Restore van backup gaat goed... maar niet helemaal: help aub
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Restore van backup gaat goed... maar niet helemaal: help aub
Hallo allemaal,
Ik weet dat er over back-ups al heel wat geschreven is en met de zoekfunctie heb ik ook al het een en ander nagelezen. Helaas (of gelukkig voor jullie) hebben jullie dit nog niet meegemaakt (of ik ben een luie zoeker).
Het terugplaatsen van de back-up sql van de ene server op de andere gaat goed. Het forum draait ook weer, de aantallen berichten kloppen ronduit ook, maar als je een forum opent dan is het enige dat je ziet een melding dat er geen berichten zijn geplaatst! Terwijl in het overzicht deze wel kloppen! Ook ben ik al mijn gebruikers kwijt.
Nu ik de database al drie keer geupload heb (in delen, omdat dat anders niet goed ging) en ik na vele uren modderen aanprutsen nog niets opgeschoten ben, wil ik jullie om ideeën vragen.
Vergelijk de oude met de nieuwe:
http://members.lycos.nl/kennelforum/phpbb2/index.php
http://www.kennelforum.nl/forum/index.php
Bij voorbaat dank!
Hans.
Ik weet dat er over back-ups al heel wat geschreven is en met de zoekfunctie heb ik ook al het een en ander nagelezen. Helaas (of gelukkig voor jullie) hebben jullie dit nog niet meegemaakt (of ik ben een luie zoeker).
Het terugplaatsen van de back-up sql van de ene server op de andere gaat goed. Het forum draait ook weer, de aantallen berichten kloppen ronduit ook, maar als je een forum opent dan is het enige dat je ziet een melding dat er geen berichten zijn geplaatst! Terwijl in het overzicht deze wel kloppen! Ook ben ik al mijn gebruikers kwijt.
Nu ik de database al drie keer geupload heb (in delen, omdat dat anders niet goed ging) en ik na vele uren modderen aanprutsen nog niets opgeschoten ben, wil ik jullie om ideeën vragen.
Vergelijk de oude met de nieuwe:
http://members.lycos.nl/kennelforum/phpbb2/index.php
http://www.kennelforum.nl/forum/index.php
Bij voorbaat dank!
Hans.
Hallo Supernova,
In principe is alles hetzelfde. By Lycos 2.0.5 en bij mij nieuwe provider ook. Het enige verschil is, dat ik bij Lycos begonnen ben met 2.0.4 en die een laatst heb bijgewerkt naar 2.0.5. Deze laatste versie heb ik ook op mijn nieuwe host gezet. Vervolgen back-up gemaakt van Lycos, de config-parameters aangepast en die weer teruggezet bij mijn host met behulp van phpMyAdmin 2.2.4 (via het configuratiescherm kreeg ik een time-out).
Het gekke vind ik, dat de helft wel goed gaat (categorien en forums). Ik zou verwachten dat als iets verkeerd staat, alles verkeerd gaat.
Groetjes, Hans.
In principe is alles hetzelfde. By Lycos 2.0.5 en bij mij nieuwe provider ook. Het enige verschil is, dat ik bij Lycos begonnen ben met 2.0.4 en die een laatst heb bijgewerkt naar 2.0.5. Deze laatste versie heb ik ook op mijn nieuwe host gezet. Vervolgen back-up gemaakt van Lycos, de config-parameters aangepast en die weer teruggezet bij mijn host met behulp van phpMyAdmin 2.2.4 (via het configuratiescherm kreeg ik een time-out).
Het gekke vind ik, dat de helft wel goed gaat (categorien en forums). Ik zou verwachten dat als iets verkeerd staat, alles verkeerd gaat.
Groetjes, Hans.
Dat zou je kunnen oplossen door een backup te maken via PhpMyAdmin bij lycos en deze ook weer via phpmyadmin terug te zetten op je nieuwe host.Hans schreef:Meer helderheid. Ik heb de backup nu doorgespit en de tabel "phpbb_users" komt niet voor in de back-up! Zodoende zullen er waarschijnlijk wel meer ontbreken... Hoe kan dit? En: hoe los ik dat op?
Bij voorbaat veel dank.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Soms doet die back-up functie van PhpBB weleens vreemd, zoals nu. Deze kan je daarom ook beter niet gebruiken. Een backup maken van PhpMyAdmin is meestal beter.Hans schreef:Yeah, baby; YEAH!! 8)
(vrij naar Austin Powers)
Dat werkt!!
Maar hoe kan het dat ik stelselmatig een incomplete back-up download: ligt dat aan Lycos? Ik heb het namelijk meerdere keren geprobeerd en iedere keer kreeg ik hetzelfde bestand als download aangeboden...
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting