Restore van backup gaat goed... maar niet helemaal: help aub

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Hans

Restore van backup gaat goed... maar niet helemaal: help aub

Bericht door Hans » 09 aug 2003, 22:36

Hallo allemaal,

Ik weet dat er over back-ups al heel wat geschreven is en met de zoekfunctie heb ik ook al het een en ander nagelezen. Helaas (of gelukkig voor jullie) hebben jullie dit nog niet meegemaakt (of ik ben een luie zoeker).

Het terugplaatsen van de back-up sql van de ene server op de andere gaat goed. Het forum draait ook weer, de aantallen berichten kloppen ronduit ook, maar als je een forum opent dan is het enige dat je ziet een melding dat er geen berichten zijn geplaatst! Terwijl in het overzicht deze wel kloppen! Ook ben ik al mijn gebruikers kwijt.

Nu ik de database al drie keer geupload heb (in delen, omdat dat anders niet goed ging) en ik na vele uren modderen aanprutsen nog niets opgeschoten ben, wil ik jullie om ideeën vragen.

Vergelijk de oude met de nieuwe:
http://members.lycos.nl/kennelforum/phpbb2/index.php
http://www.kennelforum.nl/forum/index.php

Bij voorbaat dank!

Hans.

SuperNova
Contacteer:

Bericht door SuperNova » 10 aug 2003, 08:14

Ja, ik zie het.
a) is de prefix veranderd
b) is de phpbb versie veranderd
zo ja, heb je eerst de db geupdate voor de backuppen
c) staan alle benodigde tabellen wel in je sql db
-sorry, ik heb geen tijd meer voor phpBB-

Hans

Bericht door Hans » 10 aug 2003, 10:13

Hallo Supernova,

In principe is alles hetzelfde. By Lycos 2.0.5 en bij mij nieuwe provider ook. Het enige verschil is, dat ik bij Lycos begonnen ben met 2.0.4 en die een laatst heb bijgewerkt naar 2.0.5. Deze laatste versie heb ik ook op mijn nieuwe host gezet. Vervolgen back-up gemaakt van Lycos, de config-parameters aangepast en die weer teruggezet bij mijn host met behulp van phpMyAdmin 2.2.4 (via het configuratiescherm kreeg ik een time-out).

Het gekke vind ik, dat de helft wel goed gaat (categorien en forums). Ik zou verwachten dat als iets verkeerd staat, alles verkeerd gaat.

Groetjes, Hans.

Hans

Bericht door Hans » 10 aug 2003, 11:08

Meer helderheid. Ik heb de backup nu doorgespit en de tabel "phpbb_users" komt niet voor in de back-up! Zodoende zullen er waarschijnlijk wel meer ontbreken... Hoe kan dit? En: hoe los ik dat op?

Bij voorbaat veel dank.

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 10 aug 2003, 12:07

Hans schreef:Meer helderheid. Ik heb de backup nu doorgespit en de tabel "phpbb_users" komt niet voor in de back-up! Zodoende zullen er waarschijnlijk wel meer ontbreken... Hoe kan dit? En: hoe los ik dat op?

Bij voorbaat veel dank.
Dat zou je kunnen oplossen door een backup te maken via PhpMyAdmin bij lycos en deze ook weer via phpmyadmin terug te zetten op je nieuwe host.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Hans

Bericht door Hans » 10 aug 2003, 12:21

Yeah, baby; YEAH!! 8)

(vrij naar Austin Powers)

Dat werkt!!

Maar hoe kan het dat ik stelselmatig een incomplete back-up download: ligt dat aan Lycos? Ik heb het namelijk meerdere keren geprobeerd en iedere keer kreeg ik hetzelfde bestand als download aangeboden...

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 10 aug 2003, 16:04

Hans schreef:Yeah, baby; YEAH!! 8)

(vrij naar Austin Powers)

Dat werkt!!

Maar hoe kan het dat ik stelselmatig een incomplete back-up download: ligt dat aan Lycos? Ik heb het namelijk meerdere keren geprobeerd en iedere keer kreeg ik hetzelfde bestand als download aangeboden...
Soms doet die back-up functie van PhpBB weleens vreemd, zoals nu. Deze kan je daarom ook beter niet gebruiken. Een backup maken van PhpMyAdmin is meestal beter.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Hans

Bericht door Hans » 10 aug 2003, 16:13

Jammer, want het systeem is wel makkelijk. In ieder geval bedankt!

Afbeelding

Gesloten