Access DB en géén DNS

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Ad

Access DB en géén DNS

Bericht door Ad » 22 feb 2003, 09:16

Beste allemaal,

Als Windows-adept vind ik phpbb mooier dan snitz. Wat waar is, is waar. Bovendien is het in het Nederlands en dat is voor docenten lagere school belangrijk.
Affijn. Bij mijn provider http://www.vevida.nl is er standaard géén MySQL ondersteuning, wel voor Access. So far so good.

Nu is verkrijgen van een DSN bij een provider een geneuzel denk ik, maar ik heb ze gemailed.

Kan ik ook ergens direct in de configuratie van PHP een connectionstring opgeven ?
In een windows omgeving is het iets van:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Conn.Open "DBQ=d:\www\uwinlognaam\database\database.mdb;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}", "", ""
Help pliez.

Ad

Thor

M$ Access

Bericht door Thor » 22 feb 2003, 15:31

Hallo Ad,

Volgens mij hoef je je daar zelf niet druk over te maken. Volgens de handleiding moet je bij de installatie je DSN laten wijzen naar een kopie van de primer (db/schemas/). Nou moet ik toegeven dat ik dit zelf nooit geprobeerd heb, dus als je het voor elkaar krijgt, kun je het hier, voor de rest, nog een keertje toelichten.
2.2 MS Access 2000/XP
Before you install phpBB 2.0, you need to create a Data Source Name. The exact way to do this will depend on your hosting provider; if you are unsure you should check with them before proceeding. In general though, you should create a System DSN which points to the location where you have stored an unzipped copy of the ms_access_primer.mdb file ( ms_access_primer.zip can be found in db/schemas/). The name you give this DSN will be used during installation. Do not proceed until this step is complete!

Please note that MS Access support is not designed for busy boards. If you anticipate more than one or two users being online at any given time, you should upgrade to a more robust server solution.
Suc6!

Ad

Re: M$ Access

Bericht door Ad » 22 feb 2003, 20:27

Thor schreef:Hallo Ad,

Volgens mij hoef je je daar zelf niet druk over te maken. Volgens de handleiding moet je bij de installatie je DSN laten wijzen naar een kopie van de primer (db/schemas/). Nou moet ik toegeven dat ik dit zelf nooit geprobeerd heb, dus als je het voor elkaar krijgt, kun je het hier, voor de rest, nog een keertje toelichten.

Suc6!
Het máken van een DSN is juist het probleem Thor; kan kan bij http://www.vevida.nl niet eenvoudig.

Ad

Thor

Bericht door Thor » 22 feb 2003, 23:43

Hallo Ad,

Daar was ik al bang voor.
Dan heb ik helaas alleen nog een standaard antwoord, waar je wellicht niet zo blij mee zult zijn, en dat is: Neem een provider die PHP en MySQL ondersteunt. Over dergelijke providers zijn op dit forum ook weer ellenlange discussies te vinden.

Ad

Bericht door Ad » 23 feb 2003, 11:11

Hmmm,,, Thanx Thor.

Mijn huidige provider ondersteunt reeds PHP, maar voor MySQL moet ik extra betalen (!). Wellicht dat ik dat dan maar ga doen, omdat de meeste (van mijn) spullen in ASP en ASP.NET zijn.

Gesloten