SMTP Problem server!!!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Twog86
Contacteer:

SMTP Problem server!!!

Bericht door Twog86 » 29 jun 2004, 15:29

Als ik iets bericht of register kreegt meld fout
vanwege Emailer.php en iemand zeid dat komt smtp
ik heb enabled gedaan!! en die server en gebruiknaam en wachtwoord weet ik niks van

ik heb opgezocht naar van @home van smtp heb niet alleen mail wel
mail.home.nl heb geprobeerd wilde steeds niet

weten jullie waar kom vandaan?
en ik gebruikt webserver via apache 2 en php en mysql en nog phpmyadmin

MaZzel Twog86 :)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 jun 2004, 17:37

Als je via PHP kunt mailen (de SMTP server uitschakelen) is dat het makkelijkste, maar op sommige hosts (Lycos) is de functie mail() uitgeschakeld. Dan biedt een SMTP server uitkomst. Die van @home werkt bij mij prima, op het adres smtp.home.nl.

Twog86
Contacteer:

Bericht door Twog86 » 29 jun 2004, 17:43

mosymuis schreef:Als je via PHP kunt mailen (de SMTP server uitschakelen) is dat het makkelijkste, maar op sommige hosts (Lycos) is de functie mail() uitgeschakeld. Dan biedt een SMTP server uitkomst. Die van @home werkt bij mij prima, op het adres smtp.home.nl.
Weet ik bij lycos werkt prima
maar ik zit op mijn eigen server gebruikt ik apache

OOh smtp.home.nl werkt
ik deed home.nl aha zal ik proberen bedankt joh

MazZzel Twog86

Twog86
Contacteer:

Bericht door Twog86 » 29 jun 2004, 17:47

mosymuis schreef:Als je via PHP kunt mailen (de SMTP server uitschakelen) is dat het makkelijkste, maar op sommige hosts (Lycos) is de functie mail() uitgeschakeld. Dan biedt een SMTP server uitkomst. Die van @home werkt bij mij prima, op het adres smtp.home.nl.
hij doet goed maar ik kreegt nog anders problem meld bij register en bericht prive message sturen ook probleem hier

Warning: fsockopen(): php_network_getaddresses: gethostbyname failed in C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\smtp.php on line 109

Warning: fsockopen(): unable to connect to smtp.home.nl:25 in C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\smtp.php on line 109

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\smtp.php:109) in C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\page_header.php on line 470

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\smtp.php:109) in C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\page_header.php on line 476

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\smtp.php:109) in C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\page_header.php on line 477

ThaWorldOfDeaf Forum Index
Algemene Fout

Could not connect to smtp host : 0 : De bewerking is voltooid.

DEBUG MODE

Line : 111
File : C:\Documents and Settings\Sebastiaan van der L\Mijn documenten\Mijn websites\Forums\includes\smtp.php

Mazzel Twog86

Hoe los het op

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 jun 2004, 17:52

Wat voor webserver heb je geïnstalleerd? gethostbyname() werkt blijkbaar niet en de connectie naar de SMTP server wil ook niet lukken. Deze twee fouten verklaren ook de header fouten, eronder.

Twog86
Contacteer:

Bericht door Twog86 » 29 jun 2004, 20:20

mosymuis schreef:Wat voor webserver heb je geïnstalleerd? gethostbyname() werkt blijkbaar niet en de connectie naar de SMTP server wil ook niet lukken. Deze twee fouten verklaren ook de header fouten, eronder.
Appache 2
PHP 4.2.0 gelooft ik
MYSQL 5 alpha
PhpMyAdmin 2.6.0 Beta

MaZzel Twog86
moet zou toch goed
of moet programma erbij van smtp

roortman

Fout bij registratie

Bericht door roortman » 30 jun 2004, 14:41

Beste,

Allereerst moet ik de makers bedanken voor dit geweldige forum.

Maar na installatie en configuratie heb ik toch een klein probleempje. Om een bepaalde reden wil ik mijn gebruikers alleen door mezelf laten goedkeuren (beheerder).
Dus zo ingesteld. Nu maak ik ff test gebruiker aan om te kijken of het allemaal werkt, dan krijg ik de volgende foutmelding na het klikken van 'ok':

Line : 234
File : /home/chroot/home/sites/speedxs.nl/r/ro/roortman.speedxs.nl/httpdocs/phpBB2/includes/emailer.php

Wie weet er wat er aan de hand is, ikzelf dacht dat ik de smtp server misschien moest instellen, dus ook dit geprobeerd. Maar dan krijg ik de volgende foutmelding.

Line : 131
File : /home/chroot/home/sites/speedxs.nl/r/ro/roortman.speedxs.nl/httpdocs/phpBB2/includes/smtp.php

Wie weet er wat ik moet doen, pls help, dit is voor mij op dit moment even een belangrijk forum namelijk!!!.

Bedankt

Twog86
Contacteer:

Re: Fout bij registratie

Bericht door Twog86 » 30 jun 2004, 14:57

roortman schreef:Beste,

Allereerst moet ik de makers bedanken voor dit geweldige forum.

Maar na installatie en configuratie heb ik toch een klein probleempje. Om een bepaalde reden wil ik mijn gebruikers alleen door mezelf laten goedkeuren (beheerder).
Dus zo ingesteld. Nu maak ik ff test gebruiker aan om te kijken of het allemaal werkt, dan krijg ik de volgende foutmelding na het klikken van 'ok':

Line : 234
File : /home/chroot/home/sites/speedxs.nl/r/ro/roortman.speedxs.nl/httpdocs/phpBB2/includes/emailer.php

Wie weet er wat er aan de hand is, ikzelf dacht dat ik de smtp server misschien moest instellen, dus ook dit geprobeerd. Maar dan krijg ik de volgende foutmelding.

Line : 131
File : /home/chroot/home/sites/speedxs.nl/r/ro/roortman.speedxs.nl/httpdocs/phpBB2/includes/smtp.php

Wie weet er wat ik moet doen, pls help, dit is voor mij op dit moment even een belangrijk forum namelijk!!!.

Bedankt
Precies zelfde bij mij probleem
en u hebt Linux gebruikt zelf Apache!!

Moet u installeren server van je internetprovide
ik smtp.home.nl maar werkt steeds niet het zelfde probleem vraag

wie weet het dan

MaZzel Twog86

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 30 jun 2004, 15:21

Als je de email functie niet nodig hebt is dit een optie voor je:
http://mods.mosymuis.nl/viewtopic.php?t=19