Wanneer komt er nou een echte nieuwe versie???

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Chris de Boden

Wanneer komt er nou een echte nieuwe versie???

Bericht door Chris de Boden » 14 mar 2005, 02:04

Ik ken phpbb al een poos en op zich is het een prima basic systeem zolang je er niet te veel aan modificeerd, het upgraden wordt hoe meer mod's des te moeilijker.

Wat mij nou opvalt is dat als je versie 2.0.1 met 2.0.13 vergelijkt dat er nauwelijks nieuwe funkties aan toegevoegd zijn.

Klein voorbeeldje: Het SMF systeem, de opvolger van yaBB SE bied standaard als een kalender en bied de mogenlijkheid om de boom struktuur verder uit te breiden vergelijkbaar met de loodzware modificatie: Categories hierarchy, maar dan al standaard aanwezig evenals de quick reply en vele funkties meer w.o. een automatische mod installer.

Een standaard smf forum kun je dus vergelijken met een phpbb plus forum en zo zijn er wel meer systemen die standaard al meer funkties aanbieden.

Nu is mijn vraag:
Komt er een phpbb versie 3 en bevat deze dan ook netzo veel funkties als bijvoorbeeld een smf forum???

(het grote voordeel van phpbb is het aanpassen van de tpl bestanden wat eigenlijk html is, bij smf is bijna alles php)

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 14 mar 2005, 07:56

Ik ben zeer blij dat phpbb het altijd heeft gehouden bij de standaard dingen, gewoon alleen wat er echt noodzakelijk is en als je extra dingen wilt installeer je die zelf maar, ik hou daar wel van omdat je op deze manier zelf kunt bepalen wat je allemaal aan functies wilt en je zit dan niet opgescheept met nutteloze functies zoals een kalender. :bier:

Ik denk dan ook niet dat je spectaculaire veranderingen hoeft te verwachten van phpbb zelf.
Barki.nl

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 14 mar 2005, 08:28

Ja, er komt een phpBB versie 3.

Hij bevat ook heel veel functies, maar niet kalender, want de phpBB Developers vinden dat onnodig.

Die wordt hier ontwikkeld.

Je kunt ook hier snapshots downloaden, wat eigenlijk een soort alpha-versies zijn.

BoBjUh
Contacteer:

Bericht door BoBjUh » 14 mar 2005, 09:04

Zit wel wat in wat jh0nny zegt.
Gewoon basis forum geen extra dingen bij die toch niet iedereen gebruikt en als je wat extra's wil een mod er voor installeren :)
Captain Thomas Wallace, Commanding Officer USS Waldorf
Commanding Officer Taskforce 254
Taskforce 254 en Nederlandse Star Trek sim/rpg

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 14 mar 2005, 11:47

Hm....het moet toch op een of andere manier wel mogelijk zijn om versie 3 te ontwikkelen met een aantal mods die er dan standaard al in zitten, maar dan op een dusdanige manier dat je ze via het ACP kunt activeren of de-activeren?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 mar 2005, 12:14

XP-Rene schreef:Hm....het moet toch op een of andere manier wel mogelijk zijn om versie 3 te ontwikkelen met een aantal mods die er dan standaard al in zitten, maar dan op een dusdanige manier dat je ze via het ACP kunt activeren of de-activeren?
Ja, dat noemt men premodded installaties. ;)

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 14 mar 2005, 13:41

mosymuis schreef:
XP-Rene schreef:Hm....het moet toch op een of andere manier wel mogelijk zijn om versie 3 te ontwikkelen met een aantal mods die er dan standaard al in zitten, maar dan op een dusdanige manier dat je ze via het ACP kunt activeren of de-activeren?
Klopt, maar bij de pre-modded installaties kun je volgens mij de geinstalleerde mods niet in of uitschakelen, correct me if I'm wrong.
En dat zou juist wel fijn zijn. :D
KNAVIVO DIERENHULP

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 mar 2005, 13:45

XP-Rene schreef:Klopt, maar bij de pre-modded installaties kun je volgens mij de geinstalleerde mods niet in of uitschakelen, correct me if I'm wrong.
Er xullen ongetwijfeld installs zijn waarbij dat wel (deels) kan, maar ik zou niet weten welke, ik hou me daar niet mee bezig. Maar als je denk dat er vraag naar is, voel je je geroepen? ;)

abcde

Bericht door abcde » 14 mar 2005, 15:13

mosymuis schreef: Er xullen ongetwijfeld installs zijn waarbij dat wel (deels) kan,
Ik ken er wel een. :wink:
Bijna 1500 posts!

Bee

Bericht door Bee » 14 mar 2005, 16:59

XP-Rene schreef:
mosymuis schreef:
Klopt, maar bij de pre-modded installaties kun je volgens mij de geinstalleerde mods niet in of uitschakelen, correct me if I'm wrong.
http://www.prezmo.org heeft een premod waarin je zelfs standaard functies kan uitzetten.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 14 mar 2005, 20:33

Bij SMF is het zo dat de kalender wel standaard aanwezig is, maar je moet hem wel ff aanvinken als je hem wilt gebruiken.

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 14 mar 2005, 23:45

mosymuis schreef:
XP-Rene schreef:Klopt, maar bij de pre-modded installaties kun je volgens mij de geinstalleerde mods niet in of uitschakelen, correct me if I'm wrong.
Er xullen ongetwijfeld installs zijn waarbij dat wel (deels) kan, maar ik zou niet weten welke, ik hou me daar niet mee bezig. Maar als je denk dat er vraag naar is, voel je je geroepen? ;)
Op zich zou ik me best wel geroepen voelen, probleem is alleen dat ik daarvoor de kennis niet heb, helaas....
KNAVIVO DIERENHULP

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 15 mar 2005, 11:24

Het zou opzich natuurlijk wel wat zijn voor de beginners, gewoon een kant en klaar forum makend met alle mods optioneel via administratiepaneel, of dit te doen is, is een 2e. :D
Barki.nl

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 15 mar 2005, 15:04

jh0nny schreef:Het zou opzich natuurlijk wel wat zijn voor de beginners, gewoon een kant en klaar forum makend met alle mods optioneel via administratiepaneel, of dit te doen is, is een 2e. :D
Het is wel te doen, de vraag is alleen, wie doet het?
Helaas kan ik het niet, de kennis is er gewoonweg niet.
Ben nog lerende in PHP, maartegen de tijd dat ik een beetje door heb hoe het werkt, zijn we misschien wel 2 jaar verder, en dan nog, het is vast niet zo simpel als het lijkt.

Maar zoals gezegd, het is vast wel te doen.
Wie voelt zich geroepen?
KNAVIVO DIERENHULP

Bee

Bericht door Bee » 15 mar 2005, 16:10

Nogmaals, zo'n premod waarin je functies aan en uit kan zetten bestaat al, zie http://przemo.org/phpBB2/
... Maar ik modereer (nog) niet.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 15 mar 2005, 17:01

Iedereen discusseert eigenlijk over het phpBB, vind eigenlijk dat het zo goed is.
Word al zat door ze geregeld waar we blij op kunnen zijn, mag je zelf ook wat werk in de modifications doen.
Of is dit puur mijn mening? :?
[+] Isento at DeviantArt

jh0nny
Contacteer:

Bericht door jh0nny » 15 mar 2005, 18:56

Leipo schreef:Iedereen discusseert eigenlijk over het phpBB, vind eigenlijk dat het zo goed is.
Word al zat door ze geregeld waar we blij op kunnen zijn, mag je zelf ook wat werk in de modifications doen.
Of is dit puur mijn mening? :?
Ik geloof dat we ondanks bepaalde personen in Nederland nog steeds in een democratie wonen dus dat is jouw mening. ;)
En het is maar goed ook dat phpbb een thema is waar veel over gepraat wordt en daarnaast veel discussies over lopen .. komen vaak ook goede idee-tjes uit die weer mods opleveren. 8)
Ik vind ik ook dat ze het beter zo kunnen laten hoor, scheelt me weer verwijder tijd. 8)
Barki.nl

Luuk

Bericht door Luuk » 15 mar 2005, 19:12

Voor mij mag het ook zo kaal mogelijk blijven, als er al veel functies zijn ingebouwd krijg je zowat allemaal dezelfde fora, en niet iedereen heeft alle functies nodig. Nu kun je je forum makkelijk personaliseren door mods te installeren.
Afbeelding

Chris de Boden

Bericht door Chris de Boden » 16 mar 2005, 11:50

Ik heb naast mijn pc hobbie ook een andere hobbie/plicht en dat is werken. 40 uur per week van 8 tot 17 uur. Kom ik rond 17:30 thuis dan moet ik eten, douchen het huishouden.
Ofwel, veel vrije tijd heb ik niet.

Wat ik als een punt ziet voor verbetering is het upgrade systeem.
Stel je heb een forum met veel mods geïnstalleerd en dan komt er een update.
In principe zal je dan eerst alle mods moeten deïnstalleren, de upgrade uitvoeren om vervolgens weer alle mods te installeren. Een zeer tijdrovende klus en dan is het nog de vraag als de modificaties nog werken na de upgrade. Dus kun je ook weer opzoek naar een geupgrade versie van een modificatie / aanpassing. Heb je eindelijk alles weer draaiend, kun je weer opnieuw beginnen omdat er dan tegen die tijd al weer een nieuwere upgrade verschenen is.

In principe zou de forumsoftware zo moeten zijn dat je het up kan graden zonder eerst de mods te moeten deïnstalleren.
Natuurlijk krijg je dat ook niet 100% zo, dat is bij geen een enkel systeem zo. Maar bij het schrijven van bepaalde mods zou er goed aan gedaan worden door het meer als losse modules te maken en zo min mogelijk aan de code van het forum zelf te moeten sleutelen omdat dat upgraden in de weg staat.

Tijd is dus het grootste probleem in dit geval.

abcde

Bericht door abcde » 16 mar 2005, 12:07

Chris de Boden schreef:Wat ik als een punt ziet voor verbetering is het upgrade systeem.
Stel je heb een forum met veel mods geïnstalleerd en dan komt er een update.
In principe zal je dan eerst alle mods moeten deïnstalleren, de upgrade uitvoeren om vervolgens weer alle mods te installeren. Een zeer tijdrovende klus en dan is het nog de vraag als de modificaties nog werken na de upgrade. Dus kun je ook weer opzoek naar een geupgrade versie van een modificatie / aanpassing. Heb je eindelijk alles weer draaiend, kun je weer opnieuw beginnen omdat er dan tegen die tijd al weer een nieuwere upgrade verschenen is.

In principe zou de forumsoftware zo moeten zijn dat je het up kan graden zonder eerst de mods te moeten deïnstalleren.
Natuurlijk krijg je dat ook niet 100% zo, dat is bij geen een enkel systeem zo. Maar bij het schrijven van bepaalde mods zou er goed aan gedaan worden door het meer als losse modules te maken en zo min mogelijk aan de code van het forum zelf te moeten sleutelen omdat dat upgraden in de weg staat.

Tijd is dus het grootste probleem in dit geval.
Wat je vertelt over het het eerst moeten deinstaleren van mods is niet waar, ik heb (als maker van een premodded phpBB) echt niet voor elke update van phpBB elke mod herinstaleren. DIt, wat je zegt, klopt niet, trouwens over dat het niet 100% lukt, om zonder mods te deinstaleren om up te graden, lukt bij phpBB 100%.
Bijna 1500 posts!

Gesloten