kleuren verboden voor normale gebruikers

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
rjongen

kleuren verboden voor normale gebruikers

Bericht door rjongen » 03 jul 2004, 17:38

hoe kan ik het instellen dat gewone gebruikers geen letter kleuren en letter groottes in berichten kunnen toepassen, maar moderators wel?

rjongen

Bericht door rjongen » 05 jul 2004, 09:26

of kan dit niet?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 jul 2004, 10:40

Volgens mij kan je geen bbcode permissies maken. Het kan wel, maar die mod bestaat niet en zal best groot zijn.

rjongen

Bericht door rjongen » 05 jul 2004, 12:09

is het wel mogelijk dat grootte en kleur dan compleet verwijderd worden, dus dat zowel gewone gebruikers als moderators als wie dan ook die codes niet kunnen gebruien?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 jul 2004, 12:21

Ik kan je de code geven die je moet verwijderen. Wat wil je allemaal verwideren? alleen grotes en kleuren?

Waarom eigenlijk (als ik het mag vragen)?

rjongen

Bericht door rjongen » 05 jul 2004, 12:24

omdat er anders mensen zijn die zo leuk zijn om complete teksten in supergroote irritante groottes en kleuren te posten.
En dat kan irritant zijn.

rjongen

Bericht door rjongen » 05 jul 2004, 15:51

bevalt het antwoord je niet of wil je het gewoon neit geven :D

Larien

Bericht door Larien » 05 jul 2004, 16:01

rjongen schreef:omdat er anders mensen zijn die zo leuk zijn om complete teksten in supergroote irritante groottes en kleuren te posten.
En dat kan irritant zijn.
Wil niet veel zeggen, maar akn je daar niet gewoon een regel tegen maken? En trouwens... Horen de kleuren niet bij de BBcode? Dan kan je toch in het admin paneel dat uitschakelen voor het hele foru, dat het niet gebruikt mag worden?

Larien

rjongen

Bericht door rjongen » 05 jul 2004, 16:11

dan wordt de complete BBcode uitgeschakeld, dus ook bijv. B, U en I etc.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 jul 2004, 16:14

Rustig maar hoor!

OPEN templates/subSilver/posting_body.tpl VIND en VERWIJDER:

Code: Selecteer alles

<span class="genmed"> &nbsp;{L_FONT_COLOR}: 
					<select name="addbbcode18" onChange="bbfontstyle('[color=' + this.form.addbbcode18.options[this.form.addbbcode18.selectedIndex].value + ']', '[/color]');this.selectedIndex=0;" onMouseOver="helpline('s')">
					  <option style="color:black; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="{T_FONTCOLOR1}" class="genmed">{L_COLOR_DEFAULT}</option>
					  <option style="color:darkred; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="darkred" class="genmed">{L_COLOR_DARK_RED}</option>
					  <option style="color:red; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="red" class="genmed">{L_COLOR_RED}</option>
					  <option style="color:orange; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="orange" class="genmed">{L_COLOR_ORANGE}</option>
					  <option style="color:brown; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="brown" class="genmed">{L_COLOR_BROWN}</option>
					  <option style="color:yellow; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="yellow" class="genmed">{L_COLOR_YELLOW}</option>
					  <option style="color:green; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="green" class="genmed">{L_COLOR_GREEN}</option>
					  <option style="color:olive; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="olive" class="genmed">{L_COLOR_OLIVE}</option>
					  <option style="color:cyan; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="cyan" class="genmed">{L_COLOR_CYAN}</option>
					  <option style="color:blue; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="blue" class="genmed">{L_COLOR_BLUE}</option>
					  <option style="color:darkblue; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="darkblue" class="genmed">{L_COLOR_DARK_BLUE}</option>
					  <option style="color:indigo; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="indigo" class="genmed">{L_COLOR_INDIGO}</option>
					  <option style="color:violet; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="violet" class="genmed">{L_COLOR_VIOLET}</option>
					  <option style="color:white; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="white" class="genmed">{L_COLOR_WHITE}</option>
					  <option style="color:black; background-color: {T_TD_COLOR1}" value="black" class="genmed">{L_COLOR_BLACK}</option>
					</select> &nbsp;{L_FONT_SIZE}:<select name="addbbcode20" onChange="bbfontstyle('[size=' + this.form.addbbcode20.options[this.form.addbbcode20.selectedIndex].value + ']', '[/size]')" onMouseOver="helpline('f')">
					  <option value="7" class="genmed">{L_FONT_TINY}</option>
					  <option value="9" class="genmed">{L_FONT_SMALL}</option>
					  <option value="12" selected class="genmed">{L_FONT_NORMAL}</option>
					  <option value="18" class="genmed">{L_FONT_LARGE}</option>
					  <option  value="24" class="genmed">{L_FONT_HUGE}</option>
					</select>
					</span>
Nu zijn de knoppen weg. Je kan de functie er ook helemaal er uit halen maar dit raad ik niet aan. Het zal nu in ieder geval wel een stuk beter gebruikt gaan worden.

rjongen

Bericht door rjongen » 05 jul 2004, 16:33

bedankt! :thumb:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 jul 2004, 12:44

WebSiteNet schreef:Volgens mij kan je geen bbcode permissies maken. Het kan wel, maar die mod bestaat niet en zal best groot zijn.
Kan gemakkelijk hoor, ik heb op mijn forum de kleur rood uitgeschakeld voor normale leden; als ze geen mod of admin zijn wordt de kleur bij het plaatsen van een bericht of PB omgezet naar "darkred". Je kunt het ook zo maken dat er een error wordt weergegeven. Maar ik begrijp dat rjongen nu ook al tevreden is?

Gesloten