Ik zou graag willen weten hoeveel ruimte op de server en hoeveel dataverkeer per maand ik nodig heb op een drukke forum indien:
- ik 4 fora op één host wil zetten
- waarvan op elke forum maximum geschat 500 leden zullen zijn
- En dit alles in een en dezelfde database wil proppen
zou 500 MB ruimte en 10 000 MB verkeer voldoende zijn?
Alvast bedankt...
Vraagje ivm volume van host.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Het enige wat ik niet weet van phpBB.nl (5000 leden dus) is de hoeveelheid dataverkeer per maand (vermoed wel zeer veel), en dat heeft een database van meer dan 200 mb ( http://www.phpbb.nl/forum_statistieken.php ) Webruimte zou dus voldoende moeten zijn.
... Maar ik modereer (nog) niet.
Re: Vraagje ivm volume van host.
Ik wil elke maand tenminste één broek, één sweater en twee shirts kopen. Zal ik dan aan 150 euro genoeg hebben?Just me... schreef:Ik zou graag willen weten hoeveel ruimte op de server en hoeveel dataverkeer per maand ik nodig heb op een drukke forum indien:
- ik 4 fora op één host wil zetten
- waarvan op elke forum maximum geschat 500 leden zullen zijn
- En dit alles in een en dezelfde database wil proppen
zou 500 MB ruimte en 10 000 MB verkeer voldoende zijn?
Alvast bedankt...

Dit is een vraag waar niemand een antwoord op kan geven. De frequentie van het aantal bezoeken per maand, het aantal pagina's dat per sessie bekeken word en de zwaarte van de template bepalen samen de hoeveelheid dataverkeer. De omvang van de posts, de groei van het aantal berichten en eventuele extra's zoals extra templates of attachments bepalen de omvang op de server.