2de forum, zelfde DB?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hobbyist

2de forum, zelfde DB?

Bericht door Hobbyist » 29 dec 2011, 11:43

• Adres van je forum: http://www.hobbyforum.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nope
    Wat is het probleem?
Niet echt een probleem, eerder een vraag om zeker te zijn dat ik niets verpest aan mijn forum.
Ik zou graag een 2de forum installeren maar dat moet gebruik maken van dezelfde database als het huidige.
Dus de inhoud moet hetzelfde zijn.
Is bedoeld om grafisch wat dingen te proberen en zelf stijlen proberen te maken en te testen enzo, maar zonder dat ik het echte forum kan verknoeien.

Zou dus een subdomein maken => test.hobbyforum.be maar wil dat ik op het geinstalleerde forum in die subdomein dus alle berichten zie zoals ze verschijnen op het originele

Moet ik hierbij rekening houden met iets of kan ik gewoon de installatie doen?
Hoe zit het dan juist met de databaseinstellingen, gaat deze niets overschrijven als ik de installatie doe?

Alvast bedankt

Stigter
Contacteer:

Re: 2de forum, zelfde DB?

Bericht door Stigter » 29 dec 2011, 12:36

Dat zal niet werken en als het wel werkt zit je toch op je live-forum te spelen.

Beter,
via ftp een kloon van je website maken en je database backuppen.

Dan op andere locatie (dus ander mapje) daar weer je kloon uploaden en de backup in een andere (nieuw aan te maken) database zetten.

Het enige wat je handmatig moet doen is je config.php aanpassen naar de nieuwe database naam en wachtwoord en voila, je hebt een testforum waar je kan testen zonder het live-forum lastig te vallen.

Ik zelf draai ook nog lokaal (wamp-server), dus test eerst lokaal, daarna op test-forum en dan pas het live-forum.
Afbeelding

Hobbyist

Re: 2de forum, zelfde DB?

Bericht door Hobbyist » 29 dec 2011, 23:58

Thx voor de info.
De koppige aap die ikzelf ben wou natuurlijk toch eens wat testen.
Ik heb dus op m.hobbyforum.be ook het forum geïnstalleerd.

Hierop had ik een stijl geïnstalleerd die Artodia Mobile noemde.
Bedoeling was dus dat als de mensen gewoon naar de site surfen via pc dat het normale forum openging en als ze naar m.hobbyforum.be gingen dat ze dan op de mobiele stijl terechtkwamen.

Dit heeft nochtans even gewerkt (een paar uurtjes) maar toen ik daarstraks op het forum wou werkte het ineens niet meer en kreeg ik ook op het hoofdforum de fout Template path could not be found

dus om een mobiele kant van het forum te maken zal ik inderdaad even wat anders moeten zoeken ;)

Gesloten