phpBB2 Probleem op eigen server

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Yawgmoth

phpBB2 Probleem op eigen server

Bericht door Yawgmoth » 27 feb 2003, 12:24

Hallo,

Ik heb gezocht maar helaas niks gevonden over dit onderwerp (of ik heb er overheen gelezen, ben nog steeds niet helemaal wakker :wink: )

Ik heb sinds kort op mijn eigen webservertje phpBB2 draaien, maar nu had ik voor de gein een test gebruiker aangemaakt, wanneer deze in wil loggen krijg ik zo'n ontzettend leuke pagina met "De pagina kan niet worden weergegeven. De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen. " enzovoort... Maar de gebruiker is dan wel ingelogd... :?:

Ik heb ook een probleem met het registreren van gebruikers... Wanneer deze alles hebben ingevuld en op submit drukken, krijg ik deze melding

Code: Selecteer alles

"Failed sending email :: 

DEBUG MODE

Line : 225
File : /mnt/bootdev/router/www/phpBB2/includes/emailer.php"
Maar de gebruiker is dan wel aangemaakt... :?:

Kan iemand mij helpen?? Want ik snap er niks meer van...

Thor

Bericht door Thor » 27 feb 2003, 12:41

Wat betreft het eerste deel van je probleem durf ik weinig te zeggen, behalve dan dat je de config van je webserver en de dir structuur ff moet nakijken. Wat gebruik je eigenlijk als server?

Over het tweede deel van je probleem, daar hebben we het hier al regelmatig over gehad. Je hebt een mailserver (smtp, lokaal of extern) nodig om phpBB te draaien. Ik zal straks nog ff weer het relevante topic opzoeken.

Thor

Bericht door Thor » 27 feb 2003, 12:44

Yawgmoth

Bericht door Yawgmoth » 27 feb 2003, 13:03

Ik gebruik een Apache 1.3.26 server met PHP 4.2.2 en mySQL 3.23.37, dit alles draait op een pentium 150 bakkie met als OS/Router software Freesco 0.3.1. Ik zal nog eens goed kijken hoe het zit met mijn dir. structuur, want aan de config kan het haast niet liggen.
Thor schreef:Wat betreft het eerste deel van je probleem durf ik weinig te zeggen, behalve dan dat je de config van je webserver en de dir structuur ff moet nakijken. Wat gebruik je eigenlijk als server?

Over het tweede deel van je probleem, daar hebben we het hier al regelmatig over gehad. Je hebt een mailserver (smtp, lokaal of extern) nodig om phpBB te draaien. Ik zal straks nog ff weer het relevante topic opzoeken.
Thor schreef:Dit is er één:
http://www.phpbb-nl.com/viewtopic.php?t=365
Kijk, had ik dus toch niet goed gekeken :oops:

Maar bedankt, dat was ik vergeten, ik heb nu een externe smtp server toegevoegd en nu werkt dat gedeelte prima.

Nu alleen nog dat gedoe met in/uitloggen, want dat doet ie wel, maar hij gaat dan niet terug naar het forum hij laat gewoon zo'n pagina zien met "De pagina kan niet worden weergegeven."

Als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag en als ik zelf een oplossing gevonden heb dan geef ik het door...

Thor

Bericht door Thor » 27 feb 2003, 13:17

Wat is de URL van de pagina waarvan je browser zegt dat ie 'm niet kan vinden?
Ik begrijp dat je een servertje op je netwerk hebt draaien, benader je die op naam (oftewel, gebruik je ook een eigen DNS op het LAN, of hosts bestand), of op IP adres?

Yawgmoth

Bericht door Yawgmoth » 27 feb 2003, 13:26

stom stom stom :oops: damn wat ben ik dom zeg :D

Ik had mijn Domain Name niet goed geconfigureerd... Ik miste een letter en had twee letters verwisseld :oops:

nu doet ie ut wel...

iig bedankt voor de moeite :D

Gesloten