voor mensen met wat kennis
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

voor mensen met wat kennis
ik heb een forum bij myfreebb.com en ik heb een datebase ik wil dit forum overzetten naar een andere host zodat ik ook kan mee genieten van de phpbb voordelen (nouw heb ik een standaart forum) moet ik dan ook weer de bestanden downloade???
Alles goed doorgelezen?

- Backup maken -
Het maken van een DB-backup kan op verschillende manieren.
De eerste manier is via het board zelf: ga hiervoor naar administratiepaneel / algemene_admin / backup_database. Klik op de link en je krijgt automatisch de vraag of en waar je de backup wil opslaan, kies ja en zoek een mooi mapje uit op jouw pc. Het bestand wat vervolgens gedownload wordt krijgt de extensie .sql, je kunt dit bestand eventueel bekijken door het te openen met een teksteditor zoals kladblok, wordpad of CrimsonEditor.
en
1.In het eerste geval klik je op "bladeren" en zoek je op jouw pc naar het bestand, selecteer het, klik op "OK" en klik op "Go" in phpMyAdmin. Afhankelijk van de grootte van de DB-backup zal het nu korter of langer duren voordat alles teruggezet wordt. Wacht in ieder geval op de bevestiging van phpMyAdmin of alles goed is gegaan.
-
cartoontje
- Contacteer:
http://www.phpbb.com --> Downloads --> phpbb 2.08 (zip-bestand)
Uitpakken in een willekereurige map
Uploaden naar je host en installeren!

Uitpakken in een willekereurige map
Uploaden naar je host en installeren!