Als ik het heb kunnen leren zou jij het ook moeten kunnen lijkt me zo.
dit zal het ongeveer moeten zijn:
Code: Selecteer alles
<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN -->
<h2>Chatten :</h2>
<br /><br />
<iframe scrolling="no" name="chatinfo" width="150" frameborder="0" src="chat/info_embedded.php">
Uw browser ondersteunt geen in line frames Ga naar :<a href="chat/flashchat.php">Chatbox in apart venster</a></iframe>
<br /><br />
<h3><a href="chat/flashchat.php" target="_blank">Chatten</a></h3>
<br /> <br />
<!-- ENDIF -->
Ik gebruik de chat/info_embedded.php dan kan je ook zien wie er in welke kamer zit.
jij kijkt naar chat/info.php het enige verschil is dat er dan een tabel omheen staat, het is maar net wat je mooier vind.
Met width="150" kan je het formaat veranderen, maar is meestal niet nodig de lijst van leden in de chatbox komt toch onder elkaar.(vandaar ook geen hoogte opgeven)
<!-- IF not S_IS_BOT and S_USER_LOGGED_IN --> zal het voor bots en gasten verborgen houden, en moeten ze inloggen om te zien wie er chatten.
<a href="chat/flashchat.php" target="_blank">Chatten</a> brengt je leden naar een andere pagina of tabblad.
Als ze eenmaal chatten kunnen ze wel van het forum uitloggen als ze willen.
Het zou dus moeten kunnen, je kan het plaatsen waar jij het wilt, ik heb het in een sidebar alleen op de index en in een blokje op de portal.
Maar je kan het ook in je overal footer of header plaatsen, het is maar net wat je wilt.
Waarschijnlijk is het verstandiger het in een div te plaatsen dan kan je iets beter positioneren.
Als het goed is is de code een stap op weg, maatwerk moet je er zelf van maken.
p.s. misschien doe je er verstandig aan de link naar je chatinfo uit bovenstaande berichten te verwijderen op forums als de onze heb je niet veel aan pottenkijkers.