virus op me forum!! help!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
virus op me forum!! help!
Ik heb een groot probleem (denk ik)
elke keer wanneer ik mijn website bezoek, krijg ik van mijn mcafee een melding dat er een trojan horse is onderschept:
ik heb phpbb verisie: 2.011,
heeft iemand een oplossing?
elke keer wanneer ik mijn website bezoek, krijg ik van mijn mcafee een melding dat er een trojan horse is onderschept:
ik heb phpbb verisie: 2.011,
heeft iemand een oplossing?
-
Wat is het probleem?
als ik mijn forum bezoek krijg ik van mijn virusscanner de volgende melding: a trojan horse had been detected and cleaned. Virus: ExploitMhtRedit.gen.
Wanneer ontstond het probleem?
Dit gebeurde nadat ik files heb gedownload van phpbb.com, en wel de mod: Admin_userlist_202.. vervolgens bij het uploaden kreeg ik het bovenstaande probleem
Adres van je forum:
http://www.vaginismeforum.nl
Geïnstalleerde mods:
snel antwoord, geslacht, verjaardag, (en Admin_userlist_202 gedeinstalleerd)
Huidige template:
subSilver en pinkvibes
phpBB versie:
2.0.11
Host:
Flexishosting
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?
ja, Admin_userlist_202
Heb je gezocht naar een antwoord?
nee, geen idee waar ik het antwoord kan vinden.
als ik mijn forum bezoek krijg ik van mijn virusscanner de volgende melding: a trojan horse had been detected and cleaned. Virus: ExploitMhtRedit.gen.
Wanneer ontstond het probleem?
Dit gebeurde nadat ik files heb gedownload van phpbb.com, en wel de mod: Admin_userlist_202.. vervolgens bij het uploaden kreeg ik het bovenstaande probleem
Adres van je forum:
http://www.vaginismeforum.nl
Geïnstalleerde mods:
snel antwoord, geslacht, verjaardag, (en Admin_userlist_202 gedeinstalleerd)
Huidige template:
subSilver en pinkvibes
phpBB versie:
2.0.11
Host:
Flexishosting
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?
ja, Admin_userlist_202
Heb je gezocht naar een antwoord?
nee, geen idee waar ik het antwoord kan vinden.
Het moge duidelijk zijn, er is iets verschrikkelijk mis. Opera krijgt een spontane Freeze, en Internet Explorer komt met een Kritieke foutmelding. Houston, we've got a problem.
Het probleem oplossen lukt mij niet, maar controleer de inhoud van bijvoorbeeld index.php eens.
Het probleem oplossen lukt mij niet, maar controleer de inhoud van bijvoorbeeld index.php eens.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
-
-
ik krijg de melding op alle publieke pagina's, dus echt alles. Alleen dus niet bij de adminpaneel.
Ja ik dacht t ook al dat dat niet kon, maar ik dacht ik vraag t even
.
Maar wat zou t dan kunnen zijn? Ik snap t echt neit meer, voordat ik die files uploadde (van de mod) was er niks aan de hand. En daarna dus wel. Heb die files inmiddels verwijderd maar t is nog steeds niet in orde
Ja ik dacht t ook al dat dat niet kon, maar ik dacht ik vraag t even

Maar wat zou t dan kunnen zijn? Ik snap t echt neit meer, voordat ik die files uploadde (van de mod) was er niks aan de hand. En daarna dus wel. Heb die files inmiddels verwijderd maar t is nog steeds niet in orde

-
spettertje schreef: Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?
ja, Admin_userlist_202
deze mod dus

hier nog de foutmelding die ik krijg als ik verder wil gaan met waar ik mee bezig was, nadat de virusscanner een melding geeft van een virus
Dit zegt ie dus elke keer, nadat ie hem elke keer weer verwijdert heeft

-
Verschillende Virusscanners geven verschillende namen aan virussenspettertje schreef:hmm bij mij heet t virus Exploit-MhtRedir.gen dus snap t niet dat er dus 2 namen uit komen![]()

En de oplossing die ajcied geeft, zal niet werken, wat dat bestand bestaat niet, omdat de naam voor het cache wordt veranderd.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-