url veranderen in klik knop of plaatje

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
maan2

url veranderen in klik knop of plaatje

Bericht door maan2 » 20 aug 2010, 13:28

phpBB versie: 3.0.7-PL1

Deze vraag al eerder gesteld maar is schijnbaar niet opgevallen tussen mijn andere vragen :)

Heb in 1 van mijn forum-topics een www koppeling staan welk als men erop klikt dirigeert naar, in dit geval de chat. ( w ww.mijnsite/forum/chat )

Wil dus van die www koppeling een knop met de naam chat, of een ander chat teken maken en die bijv ergens onderin het forum zetten

Iemand jip en Janneke uitleg?

maan2

Re: url veranderen in klik knop of plaatje

Bericht door maan2 » 23 aug 2010, 14:57

Niemand die me met deze chat knop kan helpen?

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 23 aug 2010, 16:51

Je bent ook niet erg duidelijk.
Plaats om te beginnen de link van je forum is. En welke Chat heb je geïnstalleerd?

maan2

Bericht door maan2 » 24 aug 2010, 15:05

joept schreef:Je bent ook niet erg duidelijk.
Plaats om te beginnen de link van je forum is. En welke Chat heb je geïnstalleerd?
Nou ben benieuwd dan,
Mijn forum is http://www.maansplaats.nl/forum
De gebruikte chatsoftware is Flashchat en compatible met phpb
Het forum werkt naar behoren en de chat ook maar wil zoals eerder aangegeven de url verwijzing naar de chat veranderen in een knop of plaatje ( of iets van "klik hier" oid ).

Ook zou ik de "who's in de chat " status op de frontpagina van het forum willen plaatsen zodat men ziet welke leden zich erin bevinden.
Deze status kan ik zien, eigenlijk iedereen die deze koppeling gebruikt : http://www.maansplaats.nl/forum
Hopelijk zijn me vragen nu wat duidelijker weergegeven....

vr. groet
Laatst gewijzigd door maan2 op 24 aug 2010, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Frans-TA
Contacteer:

Bericht door Frans-TA » 24 aug 2010, 16:14

Ik denk de vraag wel te begrijpen.
Ik gebruik ook flashchat.
Afbeelding

Ik heb de door mij gebruikte code iets aangepast aan wat je beschrijft, misschien kom je er een stap verder mee.

Code: Selecteer alles

<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN -->

<h2>Chatten :</h2>
<br /><br />
<iframe scrolling="no" name="chatinfo" width="150" frameborder="0"  src="chat/info.php">
Uw browser ondersteunt geen in line frames Ga naar :<a href="chat/index.php">Chatbox in eigen pagina</a></iframe>
 <h2>OF:</h2>
<h3><a href="chat/flashchat.php" target="_blank">Chatten</a></h3>

<!-- ENDIF -->
zoniet vernemen we het wel.

maan2

Bericht door maan2 » 24 aug 2010, 16:33

Hey Frans,
Dat wat je laat zien is exact wat ik graag zou willen realiseren waarbij mijn voorkeur gaat
naar "chatten in een apart venster" ( heb mijn forum sowieso aangepast dat een nieuwe pagina in een nieuw venster opengaat ) en in de status overzichtje ook de namen van de ingelogde gebruikers net als in de verwijzing van mijn pagina http://www.maansplaats.nl/forum
Is dat te realiseren? en waar moet onderstaande code dan ingezet worden?
Laatst gewijzigd door maan2 op 24 aug 2010, 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Frans-TA
Contacteer:

Bericht door Frans-TA » 24 aug 2010, 17:26

Als ik het heb kunnen leren zou jij het ook moeten kunnen lijkt me zo.
dit zal het ongeveer moeten zijn:

<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN -->
<h2>Chatten :</h2>
<br /><br />
<iframe scrolling="no" name="chatinfo" width="150" frameborder="0"  src="chat/info_embedded.php">
Uw browser ondersteunt geen in line frames Ga naar :<a href="chat/flashchat.php">Chatbox in apart venster</a></iframe>
<br /><br />
<h3><a href="chat/flashchat.php" target="_blank">Chatten</a></h3>
<br /> <br />
<!-- ENDIF -->
Ik gebruik de chat/info_embedded.php dan kan je ook zien wie er in welke kamer zit.
jij kijkt naar chat/info.php het enige verschil is dat er dan een tabel omheen staat, het is maar net wat je mooier vind.
Met width="150" kan je het formaat veranderen, maar is meestal niet nodig de lijst van leden in de chatbox komt toch onder elkaar.(vandaar ook geen hoogte opgeven)
<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN --> zal het voor bots en gasten verborgen houden, en moeten ze inloggen om te zien wie er chatten.
<a href="chat/flashchat.php" target="_blank">Chatten</a> brengt je leden naar een andere pagina of tabblad.
Als ze eenmaal chatten kunnen ze wel van het forum uitloggen als ze willen.
Het zou dus moeten kunnen, je kan het plaatsen waar jij het wilt, ik heb het in een sidebar alleen op de index en in een blokje op de portal.
Maar je kan het ook in je overal footer of header plaatsen, het is maar net wat je wilt.
Waarschijnlijk is het verstandiger het in een div te plaatsen dan kan je iets beter positioneren.
Als het goed is is de code een stap op weg, maatwerk moet je er zelf van maken.

p.s. misschien doe je er verstandig aan de link naar je chatinfo uit bovenstaande berichten te verwijderen op forums als de onze heb je niet veel aan pottenkijkers.

maan2

Bericht door maan2 » 25 aug 2010, 13:27

Ik word wel steeds beter in het klungelen met deze stof echter wil het nog niet goed gaan hiero.
Heb je script zowel in de index.php ( hoofdpagina forum) alswel in de overall_footer en header in styles/prosilver/template op verschillende plekken geprobeerd na een > en op andere plekken na een ); teken, bij de index was de site daarna niet bereikbaar en fout in de regel waar ik het script zette, bij de overall's geen verschil in opmaak te zien.

Maar goed dat er backups bestaan :)

Wat doe ik mogelijk fout.

Frans-TA
Contacteer:

Bericht door Frans-TA » 25 aug 2010, 14:39

Het moet in elk geval niet in index.php of een andere php !
Op de index zou je het moeten plakken in styles/prosilver/template/index_body.html
bv. op een nieuwe regel na <!-- INCLUDE overall_header.html --> of op een nieuwe regel voor <!-- INCLUDE overall_footer.html -->
Op de styles/prosilver/template/overall_footer.html kan je het bv plakken op een nieuwe regel na <div id="page-footer">

probeer het desnoods voor je het gaat plaatsen even uit met een regel:

hier wil ik het hebben <br />
als het je opmaak niet verstoord zou het er moeten kunnen, maar plaats het niet binnen een ander element (div, li, ul enz.)

Vergeet ook niet om in het beheerderspaneel bij stijlen de templates te vernieuwen.
Mocht dat nog niet lukken kan je eventueel je footer, index of header html plaatsen of mailen en aangeven waar je het hebben wilt.

Gesloten