er klopt iets niet in gebr. beheer > permissies?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
SharK_^

er klopt iets niet in gebr. beheer > permissies?

Bericht door SharK_^ » 23 jul 2005, 22:34

ik heb een vraag je over de functies bij mijn administratie paneel, bij gebruikers beheer > permissies. Als je een gebruiker selecteert, krijg je vervolgens een schermpje met alle forums, en daarnaast eenvoudige permissies, en daarnaast moderator status. Onder de kolom eenvoudige permissies staat niks. Wat houdt dat precies in? En als ik dan op uitgebreide modus klik, zie je ook allemaal kolommen met lees, verstuur, bewerk enz. En daaronder staat ook helemaal niks.
Is het niet de bedoeling dat ik hier iets kan instellen? Bijvoorbeeld dat een gebruiker bij een bepaald forum de berichten niet kan lezen, bewerken, versturen of wat dan ook? Ik snap dit even niet. Klopt er misschien iets niet? :(
(misschien is er iets fout in één van mn php pagina's in de admin van m'n forum, ik heb een andere stijl gemaakt, geen subSilver dus)
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 jul 2005, 09:33

Als je in forum permissies, private selecteert, kan je bij gebruikers permissies dat instellen ;)

Martinlp

Bericht door Martinlp » 24 jul 2005, 10:06

Ik had bij de gewone versie dit probleem niet, maar met CH heb ik een soortgelijk probleem. Kijk eerst even naar de template of die boxes er wel staan.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 jul 2005, 10:15

Je ziet het alleen als hij echt op private staat ;)
En welke versie van ch heb je? Want 2.1.1 heeft een hele andere auth maneger ;)

SharK_^

Bericht door SharK_^ » 24 jul 2005, 12:06

ja, ik zie het. als ik een forum op privé zet, dan kan ik bij een gebruiker instellen of hij wel of niet toegang krijgt. Maar dat betekent dus dat ik dat bij alle gebruikers moet instellen als ik ze wel toegang wil geven. Want ik dacht namelijk dat je daar misschien in kon stellen dat een gebruiker geen toegang krijgt, en de rest automatisch wel. (Soort ban voor een forum). Maar dat kan dus niet. :( Jammer.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 jul 2005, 12:27

Jawel, dat kan wel. Je neemt de auto group mod van niels, en zet alle users in een groep. Die groep geef je toestemming (via groepspermissies). Users die je geen toestemming geeft, verwijder je uit die groep.

Martinlp

Bericht door Martinlp » 24 jul 2005, 14:43

paulus schreef:En welke versie van ch heb je? Want 2.1.1 heeft een hele andere auth maneger ;)
ik heb 2.1.1. En ik kan maar steeds niet in het configuratie + komen en 'voorkeuren/preferences'. De bestanden zijn echt goed... maar ik kan er nog steeds niet in... helaas kan niemand mij helpen (op het support forum zijn ze heel kortaf), dus vrees ik dat ik zonder die dingen moet leven.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 jul 2005, 15:04

Hmm, dus alleen configuratie+ en voorkeuren, en niet bijvoorbeeld het auth center?

Martinlp

Bericht door Martinlp » 24 jul 2005, 18:09

nee, daar kan ik gewoon in

SharK_^

Bericht door SharK_^ » 24 jul 2005, 23:19

paulus schreef:Jawel, dat kan wel. Je neemt de auto group mod van niels, en zet alle users in een groep. Die groep geef je toestemming (via groepspermissies). Users die je geen toestemming geeft, verwijder je uit die groep.
Nu kan ik alleen nog instellen bij groeps permissies of de groep een moderator is of niet van een forum. veranderd er dan iets als ik die mod installeer?
Ik heb nu echt ik weet nie hoe lang erover gedaan om de mod topic permissions te installeren, maar echt allemaal fouten.. :( kan ik alles weer nakijken. Maar als de auto group mod handiger is om een lid te bannen van 1 forum, dan wil ik die wel! :D

SharK_^

Bericht door SharK_^ » 26 jul 2005, 00:20

Ik heb de mod auto group geinstalleerd. (Volgensmij de laatste versie..)
Als ik nu een forum bij permissies op privé zet, kan ik bij gebruikersgroepen > permissies de groep toegang geven bij het forum. Maar nu kunnen gasten niet op dat forum komen. Hoe kan ik er voor zorgen dat gasten er wel kunnen komen?

En als je dus iemand wil bannen van een forum, dan verwijder je hem uit de groep, en dan stel je bij gebruikers > permissies, alle forums op 'geef toegang' in, en bij dat ene forum niet. Dan werkt het hè?

Maar dan zou ik toch liever antwoord willen hebben op m'n eerste vraag, weet iemand dat?

Luuk

Bericht door Luuk » 07 aug 2005, 20:39

Daar staat alleen iets als je een forum permissie op PRIVATE hebt gezet.
Afbeelding

Gesloten