het bedrijf waar ik werk heeft een hostingpakket bij Planet Internet. Op zich snel en betrouwbaar.
Nu wil ik een forum plaatsen op de site en ze ondersteunen wél PHP, maar géén mySQL. Is het dan toch mogelijk om een (phpBB-)forum te plaatsen? Ik ben niet zo heel erg thuis in deze zaak, dus alle hulp is welkom!
Als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om het hele forum alleen toegangkelijk en zichtbaar te maken voor gebruikers die ik toegang wil geven. Dan krijg je een soort EXTRAnet waar alleen bepaalde gebruikers toegang tot hebben. Klopt dit?
Dus alle rubrieken verbergen en de registratie uitzetten (alleen voor de administrator)
Groetjes Schnuglie
wel PHP, geen mySQL, wat nu?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: wel PHP, geen mySQL, wat nu?
phpBB Forum zal zonder DBase niet lukken,schnuglie schreef:het bedrijf waar ik werk heeft een hostingpakket bij Planet Internet. Op zich snel en betrouwbaar.
Nu wil ik een forum plaatsen op de site en ze ondersteunen wél PHP, maar géén mySQL. Is het dan toch mogelijk om een (phpBB-)forum te plaatsen? Ik ben niet zo heel erg thuis in deze zaak, dus alle hulp is welkom!
je hebt wel forums zonder DBase maar dat is toch vaak nix.
(Probeer ff phpfreakz.nl)
Dat klopt, voor dat registratie uitzetten heb ik een tijd geleden een MOD geschreven maar die is nog niet helemaal goed.schnuglie schreef:]
Als ik het goed begrijp is het ook mogelijk om het hele forum alleen toegangkelijk en zichtbaar te maken voor gebruikers die ik toegang wil geven. Dan krijg je een soort EXTRAnet waar alleen bepaalde gebruikers toegang tot hebben. Klopt dit?
Dus alle rubrieken verbergen en de registratie uitzetten (alleen voor de administrator)
Groetjes Schnuglie
There are no stupid question's, just stupid people.