forum intergreren in bestaande webpagina
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

forum intergreren in bestaande webpagina
Wie kan mij vertellen hoe ik het forum in een *TABLE* van een bestaande webpagina kan plaatsen.
Templates aanpassen ofzo?? Ik zie geen html code staan die ik in mijn eigen templates kan plaatsen.
Templates aanpassen ofzo?? Ik zie geen html code staan die ik in mijn eigen templates kan plaatsen.
Het is makkelijker dan je denkt:
Als er een stuk html zit kun je die met php ondervangen door het volgende in te voegen:
en als je in een php script werkt is het eenvoudiger door het volgende in te voegen:
Waarbij "mijnsite.ext/mijnbestand.html" de url is naar je html bestand. Kijk wel uit dat je die regel niet op elke willekeurige plaats invoegt, omdat je dan problemen kunt krijgen als je dat bijvoorbeeld in een if-then loop doet... als je weinig tot geen ervaring hebt met forums en/of php raad ik je aan eerst een backup te maken, alvorens in de code te zitten. Wat je ook kunt doen is een testforumpje naast de gewone draaien om deze dingen mee uit te proberen.
Als er een stuk html zit kun je die met php ondervangen door het volgende in te voegen:
Code: Selecteer alles
<?php include("http://mijnsite.ext/mijnbestand.html"); ?>
include("http://mijnsite.ext/mijnbestand.html");
Laatst gewijzigd door -@^@- op 04 jan 2003, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb dit ook geprobeerd, maar helaas ging het niet.
jij zegt dat dat je de door jouw genoemde code zult moeten gebruiken maar waarin ??
ik heb nu een dreamweaver template en een forum staan
nu wil ik dat ik via een knop in mijn template (dus de aankomende index.html) naar het forum kan gaan. Op zich gaat dat wel ware het niet dat het forum zonder mijn navigatie (die in mijn index.html van het template staat) wordt geladen in een nieuw leeg document. (met target is _self gaat hij naar het bestaande document maar nog steeds zonder navigatie).
kortom: waar moet ik de includes in gebruiken: in mijn index.php of in mijn index.html.....of in geen van beiden ??
jij zegt dat dat je de door jouw genoemde code zult moeten gebruiken maar waarin ??
ik heb nu een dreamweaver template en een forum staan
nu wil ik dat ik via een knop in mijn template (dus de aankomende index.html) naar het forum kan gaan. Op zich gaat dat wel ware het niet dat het forum zonder mijn navigatie (die in mijn index.html van het template staat) wordt geladen in een nieuw leeg document. (met target is _self gaat hij naar het bestaande document maar nog steeds zonder navigatie).
kortom: waar moet ik de includes in gebruiken: in mijn index.php of in mijn index.html.....of in geen van beiden ??
Op de plek waar je het wil hebben.Corylus schreef: kortom: waar moet ik de includes in gebruiken: in mijn index.php of in mijn index.html.....of in geen van beiden ??
Er is ook een andere manier om te includen. Die is verre weg voor de simpele webmaster veel makkelijker. Dat is met een iframe.
Dat gebruik je als volgt:
<iframe src=index.php frameborder=0 width=600 height=400 scrolling="yes"></iframe>
scr=index.php => index.php van het forum, wel het volledige path gebruiken vanaf je host
width=600 => breedte 600 pixels aanpassen naar wens
height=400 => hoogte 400 pixels aanpassen naar wens
frameborder=0 => een rand om het forum heen? 0=nee 1=ja
scrolling=yes => scrollen ja/nee
dat was hem inderdaad jaleonarduz schreef:Op de plek waar je het wil hebben.Corylus schreef: kortom: waar moet ik de includes in gebruiken: in mijn index.php of in mijn index.html.....of in geen van beiden ??
Er is ook een andere manier om te includen. Die is verre weg voor de simpele webmaster veel makkelijker. Dat is met een iframe.
Dat gebruik je als volgt:
<iframe src=index.php frameborder=0 width=600 height=400 scrolling="yes"></iframe>
Lijkt me wel zo duidelijkCode: Selecteer alles
scr=index.php => index.php van het forum, wel het volledige path gebruiken vanaf je host width=600 => breedte 600 pixels aanpassen naar wens height=400 => hoogte 400 pixels aanpassen naar wens frameborder=0 => een rand om het forum heen? 0=nee 1=ja scrolling=yes => scrollen ja/nee

je bent helemaal top leonarduz

http://www.handleidinghtml.nl/element/iframe.htm
hier vind je ondersteuning voor browsers terug en wat de opties zijn met:
hier vind je ondersteuning voor browsers terug en wat de opties zijn met:
<IFRAME> </IFRAME>
--Mn forum----Phpbb hulp--
-
- Contacteer:
Nou het hier toch over kleine aanpassingen in het forum gaat heb ik ook een vraagje. Het forum wordt op onze pagina geladen in een middenframe... Alles gaat goed, tenzij je op Inloggen bovenin drukt en niet via het onderstaande formuliertje inlogt. Dan wordt namelijk mijn eigen site uit het venster gehaald en neemt het forum dit geheel over. Weet je misschien een oplossing hiervoor? Ik hoor van je?
Buurt- en Speeltuinvereniging Inter Amicos