Rechten van groepen en individuele gebruikers.......vreemd

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jkruize

Rechten van groepen en individuele gebruikers.......vreemd

Bericht door jkruize » 14 mei 2003, 20:32

In een van de helpteksten lees ik :
Vergeet niet dat, wanneer je gebruikers permissies verandert, groeps permissies de gebruiker nog steeds toegang kunnen geven tot forums e.d. Je krijgt een waarschuwing wanneer dit het geval is.

Dit betekent dan dus, dat als ik een groep van 600 gebruikers uit wil sluiten van een bepaald forum onderdeel ik dit per gebruiker moet doen ???

Ik ben op zoek geweest naar helpteksten over de diverse rechten : dus wat overruled wat bij groepen en gebruikers en wat houden de permissies bij de forums (fora ???) in. Maar heb niet echt een compleet verhaal kunnen vinden.

Mijn bedoeling is om een totaal afgesloten forum te maken alleen toegankelijk voor een beperkte groep personen

Al vast dank voor jullie reactie

ssmilieface
Contacteer:

Bericht door ssmilieface » 14 mei 2003, 20:41

nee daar staat dat als je een persoon verandert dat dat misschien niet kan helpen omdat hij in een groep behoort.
Maar als je gewoon de groep verandert is er volges mij niks aan de hand !!
Greetz webmaster http://www.inline-boarden.tk
http://www.linkpiramide.nl/?208
meld je aan en krijg 100,000 unieke bezoekers

Spikey

Re: Rechten van groepen en individuele gebruikers.......vree

Bericht door Spikey » 14 mei 2003, 21:13

jkruize schreef: wanneer je gebruikers permissies verandert, groeps permissies de gebruiker nog steeds toegang kunnen geven tot forums

Dit betekent dan dus, dat als ik een groep van 600 gebruikers uit wil sluiten van een bepaald forum onderdeel ik dit per gebruiker moet doen ???
Volgens mij staat het er net andersom en gaan dus de groepspermissies boven de gebruikerspermissies.

Wat jij wil kun je oplossen door een forum aan te maken (of een bestaande) en de permissie in te stellen op prive of prive (verborgen).
Vervolgens moet je groeps-permissies instellen op "geef toegang" tot het bewuste forum. Dit kun je ook voor afzonderlijke gebruikers instellen.

Het enige wat je nu (achteraf) zult moeten doen is de gebruikers één voor één toevoegen aan de groep. Dit kun je natuurlijk ook pas doen op het moment dat zij zich hebben aangemeld voor de groep.
gr. Spikey

Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !

jkruize

Bericht door jkruize » 15 mei 2003, 20:21

Sorry :oops: , gewoon niet goed gelezen. Dank voor jullie snelle reactie

Gesloten