Kom er niet meer uit met overzetten naar betaalde host
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Kom er niet meer uit met overzetten naar betaalde host
Hallo,
Ik ben druk bezig met het overzetten van mijn forum van lycos naar een betaalde host.
Ik heb via de phpMyAdmin van Lycos een backup gemaakt en die op mijn harde schijf geplant, daarna ingelogt in de database van de nieuwe host en ook weer via phpMyAdmin die back up daar neer gezet.
Nadat ik de melding kreeg dat alles succesvol was upgeload wilde ik verder gaan maar als ik dan de tutorial lees die op dit forum staat kom ik er niet meer uit.
Ik moet volgens jullie het een en ander veranderen in het config bestand maar dan begin ik te twijfelen wat ik waar moet veranderen. Dus wie kan mij wat extra uitleg daarover geven en de daarop te volgen stappen.
Alvast bedankt,
Mark :thumb:
Ik ben druk bezig met het overzetten van mijn forum van lycos naar een betaalde host.
Ik heb via de phpMyAdmin van Lycos een backup gemaakt en die op mijn harde schijf geplant, daarna ingelogt in de database van de nieuwe host en ook weer via phpMyAdmin die back up daar neer gezet.
Nadat ik de melding kreeg dat alles succesvol was upgeload wilde ik verder gaan maar als ik dan de tutorial lees die op dit forum staat kom ik er niet meer uit.
Ik moet volgens jullie het een en ander veranderen in het config bestand maar dan begin ik te twijfelen wat ik waar moet veranderen. Dus wie kan mij wat extra uitleg daarover geven en de daarop te volgen stappen.
Alvast bedankt,
Mark :thumb:
Je hebt een nieuwe database (DB) en een daarbij behorende gebruiker met wachtwoord mag ik aannemen, deze DB-gegevens moeten ingevuld worden in het bestand config.php zodat phpBB weet welke DB die moet aanspreken en waar die te vinden is.
Voorbeeld:
jouw login naam op je nieuwe host is: mark
jouw databasenaam is: primaire
je DB-gebruiker is: spikey
je DB-wachtwoord is: xxxxx
Dit wordt dan:
bij sommige hosts moeten de gegevens in deze vorm staan.
Na deze wijzigingen het bestand via ftp uploaden, ik ga ervan uit dat je alle phpBB bestanden al hebt ge-upload, en daarna in je webbrowser de url van het nieuwe forum ingeven.
Als het goed is zie je dan een werkend forum met al je oude data, het enige wat nog rest is de cookie instellingen wijzigen en een redirect op je oude forum naar het nieuwe zetten.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Voorbeeld:
jouw login naam op je nieuwe host is: mark
jouw databasenaam is: primaire
je DB-gebruiker is: spikey
je DB-wachtwoord is: xxxxx
Dit wordt dan:
Code: Selecteer alles
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'mark_primaire';
$dbuser = 'mark_spikey';
$dbpasswd = 'xxxxx';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'databasenaam';
$dbuser = 'databasegebruikernaam';
$dbpasswd = 'xxxxxx';
Als het goed is zie je dan een werkend forum met al je oude data, het enige wat nog rest is de cookie instellingen wijzigen en een redirect op je oude forum naar het nieuwe zetten.
Hoop dat het zo duidelijk is.
gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
$dbhost =
$dbname =
$dbuser =
$dbpasswd =
en die andere ook niet waar kan ik het vinden?
Open kladblok of wordpad met een leeg document en zet dit er in:
Natuurlijk je eigen gegevens invullen, afsluiten en opslaan met de naam config.php en daarna via ftp uploaden naar jouw phpBB map.
<?php
//
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
//
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'xxxxxx';
$dbuser = 'xxxxxx';
$dbpasswd = 'xxxxxxx';
$table_prefix = 'phpbb_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
gr. Spikey
Hat gaat me al lukken heb ipv localhost eens iets anders ingevuld en dat resulteerde in dat ik nu een stap dichter bij het werken van mijn forum ben.
Krijg n u de melding;
Je config bestand is onbeschrijfbaar op dit moment. Een kopie van het config bestand wordt gedownload als je op de knop hieronder klikt. Je dient dit bestand te uploaden naar dezelfde directory als phpBB2. Wanneer dat gedaan is dien je in te loggen, met de beheerder naam en bijbehorend wachtwoord, die je in het vorige formulier hebt opgegeven, en het beheerder controle centrum op te zoeken (er verschijnt een link onderin elk scherm wanneer je ingelogd bent) om de algemene configuratie te controleren. Bedankt dat je voor phpBB2 hebt gekozen.
Aangezien FTP extensies toegestaan zijn in deze versie van PHP kun je ook de eerst mogelijkheid krijgen om te proberen het config bestand automatisch naar de juiste plek te FTP-en.
Wat bedoelen ze hier mee en wat moet ik nu doen?
Krijg n u de melding;
Je config bestand is onbeschrijfbaar op dit moment. Een kopie van het config bestand wordt gedownload als je op de knop hieronder klikt. Je dient dit bestand te uploaden naar dezelfde directory als phpBB2. Wanneer dat gedaan is dien je in te loggen, met de beheerder naam en bijbehorend wachtwoord, die je in het vorige formulier hebt opgegeven, en het beheerder controle centrum op te zoeken (er verschijnt een link onderin elk scherm wanneer je ingelogd bent) om de algemene configuratie te controleren. Bedankt dat je voor phpBB2 hebt gekozen.
Aangezien FTP extensies toegestaan zijn in deze versie van PHP kun je ook de eerst mogelijkheid krijgen om te proberen het config bestand automatisch naar de juiste plek te FTP-en.
Wat bedoelen ze hier mee en wat moet ik nu doen?