Off topic topic topic Camping - deel 3

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Bee

Re: Off topic topic topic Camping - deel 3

Bericht door Bee » 26 jul 2008, 19:15

De brievenbus is net iets verder dan een steenworp voor mij, vijf minuutjes lopen :)

En TNT Post bezorgt post altijd binnen 24 uur na leging van de bus, dus tenzij je het na 18:00 uur in de brievenbus doet, is het de volgende dag er... Behalve als je op zaterdag je brief in de bus doet natuurlijk ;)

Buitenland duurt wel eens vaker ja, mijn ervaring is dat iig Frankrijk 3 dagen duurt.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 26 jul 2008, 20:49

Bee schreef:De brievenbus is net iets verder dan een steenworp voor mij, vijf minuutjes lopen :)

En TNT Post bezorgt post altijd binnen 24 uur na leging van de bus, dus tenzij je het na 18:00 uur in de brievenbus doet, is het de volgende dag er... Behalve als je op zaterdag je brief in de bus doet natuurlijk ;)

Buitenland duurt wel eens vaker ja, mijn ervaring is dat iig Frankrijk 3 dagen duurt.

haha, als ik 2 min stap, ben ik al aan de bus :)

Bee

Bericht door Bee » 26 jul 2008, 21:45

De brievenbussen hier zijn dan ook twee keer zo groot, dus kunnen ook veel meer post aan natuurlijk :D Dan kan je er wel iets verder van wonen. Ik ga er niet vanuit dat er nog veel Weekbussen zijn in Nederland, waar de brievenbus maar een keer per week wordt geleegd :lol: (Al weet ik er zelf nog wel één)

Vergelijking:
Afbeelding
(Nederland, Nieuw Nieuw Model)
Afbeelding
(België)

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 26 jul 2008, 22:44

als je zoveel te posten hebt, ga je naar het postkantoor :ugeek:

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 26 jul 2008, 22:48

Hier staat de brievenbus 100 meter vandaan :|

Bee

Bericht door Bee » 26 jul 2008, 22:50

Vorige maand is juist bekend geworden dat in Nederland de resterende postkantoren (250 stuks) gesloten worden :lol:

Je hebt dan alleen nog maar informatiebalies bij supermarkten, boekhandels of kantoorhandels met post service point voor postzaken. Maar je kan al veel via internet. Je kan zelf je postzegels van het internet downloaden en printen, je kan pakketten bij je thuis laten ophalen, je hebt eigenlijk amper een postkantoor nodig. De enige keer dat ik bij mijn lokale post service point kom is als ik een nieuwe SOV-kaart moet halen (1x per jaar)

Overigens, zo'n punt is altijd een bron van irritatie, het duurt altijd uren doordat het altijd van die vage dingen zijn die er geregeld worden. De eerste keer dat ik mijn SOV mocht halen was ik drie kwartier bezig omdat iemand een heel formulier ging invullen bij de balie om voor het Generaal Pardon in aanmerking te komen :roll: :roll: :roll:

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 27 jul 2008, 13:22

Bee schreef:Ik had altijd het idee dat je in België je rijbewijs gratis bij een pak Witte Reus kreeg :? Ik schrik me altijd dood bij de capriolen op de snelweg :?

Vanaf de invoegstrook naar de linkerrijbaan, daarmee twee rijbanen overstekend zonder knipperlicht lijkt normaal gevonden te worden :?
Na een rit in Kreta denk ik dat Belgen heel rustige autorijders zijn, en vermoei ik me steeds weer aan die Nederlanders die zuinig (en milieubewust) rijden met een camping-car, waardoor ze spijtig genoeg aan 80 rijden over de autosnelweg. Overigens heb je in België net als in andere landen gekken op de weg, maargoed met 2 "grote" steden (Antwerpen & Brussel) zo dicht op elkaar zonder een degelijk infrastructuur plan, krijg je natuurlijk problemen.

Bee

Bericht door Bee » 27 jul 2008, 13:47

Je mag in Nederland die harder dan 80 met een camping-car (camper? caravan?) en voor velen is het erg lastig om te begrijpen dat de regels in andere landen soms iets anders zijn. Maar ja, een land waar je op bepaalde plekken op de snelweg een maximumsnelheid van 80 hebt en trajectcontrole is natuurlijk niet erg bevorderend om hard te gaan rijden 8-)

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 27 jul 2008, 15:06

Nederlanders, op de autosnelweg in Belgie... :roll:
"Nou, we gaan gezellig uiterst links 120 rijden..." :D
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

Mid

Bericht door Mid » 27 jul 2008, 15:19

Dat zullen dan wel linkse rakkers zijn... :o

Bee

Bericht door Bee » 27 jul 2008, 17:19

Jan schreef:Nederlanders, op de autosnelweg in Belgie... :roll:
Je mag toch niet harder, en aangezien ze al flitsen als je 3 kilometer of meer te hard rijdt, tjaaaaaa :lol:

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 27 jul 2008, 17:30

ik dacht dat ze je niet konden flitsen als je over de 240 reed, natuurlijk weet ik het nu niet met het nieuwe type.

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 27 jul 2008, 18:37

Maargoed, zowat elke Belg weet alle flitspalen staan, dus :D
Vriendelijke groet,
Jan

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 27 jul 2008, 21:27

Bee schreef:
Je mag toch niet harder, en aangezien ze al flitsen als je 3 kilometer of meer te hard rijdt, tjaaaaaa :lol:
Het is vanaf 4 KM :( en dat is 16 euro...

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 27 jul 2008, 22:24

De wet in belgie:
gratisrijbewijsonline.be schreef:1/ Plaatsen waar de snelheid beperkt is tot 20, 30 of 50 km/uur:
- Je rijdt minder dan 10 km/h te veel: 50 euro.
- Vanaf 10 km/h te veel: 10 euro per kilometer te veel.
- Vanaf 30 km/h te veel: 220 euro + naar de rechter voor een rijverbod.

2/ Plaatsen waar de snelheid beperkt is tot 70, 90 of 120 km/uur:
- Je rijdt minder dan 10 km/h te veel: 50 euro.
- Vanaf 10 km/h te veel: 5 euro per kilometer te veel.
- Vanaf 40 km/h te veel: 220 euro + naar de rechter voor een rijverbod.
Maar ik dacht dat er meestal pas vanaf 10km/h teveel wordt geflitst

Bee

Bericht door Bee » 27 jul 2008, 22:40

Daar is in Nederland geen eenduidig bedrag voor te geven, voor elke snelheid een ander bedragje he, maar bij 40 km/h te hard heb je 280 te pakken (op de snelweg), daarboven gaat via het OM (30 op niet-autosnelwegen). Bij vijftig km/h te hard verlies je pas je rijbewijs. Maar de boetes via Leeuwarden zijn dus ook al niet mals :P

Jan
Contacteer:

Bericht door Jan » 27 jul 2008, 23:37

gratisrijbewijsonline.be schreef:- Je rijdt minder dan 10 km/h te veel: 50 euro.
- Vanaf 10 km/h te veel: 10 euro per kilometer te veel.
Wat is dat voor een dom systeem: je betaalt in verhouding minder om bvb. 11 km/h te snel te rijden dan 1 km/h
Vriendelijke groet,
Jan

Bee

Bericht door Bee » 28 jul 2008, 00:18

Maar 50 euro is wel een iets grotere blaar dan 16 euro, opzich helemaal niet verkeerd dus :)

Je kan met 50 euro een winkelwagen bij de AH goed volstorten hoor :D Moet je alleen niet heel veel Tijgernoten kopen :(

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 28 jul 2008, 09:38

Bee schreef:
De huidige methode van flitsen is niet accuraat genoeg om je bij 3 km/u al te flitsen. Er zit namelijk een correctie van 10 % op dacht ik. Wat je in theorie toelaat 132 te rijden, en wetend dat geen enkele auto te hoog is ge-ijked (spelling) kan de teller gerust op 135 zonder dat je een betaling zult krijgen. De reden waarom ze niet accuraat is dacht ik te zijn dat je nooit 100 % de positie kunt bepalen en de tijd bepalen. Beetje zoals kwantum deeltjes. :lol:

Overigens kunnen ze je niet flitsen als je 340+ rijd. 240 lukt nog wel ;-). Maar in België is volgens mij geen enkele weg lang genoeg om "veilig" aan die snelheid te komen zonder straalmotor uit je koffer :) want overal zijn wel putten en andere verkeershobbels :).

Ja en wie weet de flitspalen niet staan, in de ring rond roeselare staat aan ieder verkeerslicht 1 ... heel hard onthouden moet je niet :p Overigens zijn meeste flitspalen niet eens "geladen", als ze dat zijn kun je het zien aan het slot die er extra aanhangt, en een groene schijn in de camera ... maar om die dingen te merken moet je meestal wel trager rijden dan mag dus erg nuttige tips zijn het niet :)

Bee

Bericht door Bee » 28 jul 2008, 10:27

Dat was al gezegd, 3 km/h was te zacht, ze flitsen vanaf 4 kilometer per uur te hard :? Met 135 heb je toch al een heerlijke boete binnen van 40 tot 46 euro binnen in Nederland :P En daar kan ik weer mijn wagentje mee volladen bij de AH 8-)

Gesloten