld echter geen value="blaat" oid, dus kan hij dat ook niet weergeven. Ga in je /templates/blaat/profile_add_body.tpl eens na of er wel iets van value="{EXTRA}" staat aangegeven? :)

Maxx

Bericht door Maxx » 16 jul 2003, 19:16

mosymuis schreef:Het is op zich heel simpel, dat veld moet bij het laden de info uit de database halen en dat alvast invullen voor de gebruiker. Nu zie ik in dat veld echter geen value="blaat" oid, dus kan hij dat ook niet weergeven. Ga in je /templates/blaat/profile_add_body.tpl eens na of er wel iets van value="{EXTRA}" staat aangegeven? :)
Nee, dat is het ook niet. Ik heb geprobeerd de volgende code ...

<tr> 
	  <td class="row1"><span class="gen">{L_EXTRA_PROFILE_INFO}:</span><br /><span class="gensmall">{L_EXTRA_PROFILE_INFO_EXPLAIN}</span></td>
	  <td class="row2"> 
		<textarea name="extra" style="width: 475px"  rows="10" cols="45" class="post">{EXTRA}</textarea>
	  </td>
	</tr>
... te veranderen in ...

<tr> 
	  <td class="row1"><span class="gen">{L_EXTRA_PROFILE_INFO}:</span><br /><span class="gensmall">{L_EXTRA_PROFILE_INFO_EXPLAIN}</span></td>
	  <td class="row2"> 
		<textarea name="extra" style="width: 475px"  rows="10" cols="45" class="post" value="{EXTRA}" />{EXTRA}</textarea>
	  </td>
	</tr>
Alleen krijg ik dan server errors :shock: (oh, en het veld blijft alsnog leeg :|)
Het veld veranderen van een textarea in een inputveld geeft het zelfde (ongewenste) resultaat.

Andere ideeën?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 16 jul 2003, 19:35

Ach ja natuurlijk... value= is bij textarea's niet van toepassing :x maar dan zou je huidige code dus moeten werken, hmmz, out of ideas.

Maxx

Bericht door Maxx » 17 jul 2003, 22:17

Het werkt! Het werkt! :D

superjoost

Bericht door superjoost » 23 jul 2003, 17:10

Maxx schreef:Het werkt! Het werkt! :D
what did you do ?
Ik gebruik trouwens geen bbcode enabled veldjes etc :)

Maxx

Bericht door Maxx » 24 jul 2003, 16:48

Ik heb deze mod gebruikt: http://www.acidjunky.de/extra/addfield2_101.zip

Eigenlijk is die voor 2.05, maar hij werkt ook voor 2.04. Voor meer details zie: http://www.phpbbhacks.com/forums/viewto ... sc&start=0

Gesloten