Could not connect to the database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 13 feb 2004, 18:42

maar ik heb zelf apache geinstalleerd, daar moest ik toch login en username invullen ? die moet ik dan toch ook gebruiken ?

klaar bedoel ik mee : klaar voor gebruik
(welke stappen moet je volgen voordat je het kan gebruiken/welke eisen moet je database hebben)

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 feb 2004, 07:27

Bij de installatie van apache hoef je geen ww op te geven. Met de installatie van mysql wel. En MySQL moet aan staan als je hem wilt gebruiken.

Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 14 feb 2004, 19:23

Als ik mysqladmin open krijg ik oa. deze gegevens :

[WinMySQLadmin]
Server=(locatie MySql)
user=*****
password=*****
QueryInterval=10

Zijn dit die gegevens die ik moet gebruiken ?

nog even een vraagje : IS HET WEL MOGELIJK DAN ?? ik bedoel, op al die internet tutorials zie je overal hoe het gaat en daar gaat alles vet relax.

NOG IETS PLEASE LEES : DAT BESTANDJE DAT JE 666 MOET GEVEN EN DAARNA 644 KAN IK NIET DOEN WANT IK MAAK NIET GEBRUIK VAN EEN UPLOAD PROGRAMMA [IK HEB HET WEL] KAN HET DAAR AAN LIGGEN ?????????????????

ZO JA : HOE DOE IK DAT DAN ???

btw : hoe moet je die database invoeren ? moet daar nog een extentie achter ? of een streepje of een underscore ?? :roll:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 14 feb 2004, 20:23

Waarom staat query interval op tien? Die moet gewoon op nul staan. En ja, dat zijn de gegevens. Ze zijn hoofdletter gevoelig, net als de database naam.

Normaal hoort het ook 'relaxed' te gaan. Ik doe het vaak. :roll:

Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 14 feb 2004, 22:33

tja, maar het is dus niet zo'n geval van : in jouw geval kan het niet want blablabla, het IS gewoon mogelijk en ik MOET het hebben, anders ga ik huilen !!

maar de vragen zijn niet beantwoord... hij BLIJFT maar zeggen : Critical error, could not connect the the database !!

1)wanneer is de database klaar voor gebruik ? (waaraan moet hij voldoen ?

2)in geval van een eigen server heb je geen opload programma nodig (WS_FTP/SmartFTP) want het is gewoon een map op je eigen computer, dussee ... hoe zit dat met het rechten geven ?

3)stel dat het niet nodig zou zijn die dingen veranderen in config.php, komt mijn error daardoor ?

geef in volgorde aub antwoord :D
als het eindelijk lukt dan schijf ik wel een ECHTE tutorial voor IEDEREEN zodat IEDEREEN het begrijpt :wink:

OHJA !!! IK GEBRUIK WINDOWS XP PRO ...

Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 15 feb 2004, 20:27

Hallo mensen, ik denk dat het aan de database ligt wat ik fout doe.

IK heb windows XP !!

Maar hoe maak je een database precies ?
Wat moet er allemaal instaan om hem te gebruiken ?
Aan welke criteria moet de database voldoen wil je er phpBB op te kunnen gebruiken ?
Laatst gewijzigd door Skiddie op 15 feb 2004, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 15 feb 2004, 20:56

Schrijf je hele bericht niet in hoofdletters. Helpt niks!

mysql moet aan staan, database moet gemaakt zijn en dat is het. chmoden kan op win niet dus dat moet je gewoon overslaan. Als hij het dan nog steeds niet doet kunnen wij er niks aan doen. Wij zijn geen wonder mensen die vanaf afstand met magische krachten alles kunnen laten werken.

Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 15 feb 2004, 21:39

Hoe weet ik dat MySQL aanstaat ? (gewoon even om te weten)

Database maken doe ik zo :

ik typ mijn http://IP adres in. zoek de map "myphpadmin" + index.php

(ik ben nu in phpmyadmin)

ik zie "maak nieuwe database" met een textvak ernaast.
Typ in het textvakje "phpBB" en dan op het submit knopje.

is de database nu klaar ?

nog iets over CHMOD : ik had gelezen op dit forum dat CHMOD een extratje was van Unix/LINUX, windows had de naam niet van zichzelf maar CHMOD staat gelijk aan Rechtermuisknop -> Alleen Lezen ... of is dat niet zo ?

PS : Sorry van de caps, kheb het gelijk aangepast maar dat deed ik omdat mijn andere posts niet helemaal worden gelezen.

Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 16 feb 2004, 11:02

OKE BEDANKT MENSEN ! <-- CAPS :D

ik ben eindelijk een stap verder, als dit probleem zich bij iemand anders ook voordoet, ga dan naar je phpmyadmin MAP en zoek een bestand genaamd "config.inc.php" daarin staat je wachtwoord en username, welke je toegang geeft.

nu krijg ik het volgende :

Er is een fout opgetreden tijdens de installatie
Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb_auth_access' already exists.

Skiddie
Contacteer:

Bericht door Skiddie » 16 feb 2004, 11:09

Ik heb even het forum bekeken en natuurlijk was deze vraag zo makkelijk dat ik hem zelf kon beantwoorden, óf je prefix veranderen in whatever you like :D of je database legen, maar dat leek me iets te veel werk en vragen om problemen, ik ben nu klaar met alles hij vraagt om dat ik die twee mappen wis.

Mensen, Bedankt voor de hulp :bier:

Gesloten