database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

database
bij het phpBB2 installatie scherm moet ik oa: Database Server Hostname / DSN, Jouw Database Naam, Database Gebruikersnaam:,
Database Wachtwoord:, Prefix voor tabellen in database invullen. Hier loop ik vast wat is precies de bedoeling dat je invult????
Database Wachtwoord:, Prefix voor tabellen in database invullen. Hier loop ik vast wat is precies de bedoeling dat je invult????
bij DB hostname mag je localhost invullen..
Bij je DB naam mag je je gebruikersnaam van lycos invullen met _nl_db erachter dus bijv leipo_nl_db..
Bij DB gebruikersnaam mag je je gebruikersnaam van lycos invullen bijv. leipo..
DB ww mag je bij lycos leeg laten..
En prefix voor tabellen is zeg maar.,....tja...
Als je in je datbase komt zie je nu standaard phpbb_... met op die puntjes bijv. viewpost ofzo...dan mag jij die phpbb_ zelf uitmaken..als je dit een beetje snapt
Bij je DB naam mag je je gebruikersnaam van lycos invullen met _nl_db erachter dus bijv leipo_nl_db..
Bij DB gebruikersnaam mag je je gebruikersnaam van lycos invullen bijv. leipo..
DB ww mag je bij lycos leeg laten..
En prefix voor tabellen is zeg maar.,....tja...
Als je in je datbase komt zie je nu standaard phpbb_... met op die puntjes bijv. viewpost ofzo...dan mag jij die phpbb_ zelf uitmaken..als je dit een beetje snapt

[+] Isento at DeviantArt
Ik doe dit voor de LoL..
Ik heb nu ook mijn eigen forumpje enzo en probeer zelf ook dingen te bereiken..
Totdat ik op een dag merkte dat hiero niet echt zoveel support was..tenminste...toen waren hier MiChaeltje en DaMmNaTiOn en w0lfie.be en trinitron..
Maar omdat MiChAeLtJe niet meer zo vaak komt...en damnation ook niet (zag ik vandaag nog wel) en Trinitron ook niet...
Besloot ik w0lfie.be maar mee te gaan helpen en een paar anderen die hier raad geven..
Dus zit ik bijna voortaan elke dag hiero..
Maja..ik wou dat het mijn forum was...kon ik tenminste flink wat dingen gaan aanpassen..want de admin hiero laat zich niet echt vaak zien!!
Ik heb nu ook mijn eigen forumpje enzo en probeer zelf ook dingen te bereiken..
Totdat ik op een dag merkte dat hiero niet echt zoveel support was..tenminste...toen waren hier MiChaeltje en DaMmNaTiOn en w0lfie.be en trinitron..
Maar omdat MiChAeLtJe niet meer zo vaak komt...en damnation ook niet (zag ik vandaag nog wel) en Trinitron ook niet...
Besloot ik w0lfie.be maar mee te gaan helpen en een paar anderen die hier raad geven..
Dus zit ik bijna voortaan elke dag hiero..
Maja..ik wou dat het mijn forum was...kon ik tenminste flink wat dingen gaan aanpassen..want de admin hiero laat zich niet echt vaak zien!!
[+] Isento at DeviantArt
Jup...Maar is eigenlijk als jij bijv. meerdere forums in 1 MySQL plaatst kun je de een phpbb_ doen en de andere matthiebb_
[+] Isento at DeviantArt
Komt omdat je nou geinstalled hebt en dan bestaat phpbb_ al...
Dus moet je ff je database leeg gooien of je moet matthie_ ofzo bij prefix indrukken....
Dus moet je ff je database leeg gooien of je moet matthie_ ofzo bij prefix indrukken....
[+] Isento at DeviantArt
Ow sorry toen was ik al weg..
Moet je in je admin panel bij tabblad Algemeen beheer.. dan daarin naar Configuratie en dan staat daar Site naam..
Met tabblad bedoelen ze gewoon de catogorie net als bijv. Style...

Moet je in je admin panel bij tabblad Algemeen beheer.. dan daarin naar Configuratie en dan staat daar Site naam..
Met tabblad bedoelen ze gewoon de catogorie net als bijv. Style...
[+] Isento at DeviantArt