kleuren verboden voor normale gebruikers
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

kleuren verboden voor normale gebruikers
hoe kan ik het instellen dat gewone gebruikers geen letter kleuren en letter groottes in berichten kunnen toepassen, maar moderators wel?
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Wil niet veel zeggen, maar akn je daar niet gewoon een regel tegen maken? En trouwens... Horen de kleuren niet bij de BBcode? Dan kan je toch in het admin paneel dat uitschakelen voor het hele foru, dat het niet gebruikt mag worden?rjongen schreef:omdat er anders mensen zijn die zo leuk zijn om complete teksten in supergroote irritante groottes en kleuren te posten.
En dat kan irritant zijn.
Larien
- WebSiteNet
- Contacteer:
Rustig maar hoor!
OPEN templates/subSilver/posting_body.tpl VIND en VERWIJDER:
Nu zijn de knoppen weg. Je kan de functie er ook helemaal er uit halen maar dit raad ik niet aan. Het zal nu in ieder geval wel een stuk beter gebruikt gaan worden.
OPEN templates/subSilver/posting_body.tpl VIND en VERWIJDER:
Code: Selecteer alles
<span class="genmed"> {L_FONT_COLOR}:
<select name="addbbcode18" onChange="bbfontstyle('[color=' + this.form.addbbcode18.options[this.form.addbbcode18.selectedIndex].value + ']', '[/color]');this.selectedIndex=0;" onMouseOver="helpline('s')">
<option style="color:black; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="{T_FONTCOLOR1}" class="genmed">{L_COLOR_DEFAULT}</option>
<option style="color:darkred; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="darkred" class="genmed">{L_COLOR_DARK_RED}</option>
<option style="color:red; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="red" class="genmed">{L_COLOR_RED}</option>
<option style="color:orange; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="orange" class="genmed">{L_COLOR_ORANGE}</option>
<option style="color:brown; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="brown" class="genmed">{L_COLOR_BROWN}</option>
<option style="color:yellow; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="yellow" class="genmed">{L_COLOR_YELLOW}</option>
<option style="color:green; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="green" class="genmed">{L_COLOR_GREEN}</option>
<option style="color:olive; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="olive" class="genmed">{L_COLOR_OLIVE}</option>
<option style="color:cyan; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="cyan" class="genmed">{L_COLOR_CYAN}</option>
<option style="color:blue; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="blue" class="genmed">{L_COLOR_BLUE}</option>
<option style="color:darkblue; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="darkblue" class="genmed">{L_COLOR_DARK_BLUE}</option>
<option style="color:indigo; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="indigo" class="genmed">{L_COLOR_INDIGO}</option>
<option style="color:violet; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="violet" class="genmed">{L_COLOR_VIOLET}</option>
<option style="color:white; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="white" class="genmed">{L_COLOR_WHITE}</option>
<option style="color:black; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="black" class="genmed">{L_COLOR_BLACK}</option>
</select> {L_FONT_SIZE}:<select name="addbbcode20" onChange="bbfontstyle('[size=' + this.form.addbbcode20.options[this.form.addbbcode20.selectedIndex].value + ']', '[/size]')" onMouseOver="helpline('f')">
<option value="7" class="genmed">{L_FONT_TINY}</option>
<option value="9" class="genmed">{L_FONT_SMALL}</option>
<option value="12" selected class="genmed">{L_FONT_NORMAL}</option>
<option value="18" class="genmed">{L_FONT_LARGE}</option>
<option value="24" class="genmed">{L_FONT_HUGE}</option>
</select>
</span>
Kan gemakkelijk hoor, ik heb op mijn forum de kleur rood uitgeschakeld voor normale leden; als ze geen mod of admin zijn wordt de kleur bij het plaatsen van een bericht of PB omgezet naar "darkred". Je kunt het ook zo maken dat er een error wordt weergegeven. Maar ik begrijp dat rjongen nu ook al tevreden is?WebSiteNet schreef:Volgens mij kan je geen bbcode permissies maken. Het kan wel, maar die mod bestaat niet en zal best groot zijn.