Googlebot raast rond over mijn site (>80mb traffic)

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Paul_

Bericht door Paul_ » 09 feb 2005, 21:50

bee schreef:Werkt jou phpBB met sessies in de link? Dan gaan het goochelen met sessies en gaat het verkeerd indexeren.
Ja, het is het originele phpbb 2.0.11 forum.

Hoe haal ik hier de SID eruit? Ik las hier een draadje dat je ze er handmatig uit kunt halen (415x). Is daar niet een andere oplossing voor?

Wat zijn de voordelen van de SID?

En de nadelen? (veel data googlebots, slechte indexering) Ook een slechte ranking? Want bij msn sta ik gewoon goed en bij google zeer slecht. (of is dat weer iets anders?)

abcde

Bericht door abcde » 09 feb 2005, 22:14

Paul_ schreef:
Hoe haal ik hier de SID eruit? Ik las hier een draadje dat je ze er handmatig uit kunt halen (415x). Is daar niet een andere oplossing voor?

Wat zijn de voordelen van de SID?

En de nadelen? (veel data googlebots, slechte indexering) Ook een slechte ranking? Want bij msn sta ik gewoon goed en bij google zeer slecht. (of is dat weer iets anders?)
Er is een mod op phpBB.com (nu down- althans het forum) die ervoor zorgt dat Google geen SID krijgt.

Voordelen van SID waren dacht ik, correct me if I'm wrong, dat je ingelogd blijft en dus niet op elke pagina moet inloggen.

Nadelen zijn er echter ook, dat is dat Google ze niet kan indexeren. Alhoewel dat niet het geval moet zijn, Google bezoekt mijn forum 1.5/2 keer per dag gemiddeld, terwijl ik toch niks aan de SID heb gedaan, en op 2 sta. Het heeft dus niks met een eventuele slechte ranking te maken, de verschillen tussen de MSN Search en Google zijn te verklaren door het verschil in rankingmethode. MSN kijkt ook weliswaar naar het aantal links, maar hun schema werkt anders, ze gebruiken dus een ander systeem.
Bijna 1500 posts!

Paul_

Bericht door Paul_ » 10 feb 2005, 13:37

abcde schreef:Voordelen van SID waren dacht ik, correct me if I'm wrong, dat je ingelogd blijft en dus niet op elke pagina moet inloggen.
Hmmz, dus als ik de SID eruit haal dan moeten mijn bezoekers dus telkens opnieuw inloggen? Dat zal wel erg jammer zijn.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 feb 2005, 13:50

Nee alleen als ze geen cookies ondersteunen moeten ze opnieuw inloggen.

degekste

Bericht door degekste » 10 feb 2005, 21:06

Wat je natuurlijk ook gewoon kan doen is hem toevoegen aan banned... ip's!! WERKT TOP!

:thumb:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 feb 2005, 21:10

Dan kan je het beter met robots.txt doen want ze hebben een verschillend ip ;)

Paul_

Bericht door Paul_ » 11 feb 2005, 11:33

Hmmm, google raast nu niet meer zo rond op mijn pagina. Maar het dataverkeer is gelijk gebleven aangezien het aantal unieke bezoekers fors is toegenomen (verdubbeld).

Hoe herken je of het wormen zijn of echte bezoekers?
In de Top 15 of 167 Total User Agents wat ik in mijn statistieken zie zit geen perl browser of iets dergelijks. Maar het kan natuurlijk wel tussen de andere 152 user agents zitten. Waarom ik mij dit afvraag is omdat mijn nedstat teller niet meer hits heeft.

Noodles
Contacteer:

Bericht door Noodles » 12 feb 2005, 13:13

degekste schreef:Wat je natuurlijk ook gewoon kan doen is hem toevoegen aan banned... ip's!! WERKT TOP!
Inderdaad! Gisteren en vanochtend kwam het botje langs in 17-voud, daardoor viel ze ook op, want een gast heeft hoogstwaarschijnlijk geen 17 vensters open? Vandaag zag ik hetzelfde IP staan (66.249.65.164) maar heb voor de zekerheid maar de gehele range geblokkeerd (66.249.65.*) en meteen was het botje niet meer zichtbaar op het forum. Het is leuk als je site in google voorkomt, maar ik hoef niet alle berichten van m'n forum daar terug te zien...

hypnose

robots.txt

Bericht door hypnose » 20 feb 2005, 18:31

1) Gaat het hem hier over die ganse lijst welke men vind op http://home.concepts.nl/~hooms/robots.txt
waar je een robot.txt bestandje van maakt, of over een stukje ervan ?

2) Kan men dat niet plakken in de "andere" mappen zodat Google bvb enkel de index kan doorzoeken ?
Zou dat werken ?

Dank je
handicap = 63j en versta geen engels, plus leek in php.

Gesloten